Citat:
Ursprungligen postat av
PeterForsman
Skulle verkligen inte förvåna mig om pellejönsen är hårdhänt mot Lisen när han är på det humöret.

Det ligger väl i sakens natur att man får den tanken om en människa som kan bete sig som Anjo gör. Jag kallade honom tidigare i dag för sadist, för jag fick den känslan så starkt nu kring att det mycket väl kan vara så att han av ren avoghet och elakhet låter namnet finnas kvar. Han är för stor på sig för att bara erkänna att han missat att det inte är lagligt att hänga ut namn på sexuella brottsoffer.
Så av den anledningen så låter han det finnas där offentligt som om det vore ett misstag, men det är det inte. Det är av ondska och en attityd "TALA INTE OM FÖR MIG VAD JAG SKA GÖRA!" Påminner inte det lite om Chrippa: "DU TJÄNAR INGA PENGAR SÅ DU SKA HÅLLA KÄFTEN OCH STÄDA!"
Det är rätt fascinerande hur mansbranschen här delas in i två så vitt skilda grupper. Jag började läsa om Linneas anmälan om misshandel och trodde på henne, så stor förvåning när hon tar ihop det med honom igen, trots att han då ska, i mitt sinne misshandlat henne, men också då eventuellt ljugit ihop att han misshandlat henne. Och att han då tog ihop det med henne igen.
Åter till Patrik då, eller vad han heter, hans totala själlöshet när han sitter och ljuger visar ju på en bottendjup omänsklighet. Han har ingen anledning att ljuga. Folk kan ha det, i både smått och stort, men det han sitter och hittar på för att han vill bli sedd som Janne Josefsson trots att han inte kan nånting om nånting är att vara utan själ.
Vet inte vad Petrus har jobbat med i sitt liv. Han verkar ju lika lat som Rusk och Simeon. Någon som kan fylla i? Tycker att Anjo jobbar jävligt mycket på att gå omvägar i stället för att gå dit det pekar som det så vackert heter. Han går INTE dit det pekar, så mycket kan jag då säga.