Citat:
Ursprungligen postat av
Novus4212
Han borde överföras snart men det har ju dragit ut på tiden eftersom han har överklagat och hållit på även om vissa i denna tråd inte fattar att då drar det ut på tiden.
Vi vet heller inte om Olof har överklagat till Europadomstolen för då kommer det att dra ut än mer givetvis och man kan bara spekulera i varför det är så tyst från/om Olof. Något som jag har utvecklat i andra inlägg här i tråden.
Hur som haver, Olof kommer definitivt inte att fira jul i Sverige eller i frihet för den delen. Men man kan trycka ett äpple i truten på honom så och agera julgris så får dom kanske lite julkänsla därinne.
Är han i USA till jul så får han åtminstone ett riktigt skrovmål och en väldigt stor påse med godis. Där snålar inte feds på sådana högtider precis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ringhals3
Ur SvD:s artikel:
"Spansk domstol har bestämt att han ska lämnas ut till USA. Det amerikanska åtalet består av 115 punkter, där de flesta har ett maxstraff på 20 års fängelse. Enligt Gustafsson själv riskerar han 2 050 år i fängelse om han fälls på alla punkter.
Men hans advokater har överklagat beslutet om utlämning till USA i flera instanser.
– Jag har en ny advokat och fightas för livet. Vi har överklagat till Europadomstolen. Det är sista chansen."
Eoropadomstolen? De kommer inte ens få svar därifrån.
Citerar även mig själv som jag skrev redan i december, 2024, varför det var tyst om Olof och varför det kanske var tyst från Olof helt plötsligt.
Det gick ifrån ett evigt gapande och skryt om mobiltelefoner i media till att bli helt tyst och min egen teori var att Olof fått en ny advokat som har sagt till honom att hålla käften samt att det med stor sannolikhet var överklagat till högre instanser (Europadomstolen) därav fördröjningen men då blev man påhoppad i sedvanlig FB stil från andra som tror sig sig veta men som visar sig att så inte är fallet. Tröttsamt men water on a ducks ass.
Nåja. Nu har vi det svart på vitt då. Jag hade rätt (igen). Det måste svida hos en del här. Det som är bra med FB är att det finns historik.....just sayin'
Nej, EU domstolen kommer inte att ändra ett skit. Detta case är solklart. Det blir en resa till USA och nu har Olof inte direkt stärkt sina aktier hos åklagare och andra.