2025-03-08, 22:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det kommer, men, är du likt Västkustskt också säker på att man ser stjärnor vid horisonten i Sverige?

Nej de kommer såklart inte, för du ljög ju när då svamlade om att du hade ’utfört’ det.
Citera
2025-03-08, 22:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej de kommer såklart inte, för du ljög ju när då svamlade om att du hade ’utfört’ det.

Du missade att svara på frågan, ser man stjärnor vid horisonten i Sverige? Håller du inte med Västkustskt i den frågan?
Citera
2025-03-08, 22:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du missade att svara på frågan, ser man stjärnor vid horisonten i Sverige? Håller du inte med Västkustskt i den frågan?

Nej du gubbn. Jag har väntat sen december på bilderna i fråga. Först dem, sen kan vi prata stjärnor. Kanske.
Citera
2025-03-08, 23:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej du gubbn. Jag har väntat sen december på bilderna i fråga. Först dem, sen kan vi prata stjärnor. Kanske.

Vi avslutar denna diskussion med att dra slutsatsen med att du håller med Västkustskt om att man ser stjärnor vid horisonten i Sverige. Ni är i så fall de enda två som är så korkade att påstå det.
Citera
2025-03-08, 23:04
Medlem
Citat:
Vi avslutar denna diskussion med att dra slutsatsen med att du håller med Västkustskt om att man ser stjärnor vid horisonten i Sverige. Ni är i så fall de enda två som är så korkade att påstå det.

Nä. Vi är fler.
Citera
2025-03-08, 23:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Vi och vi gubbn. Du är en ensam byfåne i detta,
Citera
2025-03-08, 23:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag har som sagt skrivit måtten och resultatet, experimentet tar 2 minuter att genomföra och beviset är att föremålet längre bort kommer skymmas helt tillslut av ett mindre objekt framför.

Vem som helst kan utföra testet och inse att jag har rätt.

Sammanfattning, att ett föremål försvinner I horisonten beror på avståndet och hinder.

26 december… varför inte erkänna att du ljög? Eller du är inte en sån som står för vad du gör och säger? Ett kryp.
Citera
2025-03-08, 23:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag vet inte om du är rätt person att uttrycka dig om något eftersom du inbillar dig att man ser stjärnor vid horisonten i Sverige. Hallucinerar du?

Vännen, du använder dig av argumentationsfelet ’halmgubbe’. Jag har aldrig berört stjärnor i diskussionen med dig. Man the fuck up silly.

Citat:
Jag har som sagt skrivit måtten och resultatet, experimentet tar 2 minuter att genomföra och beviset är att föremålet längre bort kommer skymmas helt tillslut av ett mindre objekt framför.

Sammanfattning, att ett föremål försvinner I horisonten beror på avståndet och hinder.

… och langa lite bilder vetja. Vad är problemet?
Citera
2025-03-08, 23:20
Medlem
Citat:
Vad är det du inte fattar? Berätta så ska jag förklara för dig lillen.

Enkelt uttryckt så handlar det om hur ekvatorn kan vara 4000 mil lång. Jag får verkligen inte ihop det med tanke på att en sjömil är 1852 meter lång.

Citat:
Berätta så ska jag förklara för dig lillen.

Scenen är din. Förklara för oss.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-03-08 kl. 23:23.
Citera
2025-03-08, 23:27
Medlem
Citat:
Du är fri att tycka vad du vill, och vad du tycker och tror skiter jag fullständigt i.

Du förstår väl att du inte kommer att övertyga någon om att jorden är platt med resonemanget " skiter jag fullständigt i"?

Hur förklarar du att Polstjärnan är synlig lika många grader över horisonten som betraktarens breddgrad?
Citera
2025-03-08, 23:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Alla som är nyfikna på varför man inte ser stjärnor vid horisonten så beror det på atmosfären.

Googla: why don't you see stars horizon så får ni förklaringen.

Men, däremot ser man stjärnor vid horisonten på Antarktis, och det tyder på att jorden är platt, eftersom Antarktis ligger nära "kanten" där atmosfären är tunnare.

Jag är mycket mer nyfiken på ditt lilla äventyr i hallen. Vad var det som egentligen hände?

Citat:

Citera
2025-03-08, 23:32
Medlem
Citat:
Men, däremot ser man stjärnor vid horisonten på Antarktis, och det tyder på att jorden är platt, eftersom Antarktis ligger nära "kanten" där atmosfären är tunnare.

Men är luften verkligen tunnare där?

Och är det inte lite märkligt att du kan yttre dig om atmosfären på Antarktis med tanke på att det är ett område som skyddas av beväpnade pingviner som skjuter ned alla som vill mäta lufttrycket?

Citat:
.... Antarktis ligger nära "kanten" ....

Mytomsunnet ställe. Hur hittar man dit? Vilken karta ska man använda och vilket typ av navigationsutrustning ska man använda?
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-03-08 kl. 23:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in