2025-03-08, 14:19
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Undrar hur många kilo han tappat sedan han häktades? Den fete jäveln.

...inte längre 🤷‍♂️
Citera
2025-03-08, 15:25
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Han borde överföras snart men det har ju dragit ut på tiden eftersom han har överklagat och hållit på även om vissa i denna tråd inte fattar att då drar det ut på tiden.

Vi vet heller inte om Olof har överklagat till Europadomstolen för då kommer det att dra ut än mer givetvis och man kan bara spekulera i varför det är så tyst från/om Olof. Något som jag har utvecklat i andra inlägg här i tråden.

Hur som haver, Olof kommer definitivt inte att fira jul i Sverige eller i frihet för den delen. Men man kan trycka ett äpple i truten på honom så och agera julgris så får dom kanske lite julkänsla därinne.

Är han i USA till jul så får han åtminstone ett riktigt skrovmål och en väldigt stor påse med godis. Där snålar inte feds på sådana högtider precis.

Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ur SvD:s artikel:

"Spansk domstol har bestämt att han ska lämnas ut till USA. Det amerikanska åtalet består av 115 punkter, där de flesta har ett maxstraff på 20 års fängelse. Enligt Gustafsson själv riskerar han 2 050 år i fängelse om han fälls på alla punkter.

Men hans advokater har överklagat beslutet om utlämning till USA i flera instanser.

– Jag har en ny advokat och fightas för livet. Vi har överklagat till Europadomstolen. Det är sista chansen."

Eoropadomstolen? De kommer inte ens få svar därifrån.

Citerar även mig själv som jag skrev redan i december, 2024, varför det var tyst om Olof och varför det kanske var tyst från Olof helt plötsligt.

Det gick ifrån ett evigt gapande och skryt om mobiltelefoner i media till att bli helt tyst och min egen teori var att Olof fått en ny advokat som har sagt till honom att hålla käften samt att det med stor sannolikhet var överklagat till högre instanser (Europadomstolen) därav fördröjningen men då blev man påhoppad i sedvanlig FB stil från andra som tror sig sig veta men som visar sig att så inte är fallet. Tröttsamt men water on a ducks ass.

Nåja. Nu har vi det svart på vitt då. Jag hade rätt (igen). Det måste svida hos en del här. Det som är bra med FB är att det finns historik.....just sayin'

Nej, EU domstolen kommer inte att ändra ett skit. Detta case är solklart. Det blir en resa till USA och nu har Olof inte direkt stärkt sina aktier hos åklagare och andra.
Citera
2025-03-08, 15:31
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Citerar även mig själv som jag skrev redan i december, 2024, varför det var tyst om Olof och varför det kanske var tyst från Olof helt plötsligt.

Det gick ifrån ett evigt gapande och skryt om mobiltelefoner i media till att bli helt tyst och min egen teori var att Olof fått en ny advokat som har sagt till honom att hålla käften samt att det med stor sannolikhet var överklagat till högre instanser (Europadomstolen) därav fördröjningen men då blev man påhoppad i sedvanlig FB stil från andra som tror sig sig veta men som visar sig att så inte är fallet. Tröttsamt men water on a ducks ass.

Nåja. Nu har vi det svart på vitt då. Jag hade rätt (igen). Det måste svida hos en del här. Det som är bra med FB är att det finns historik.....just sayin'

Nej, EU domstolen kommer inte att ändra ett skit. Detta case är solklart. Det blir en resa till USA och nu har Olof inte direkt stärkt sina aktier hos åklagare och andra.

Ja man undrar ju varför han förhalar utlämningen till USA när han ändå kommer hamna där till slut?
Är det bättre i häktet än i finkan i USA?

"Europadomstolen, formellt Europeiska domstolen för de mänskliga rättigheterna, är en domstol som ansvarar för att avgöra tvister som rör tolkningen av Europakonventionen. Dock är domstolen ingen överinstans till nationella domstolar och myndigheter och kan därför inte upphäva en dom eller ett beslut som fattats av en nationell myndighet eller domstol."

Han kan börja packa sin väska.
Citera
2025-03-08, 15:37
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ja man undrar ju varför han förhalar utlämningen till USA när han ändå kommer hamna där till slut?
Är det bättre i häktet än i finkan i USA?

"Europadomstolen, formellt Europeiska domstolen för de mänskliga rättigheterna, är en domstol som ansvarar för att avgöra tvister som rör tolkningen av Europakonventionen. Dock är domstolen ingen överinstans till nationella domstolar och myndigheter och kan därför inte upphäva en dom eller ett beslut som fattats av en nationell myndighet eller domstol."

Han kan börja packa sin väska.

Nej, det finns inget här som har kränkt Olofs mänskliga rättigheter och han riskerar heller inte ett dödsstraff så det faller ganska så snabbt. Hade Olof riskerat ett dödsstraff så tveksamt om ens Spanien hade lämnat ut honom men det är en annan femma och inte ens relevant.

Det är bara att packa sin söndertvättade oversized t-shirt som han har och börja planera för Hamburger Wednesdays and Fishy Fridays i ett nice federalt häkte i USA.
Citera
2025-03-08, 15:39
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Nej, det finns inget här som har kränkt Olofs mänskliga rättigheter och han riskerar heller inte ett dödsstraff så det faller ganska så snabbt. Hade Olof riskerat ett dödsstraff så tveksamt om ens Spanien hade lämnat ut honom men det är en annan femma och inte ens relevant.

Det är bara att packa sin söndertvättade oversized t-shirt som han har och börja planera för Hamburger Wednesdays and Fishy Fridays i ett nice federalt häkte i USA.

Och koncentrera sig på att inte tappa tvålen i duschen.
Citera
2025-03-09, 16:59
Medlem
Giant Squids avatar
Olof verkar ha fått ett par miljoner för sin andel i Escobar Inc.
Och nu verkar han planera för att starta nåt i byggsvängen. Kan bli intressant.
Han räknar med att släppas snart,.
Det kommer svida för alla mytomaner och hatare som får äta upp sina skor, eller avsluta sina konton tycker man
Citera
2025-03-09, 17:14
Medlem
RinkebyParadisos avatar
Har han inte blivit utlämnad till USA ännu, vad väntar man på?
Citera
2025-03-09, 18:39
Medlem
Vore det inte fördelaktigt om han blir utlämnad till USA med tanke på hur väl han verkar känna Trump? Om nu det stämmer.
Citera
2025-03-09, 19:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Olof verkar ha fått ett par miljoner för sin andel i Escobar Inc.
Och nu verkar han planera för att starta nåt i byggsvängen. Kan bli intressant.
Han räknar med att släppas snart,.
Det kommer svida för alla mytomaner och hatare som får äta upp sina skor, eller avsluta sina konton tycker man

Haha vad fan svamlar du om?
Citera
2025-03-09, 21:25
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Haha vad fan svamlar du om?

Citat:
I en intervju i Svenska Dagbladet bekräftar Olof K Gustafsson att han säljer Escobar Inc till en grupp svenska investerare. Nu ska han istället fokusera på familjelivet och eventuellt ge sig in i byggbranschen.

Hur mycket han säljer bolaget för är oklart

............ Med svenska mått är det en stor affär. Ett antal miljoner kronor,.....
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...mnar-vd-posten
Citera
2025-03-09, 21:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes...mnar-vd-posten

....och det där sväljer du?
Citera
2025-03-09, 22:34
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar