• 1
  • 2
2015-09-02, 21:45
Medlem
Hej flaschback!
Undrar över hur sms fungerar vid flygplansläge från avsändarens sida? Ser avsändaren det som att sms gått fram eller som att sms inte kan skickas?
Citera
2015-09-02, 21:50
Medlem
vtcs avatar
Det kan ej sändas så länge man har telefonen i flygplansläge. Telefonen lär visa klart och tydligt att meddelandet ej har sänts.
Citera
2015-09-02, 21:56
Medlem
Ok, så telefonen säger ifrån att det inte skickats alltså? Lite nojig sådär då det gäller en tjej jag är lite intresserad av, strulig historia, men det är inte så att man får sms i efterhand som skickats när telefonen är i flygplansläge när man sen sätter på telefonen?
Citera
2015-09-02, 22:07
Medlem
Polyklorfenols avatar
Om du har telefonen i flygplansläge så får du självklart dessa SMS så fort som du kopplar bort flygplansläget. Men du kan inte skicka eller ta emot under tiden som du befinner dig i flygplansläge.
Citera
2015-09-02, 22:33
Medlem
Ah, ok. Tänkte nog att det var något sådant, hoppas och utgår ifrån att du vet vad du talar om, tack.
Citera
2015-09-02, 23:33
Medlem
Polyklorfenols avatar
Det hela är fullkomligt logiskt. Egentligen är det samma sak som att stänga av telefonen. Ingen radiokommunikation sker. Samtal går till din svarare och SMS lagras hos operatören. Annars skulle ju miljarder SMS försvinna bara för att folk åker hiss, tunnelbana eller får slut på batteriet.
Citera
2015-09-03, 19:55
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legeartis
Ah, ok. Tänkte nog att det var något sådant, hoppas och utgår ifrån att du vet vad du talar om, tack.
Just så är det. Det finns en gräns på hur länge operatören försöker leverera ett meddelande, men det är ej relevant i ditt fall då det rör sig om så pass kort tid.
Citera
2025-03-09, 06:45
Medlem
Dan88s avatar
Lånar tråd.

Jag hade min mobil i flygplansläge, mobil data och wifi avstängt. Trots det tog jag emot ett sms.
Citera
2025-03-09, 08:26
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Lånar tråd.

Jag hade min mobil i flygplansläge, mobil data och wifi avstängt. Trots det tog jag emot ett sms.

Inte tekniskt möjligt.
Citera
2025-03-09, 09:04
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Lånar tråd.

Omöjligt. Har du telefonen i flygplansläge men påslaget wifi kan du ta emot iMessage över wifi men inte vanliga sms.
Citera
2025-03-09, 09:47
Medlem
Neksnors avatar
När SMS var något nytt så fanns det ibland en inställning i telefonerna för hur länge det ska försöka levereras. Maxtiden tror jag var en vecka.
Citera
2025-03-09, 10:20
Medlem
Har du toglat av ena simkortsplatsen på tex en samsung så sänder den och mottar data ändå.
Tror det är samma med flygplansmode
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in