Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-03-08, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Propaganda får du räkna med i båda riktningarna. Sanningen är krigets första offer.

Jag tror att den här mannen vet vad han talar om.

https://www.youtube.com/watch?v=EYk3OyB9juE

Stjärnskottet MacGregor.

Hyllad av ryzzfittorna i tråden. Som allsmäktige och allvetande gud.
Citera
2025-03-08, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Volnovakha

Massiva krigsförbrytelser, dokumenterade av den amerikanske krigskorrespondenten Patrik Lancaster, utförda i staden Volnovakha.

https://www.youtube.com/watch?v=Lbiplu3Cyjg

Ytterligare ett stolpskott som hyllas av dom ryska vidrigheterna i tråden.
Citera
2025-03-08, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Somchai-31
Ditt Miffo. Du har letat upp ett inlägg på X från 2022.
Är det allt du har att komma med i frågan??
Jaja när argumenten och alla dina okväningsord inte hjälper så
Letar du oaktuella obskyra inlägg på X.
Det är lika patetiskt som du är.

Hur går det, pajas?

Funkar statistiken?

https://www.statista.com/statistics/1196633/russia-attitude-toward-the-united-states/
Citera
2025-03-08, 22:55
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
TACK!!!

Varsågod!

Jag hoppas många ska se klippet.
Han är riktigt tydlig och klar. Backar långt tillbaka vad gäller trumpeten.
Och bekräftar mycket av det som tidigare skrivits plus ens aningar och oro.

Samtidigt är det så väldigt vackert och uppfriskande med riktiga, modiga patrioter.
Patrioter som fortfarande bär på empati, stolthet och rättfärdighet, det vi var vana vid
-men som via påverkansoperationer/desinformation och lögner, allt mer hotas.

Det är viktigt att förstå vidden av det som faktiskt händer.
Om vi vill stoppa det i tid.
Citera
2025-03-08, 23:09
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Men men... hur skall det gå till?

Väåst hoppades att Ryssland var mer beroende av deras handel än de var och att Ryssland skulle bryta ihop genomm sanktiner. Den ukrainska armen skulle köra ut ryssarna enkelt. Så blev det inte ocgh alla politiska ledare både i Stockholm, Washington, Bryssle och London vet detta det är bara det att Trump har fått sitta med svarte petter och avsluta kriget som faktiskt är förlorat. USA och EU är helt enkelt inte tillräckligt intresserade av Ukrana - en korrupt bananrepublik.

Om Sverige skulle välja att samarbeta med antingen Ryssland eller Ukraina. Vilka tjänar Sverige och svenskarna mest på att samarbeta med`Det givna svaret är Ryssland och det kan du nog hålla med om. Det är kanske dags att svenska politiker börjar tänka på svenska folkets bästa!
Men människa, ber du om ett svar att stödja demokrati eller envåldshärskare?
Ukraina har en vilja till demokrati och minskad korruption,
Tror du diktatur är bra för världen?
Citera
2025-03-08, 23:12
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Rälsbrott åtgärdas ganska snabbt. Men om man attackerar samma bana 2-3 ggr/vecka skulle trafiken ta stopp under tiden.

Utslagen järnvägsbro ger långvariga trafikavbrott. Men då krävs större laddningar än drönare kan bära.
UAF har gjort det två gånger som jag minns det: Mot järnvägsbro (och även landsvägsbron) över sundet till Krim vid Chonhar, och en järnvägsbro i Yakymivka mellan Melitopol och Krim.

Precisionsbombningar på långa avstånd har UAF god kapacitet för. Riktigt kraftiga laddningar verkar de sparsamma med.

Om jag läst rätt har redan en hel del av järnvägstrupperna förbrukats både som järnvägstrupp och som infanterister ? Min tanke var att slå mot större växlar och så .

