Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Vem hoppas du vinner?
John Lundvik – "Voice of the Silent"
0,89%
10 röster
Dolly Style – "Yihaa"
2,58%
29 röster
Greczula – "Believe Me"
7,74%
87 röster
Klara Hammarström – "On and On and On"
5,69%
64 röster
Scarlet – "Sweet N' Psycho"
2,67%
30 röster
Erik Segerstedt – "Show Me What Love Is"
1,25%
14 röster
Maja Ivarsson – "Kamikaze Life"
5,52%
62 röster
Meira Omar – "Hush Hush"
1,96%
22 röster
Måns Zelmerlöw – "Revolution"
10,14%
114 röster
Saga Ludvigsson – "Hate You So Much"
1,42%
16 röster
Annika Wickihalder – "Life Again"
0,98%
11 röster
KAJ – "Bara bada bastu"
59,16%
665 röster
2025-03-08, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tecxus9000
Herregud, vad ni måste förstå hur överlägsen MÅNS är jämfört med kaj så räcker det att se hur oddsen ser ut:

Måns - 1.42
kaj - 3.45

Det kan tyckas vara hyffsat jämnt för ett otränat öga, men för oss som bettar regelbundet & förstår systemen så är det givet. Det är väldigt givet!

Detta skulle kunna jämföras om t.ex. i spansk fotboll (la liga) FC Barcelona möter Las Palmas. Vem vinner tror ni, lol. Eller om Kanada möter Frankrike i ishockey-VM ... har frankrike en chans tro?!?!?!?! Ja vi har ju inte sett matchen än!!!! Hur kan vi förutspå det!!!

Jag tror 98% av er underskattar rejält hur effektiva och bra oddsättarna är och "they do not fuck around!" Skulle det vara hyffsat jämnt mellan kaj och MÅNS så skulle båda vara runt 2x pengarna.
Det är 100% avgjort redan i mellon, dock mer osäkert i ESC, långt ifrån säkert. Jag tror vi inte vinner där faktiskt. Jag hoppas på finland! Jag gillar den artisten och tidigare bidrag ifrån 2020 "Cicciolina" är fortfarande en av mina stor-favoriter. Har ej hört den senaste låten och tror den ej slår 2020-bidraget, men gillar artisten.

Skit i all annan "statistik" som mest streams, youtube visningar etc. Det betyder knappt något!
Det viktigaste är alltid "odds". Och om ett bidrag sticker långt ner <1.x och ett annat på hela >3.x (!!) det är i oddsväg utklassning. kaj har ingen realistisk chans överhuvudtaget. Men FB är ju som vanligt till största del brainless när det gäller realism och logik.

Och tack vare de att Måns kommer ta hem det, jag tackar pga. 2 anledningar:

1) hur kan någon egentligen tycka trams-kaj låten är bra ?!?!?!?!? En ren barnslig damp-jippo låt som hör hemma som bäst på en Absolut Kidz skiva. Att vuxna kan digga den är otroligt skrämmande!

2) jag är extremt tacksam att vi har den internationella juryn som "livboj" när svenska folket får emellanåt för sig att vilja skicka iväg en låt som enbart funkar inom landet och helt ovetande att den skulle floppa i ESC - och nej, vad esc super-fans på youtube säger och listar säger inte ett piss. Jag menar det höll ju på bli katastrofalt år 2022 (Bigger than the Universe) och man slapp skämskudden det året! Man slipper det även i år! Tack JURYN på förhand !!!!!

När MÅNS kommer koras som segrare kommer jag tänka på alla kaj-super fans här. Med, ett, stort, fint, leende. Jag skulle vilja se alla era miner på det ögonblicket.

Som avslutningsvis kan jag även tala om för er att Måns är faktiskt otroligt populär inom ESC-kretsen. Han skulle definitivt uppskattas som en representant ifrån Sverige. Till skillnad från Loreen som är bara så cringe så fort hon ska tala eller bete sig överlag under intervjuer så är Måns sjukt proffsig under alla situationer. Ett riktigt PROFFS med grym röst och som är otroligt populär inom Europa. kaj skulle många "vanliga ESC tittare" tycka: WTF is this shit.

go go go go go Måns !!!!!!

Var tvungen att leta upp ditt inlägg igen och skratta lite i mjugg över hur fel du hade.
Citera
2025-03-08, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toalettdykare
Tävla i musik är ju gay. Tävla i saker som är abstrakta blir ofta känslosamma och kvbligt alltså bögit.

Tack. Det var i alla fall en rationell förklaring.
Citera
2025-03-08, 23:15
Medlem
MowCows avatar
Bara Bada Bastu är också en text som är gjord mera vänlig för en Svensk publik. Om man vill se en låt som är mera på deras egna Vörå dialekt så lyssna på "Kom ti byin"

https://youtu.be/eDWuhjKO8nI
Citera
2025-03-08, 23:16
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Jag skulle säga att bägge uttrycken används, kan vara en regional skillnad.

Okej, bara finlandssvenskan som är lite rikare där i så fall.
Citera
2025-03-08, 23:17
Medlem
FuckSwedens avatar
Måns blev kränkt och fick en snyftartikel i Aftonhoran. 🤣🤣
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiffer
Vad är det jag bevittnar? Är det självskadebeteende?

Ett skämmigt resultat, framför allt med hänvisning till Sveriges storhet som land som producerar högklassig musik på internationell nivå. Bada bastu..men kom igen folk. En ren fylleramsa för att visa att vi inte är seriösa. Är det så vi ska representeras i Basel?

Fattar inte, varför i helvete har vi finländare med? frågade mig samma sak förra året varför i helvete är norrmän med?

så jävla sjukt, hoppas alla som röstade på denna skit dör.
Citera
Medlem
Hörde nyss Måns och Greczula bli intervjuade på radion. Vilka kontraster. Måns betedde sig som en barnrumpa och sa att han var arg och besviken. Han uttryckte ett ogillande över att en humorgrupp som KAJ kunde vinna över honom och kritiserade bl.a. juryn för att de gav dem så höga poäng att de bara vara två poäng bakom honom efter juryns röster. Han sa även att han förmodligen inte kommer att ställa upp på Melodifestivalen igen efter det här. Medan Greczula uttryckte att han var nöjd över sin placering (tredje plats, efter Måns som hamnade på andra plats) och gratulerade KAJ till vinsten. Han sa att han accepterar hur svenska folket har röstat.
Citera
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkodmiljonar
Bäst ikväll 1 : Att publiken sjunger extraraden i "Eld & Vatten" och hörs tydligt i sändningen trots att Medina försöker överrösta dom.

Bärt ikväll 2 : Alla bajsnödiga, pretentiösa fjantar som "rasar" över att vi inte skickar en överskattad och trist plastpojke till Basel.

Vad för extrarad?
Citera
2025-03-08, 23:18
Medlem
Bra att inte de gamla vanliga låtskrivarna vann. Måns låt var tråkig.
KAJ kommer funka bra i Europa.
Citera
Medlem
Hatrunkarens avatar
Okej Måns. Ta din medicin och lägg dig nu.

Otroligt fånigt att bli såhär purkis stackarn.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Fattar inte, varför i helvete har vi finländare med? frågade mig samma sak förra året varför i helvete är norrmän med?

så jävla sjukt, hoppas alla som röstade på denna skit dör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatrunkaren
För att bögar ugör en stor del av publiken. Kanske är därför du tittar?

Fick seriösa svar från andra så du kan runka och somna om.
Citera
2025-03-08, 23:19
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillprinsessan
Nä jag håller med, men brukar inte låtarna översättas?

Ibland men oftast inte. Frankrike gjorde det misstaget i ESC 2017 med den franska låten Requiem av Nazim Khaled som sjöngs av karismatiska Alma (Alexandra Maquet).

https://youtu.be/Koi36aeRv7I

Den var min absoluta favorit det året. Sedan översatte de refrängen till engelska vilket tog bort mycket av charmen

https://youtu.be/JtgM7laoukA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in