2025-03-09, 19:03
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Trots att det bara är ett wordplay på "Åbro"? Intellektuell humor är inget för dig?

Jag är medveten om anledningen till namnet, men totalvägrar också, just för att det är ett babbe-uttryck.
Citera
2025-03-09, 19:20
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarmeBaisse
Föredrar Åbro eller Mariestad. Det är riktig öl. Inte sån fotsvett som ungdomar dricker nu för tiden.

Ey Bro tillverkas ju av Åbro.
Citera
2025-03-09, 19:33
Medlem
Skulle aldrig köpa den.

Men folk tycker väl det låter coolt. Och så är den billig.
Citera
2025-03-09, 20:12
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Tänk på att dina smakpreferenser INTE är andras...
Citera
2025-03-09, 21:01
Medlem
Jag köper den. Av någon märklig anledning tycker jag om öl som är lättdrucken.
Favoriten är grön slots. Den får man lära sig dricka. Men satan så god den är på sommaren! Ganska svag också.
Ey bro är en helt ok öl för en billig peng.
Men priset för nog att den är den mest sålda. Hade den kostat 3kr mer per burk så kanske du hade tyckt om den och gnällt över den som var billigast istället.
Citera
2025-03-09, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
den e populär bland studenter o vänster hippies o själv har ja alltid ett flak hemma =) pris värd o funkar utmärkt som knegar bärka i sällskap av salta pinnar o Seinfeld maraton :P ska man lyxa till de så korkar ja hellre upp nån premium whiskey typ jack Daniels eller kanske en fin flaska rött. dock till vardags e ey bro fullt duglig. gör de den ska helt enkelt :P

här har vi en äkta Ey’Bro entusiast

lätt utvecklingsstörd och samtidigt anser att Jack Daniels är ”premium whiskey”
Citera
2025-03-09, 21:29
Medlem
Var inne på systemet nyligen, första gången på kanske två månader.
Såg denne Ey Bro öl som liksom stack ut. Funderade på att köpa den eftersom den kostade 9:90 om jag minns rätt. Kändes som ett catchigt namn också.

Kanske fler som tänkte som mig.
(Köpte istället The Bear som också kostade 9:90. Kanske för att jag känner mig några år för gammal för att köpa en Ey Bro)
Citera
2025-03-09, 21:43
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Jag kollade vinbankens lista över systemets mest sålda öl 2024. På första plats i kategorin 33cl burk står ey bro.
Länk?
Citera
2025-03-09, 21:46
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Jag är för gammal för att köpa en öl som heter "Ey, Bro". För mig är det bara jävligt töntigt.

Dessutom uttalas inte "Ey, Bro" som "Eyyy brow" som det vore amerikanskt slang.
Istället är det mer muslimskt uttal "Eyiii brooo".
Citera
2025-03-09, 21:55
Medlem
Ett catchigt namn räcker långt. Det är nog till och med svårare att inte lägga märke till detta ölnamnet än att helt skita i det.
Citera
2025-03-09, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Jag kollade vinbankens lista över systemets mest sålda öl 2024. På första plats i kategorin 33cl burk står ey bro. Provade denna öl för ett par år sedan och det är för mig svårt att förstå varför man köper den. Smakar i princip som mineralvatten med en väldigt liten touch av öl.

Det finns ju alternativ i samma prisklass och runt samma alkohol % som faktiskt smakar öl så undrar vilken grupp människor som köper Ey'Bro?

Den är lätt drucken och billig. Jag gillar såna öl. Öl som smakar skog i munnen kan dra åt skogen.
Citera
2025-03-09, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Jag är för gammal för att köpa en öl som heter "Ey, Bro". För mig är det bara jävligt töntigt.

Lite töntigt men kuriosa är att den är döpt från denna:

https://youtu.be/iKUDppX2Kuo?si=7KQ1iyuqxWyq5LIL

Lika vidrig ändå... Bro!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in