Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Jag har varit kontakt med läkare över det här med vattendrickning då jag efter jobb på ett otroligt varmt ställe med hög höjd (2000-2500möh) i USA började bälja typ 6-10liter vatten om dagen. Enligt läkaren så var det inte skadligt med doser under åtta liter vatten om dagen men kommer man över så kan njurarna ta stryk. Kan också vara att han lade in personliga aspekter i det hela också då jag är en lång, ganska stor karl. Detta var vad jag förstod vid långvarigt bruk och i det svenska klimatet.
Ligger väl nu runt 4liter per dag men det varierar. Något jag dock känner av är om jag dricker under 2liter då mår jag både fysiskt och psykiskt dåligt. Vad det beror på vet jag inte, har inte varit i kontakt med läkare på ett tag över detta "problem" och eftersom jag då helt enkelt inte går under 2liter så spelar det inte så stor roll.
Är det riktigt varmt och jävligt så kan man dricka riktigt mycket varje dag utan att det är skadligt. Tillbringade en tid i 35-40 gradig värme i kombination med en sjuk luftfuktighet, dack till att börja med runt 6 liter om dagen, fick dock öka mängden då jag knappt pissade under ett dygn, trots all vätska.