Men mest sugen är jag på elnätet och hur ryssar reagerar på sporadisk elektricitet.
Citera
2025-03-08, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zincoid
Banderoviterna i Suja ber om nåd. 1-2 dagar och Zelenskyj kommer inte att ha något kvar att handla med förutom sitt eget röv

Negotiations on surrender have begun: more than 6 thousand banderoviter are locked in the Kursk boiler
The Russian army reached the administrative borders of Sudzhi and began storming the city, there are battles going on in it, there are about 2 thousand servicemen of the Armed Forces of Ukraine in the settlement, many of whom are seriously wounded. This is reported by the telegram channel Mash.
https://eadaily.com/en/news/2025/03/08/negotiations-on-surrender-have-begun-more-than-6-thousand-veesushnikov-are-locked-in-the-kursk-boile r-mash

Här ser man hur stor betydelse stödet från väst har för Ukraina. Utan det hade man inte kunnst gå par med Ryssland. Nu är man omringade inne i staden.

Citat:
They have no way to get out. There are two ways out: either break through with a fight, risking death, or surrender. They have no communication with the command (it went off the air at seven in the morning). Starlink has been closed since Monday. Separate groups of the Armed Forces of Ukraine began negotiations on the surrender and removal of the wounded in exchange for life and new types of weapons supplied by the United States and France.

Som sagt, äventyret i Sudzha/Kursk ser ut att gå mot ett förnedrande slut. Det har ju varit ukro-klubbens stolthet länge här i tråden att ukrainarna lyckades ta kontroll över en gränsstad med 5 000 invånare. Det är typ vad ryssarna gjort på östfronten minst en gång i veckan ungefär. Dags för kostymvägraren att krypa till fredsförhandlingarna och ge upp, det börjar bli spel på en planhalva konstant nu. Inget mer Starlink, ingen mer intel, inget mer militärt stöd från US, inga mer långdistansattacker i Ryssland.
Senast redigerad av ensamkrigaren 2025-03-08 kl. 23:20.
Citera
2025-03-08, 23:22
Medlem
fraumauras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Här kan vi verkligen prata om distraktion. Förångning, skulle jag också kunna kalla det för.
❤️ Ngr inavlade idioter som inte kommer avla mera med sina syskon eller våldta allt som rör sig. Hoppas Zelendsky inte skriver under ett skit som kommer ifrån vita huset. Vi tar hand om dessa jävla undermänniskor själva.
Citera
2025-03-08, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somchai-31
Stackars UAF dom blir totalt slaktade i Kursk oblast. Nästan så man tycker synd om Ukinazzarna men bara nästan.

https://youtu.be/8L94bwZUGKI?si=Y9u9Cfk4h-shXT1G

Förstår vad ryssarna försöker göra, men ärligt det ser ut att vara en riktigt farlig manöver de gör. Ser ut som att risken är väldigt stor ryssarna fastnar i en motti flankerade från sidorna när de tränger in såpass djupt i försöket att omringa ett större område. Vi får se närmaste dagarna vad som händer. På ena eller andra sättet väntar en massaker.
Citera
2025-03-08, 23:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Hur är det, har du några länkar till MacGregor? Några ukrainare som dödas av ryssar?

Eller bevis för att Kallas är korrupt?

Det skulle nog kunna ordnas. Men vet inte om det specifikt vore ett ämne för tråden, tagit ut sitt kontext. Så sannolikt får du avvakta.
Citera
2025-03-08, 23:26
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Alla dessa är fortfarande lojala med ett fortfarande starkt sovjetisk "kulturarv", även om några nu efter 2022 har tatt lite avstånd. Sen ligger dom ju så till geografiskt att dom är troligen mycket beroende av Ryssland.
Man kan ju tycka att det borde finns en viss bitterhet i Kazakhstan sedan ryssarna sköt ned passargerarplanet Flight #J28243 och sedan ljög om att det var en fågelkollision som låg bakom.
t.o.m forumets värsta rysstroll gjorde sitt bästa för att förstöra tråden.

Var inte oroliga kära moderatorer, jag ska inte berätta personens användarnamn, dom dom vet, dom vet.
Citera
2025-03-08, 23:30
Medlem
Citat:
Här kan vi verkligen prata om distraktion. Förångning, skulle jag också kunna kalla det för.

Det trodde jag inte att vi även skulle få se massakern av ryssarna som smög sig igenom pipeline på video. Fy fan de hade inte en chans att komma undan där. Verkligen en fin gillrad fälla, en av de större jag sett på videos i detta krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in