2007-11-29, 20:30
Medlem
BushwickBills avatar
Jag har varit kontakt med läkare över det här med vattendrickning då jag efter jobb på ett otroligt varmt ställe med hög höjd (2000-2500möh) i USA började bälja typ 6-10liter vatten om dagen. Enligt läkaren så var det inte skadligt med doser under åtta liter vatten om dagen men kommer man över så kan njurarna ta stryk. Kan också vara att han lade in personliga aspekter i det hela också då jag är en lång, ganska stor karl. Detta var vad jag förstod vid långvarigt bruk och i det svenska klimatet.

Ligger väl nu runt 4liter per dag men det varierar. Något jag dock känner av är om jag dricker under 2liter då mår jag både fysiskt och psykiskt dåligt. Vad det beror på vet jag inte, har inte varit i kontakt med läkare på ett tag över detta "problem" och eftersom jag då helt enkelt inte går under 2liter så spelar det inte så stor roll.
Citera
2007-11-29, 20:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Jag har varit kontakt med läkare över det här med vattendrickning då jag efter jobb på ett otroligt varmt ställe med hög höjd (2000-2500möh) i USA började bälja typ 6-10liter vatten om dagen. Enligt läkaren så var det inte skadligt med doser under åtta liter vatten om dagen men kommer man över så kan njurarna ta stryk. Kan också vara att han lade in personliga aspekter i det hela också då jag är en lång, ganska stor karl. Detta var vad jag förstod vid långvarigt bruk och i det svenska klimatet.

Ligger väl nu runt 4liter per dag men det varierar. Något jag dock känner av är om jag dricker under 2liter då mår jag både fysiskt och psykiskt dåligt. Vad det beror på vet jag inte, har inte varit i kontakt med läkare på ett tag över detta "problem" och eftersom jag då helt enkelt inte går under 2liter så spelar det inte så stor roll.

Är det riktigt varmt och jävligt så kan man dricka riktigt mycket varje dag utan att det är skadligt. Tillbringade en tid i 35-40 gradig värme i kombination med en sjuk luftfuktighet, dack till att börja med runt 6 liter om dagen, fick dock öka mängden då jag knappt pissade under ett dygn, trots all vätska.
Citera
2007-11-29, 20:45
Medlem
VenGyrs avatar
1.5 - 3 liter vatten/dag
1.5 liter vatten blandat med lättdryck/dag
2 kaffekoppar/dag
1-2 glas mjölk/dag
te 3 ggr/vecka
läsk (1.5 l) 2 - 3 ggr/månad
Glas vatten + vitamintablett 5 ggr/vecka
1 liter juice/dag
Citera
2007-11-29, 21:20
Medlem
Trollishs avatar
3 dl apelsin juice
1 liter vatten
och 2 liter mjölk är väl ungefär vad jag har duckit idag.
Citera
2007-11-30, 01:16
Medlem
On fires avatar
Typ 33cl proviva på morgonen, 3 glas vatten till lunch, sedan kanske en 1,5-2 liter vatten till innan jag går och läger mig. Tycker att vatten är så jävla gott, kan lätt dricka 2 glas på raken bara för den goda smaken.
Dock inte flaskvatten då det är ett jävla otyg, hur jävla bra ser det ut att släpa rundor på en flaska vatten var man än är.
Citera
2007-11-30, 01:17
Bannlyst
Bara vatten. Försöker dricka en liter per dag, men det kanske blir en halv.
Citera
2007-11-30, 11:13
Medlem
qapmocs avatar
Dricker väl typ:

4-5 stora muggar kaffe
2 glas mjölk
2 glas lättdryck
Blir väl lite läsk och öl och sånt på helgerna också, varierar kraftigt.
2-3 glas vatten om dagen blir det också.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in