2025-03-08, 10:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Jag har massor med bilder på stjärnor i alla möjliga riktningar. Även vid horisonten.

Tagna i Norrköping? Vad bra, kan du inte dela med dig så man får se stjärnorna vid horisonten?
Citera
2025-03-08, 10:36
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Tagna i Norrköping? Vad bra, kan du inte dela med dig så man får se stjärnorna vid horisonten?
Jag absolut ingen lust att göra den ansträngningen för din skull.

Vi får se ikväll vad du lyckas få fram.
Citera
2025-03-08, 10:39
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Nu får du väl ge dig. Det var du som ville ha förslag på platser där du kan kontrollera om fenomenet stämmer.
Du har fått Norrköping som förslag. Det är bara att åka dit och kontrollera. Kom ihåg att om det är mulet när du är där syns inga stjärnor ens mitt i natten.

Om Norrköping är för avlägset för att passa dig så kan jag acceptera att du kontrollerar det från en annan plats. Glöm i så fall inte att berätta var du gör denna kontroll.
Citera
2025-03-08, 10:40
Avslutad
Citat:
Jag absolut ingen lust att göra den ansträngningen för din skull.

Vi får se ikväll vad du lyckas få fram.

Ja men vi börjar med dina bilder så tar vi mina senare, du har ju skrivit att man ser stjärnorna vid horisonten i Norrköping och att du har bildbevis på det, och du hänger ju i denna tråd dag ut och dag in och säger emot alla som hävdar att man inte kan vara säkert på att jorden är rund. Och nu har du ett ypperligt tillfälle att komma med egenhändiga bevis, dvs det bästa man kan komma med, och då orkar" du inte? Slutsatsen av det är ju att du enbart är en notoriskt lögnare!
Citera
2025-03-08, 10:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Nu får du väl ge dig. Det var du som ville ha förslag på platser där du kan kontrollera om fenomenet stämmer.
Du har fått Norrköping som förslag. Det är bara att åka dit och kontrollera. Kom ihåg att om det är mulet när du är där syns inga stjärnor ens mitt i natten.

Om Norrköping är för avlägset för att passa dig så kan jag acceptera att du kontrollerar det från en annan plats. Glöm i så fall inte att berätta var du gör denna kontroll.

Västkustskt skrev att man ser stjärnor vid horisonten i Norrköping och att han hade bildbevis. Det normala är då att presentera dessa bevis istället för att tjafsa.

Och vad du anser skiter jag precis i, du är ju minst lika obegåvad som Västkustskt.
Citera
2025-03-08, 10:47
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ja men vi börjar med dina bilder så tar vi mina senare, du har ju skrivit att man ser stjärnorna vid horisonten i Norrköping och att du har bildbevis på det, och du hänger ju i denna tråd dag ut och dag in och säger emot alla som hävdar att man inte kan vara säkert på att jorden är rund. Och nu har du ett ypperligt tillfälle att komma med egenhändiga bevis, dvs det bästa man kan komma med, och då orkar" du inte? Slutsatsen av det är ju att du enbart är en notoriskt lögnare!
Nej, jag har absolut ingen lust att sitta och leta igenom gamla hårddiskar efter bilder jag tog för flera år sen. Speciellt inte för dig som inte har gjort minsta ansträngning i den här tråden överhuvudtaget.

Det är din tur att leverera den här gången.
Citera
2025-03-08, 10:49
Avslutad
Citat:
Nej, jag har absolut ingen lust att sitta och leta igenom gamla hårddiskar efter bilder jag tog för flera år sen. Speciellt inte för dig som inte har gjort minsta ansträngning i den här tråden överhuvudtaget.

Det är din tur att leverera den här gången.

Då har du alltså inget bevis på att man ser stjärnor vid horisonten i Norrköping utan allt du kommer med är bara lögner. Bra, då vet vi att man kan bortse från precis allt du skriver.
Citera
2025-03-08, 10:57
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Då har du alltså inget bevis på att man ser stjärnor vid horisonten i Norrköping utan allt du kommer med är bara lögner. Bra, då vet vi att man kan bortse från precis allt du skriver.
Jag kommer inte gråta mig till söms bara för att inte du tror på mig.

Dessutom så räcker det med de bilder som redan finns online för att vi normalinteligenta människor ska tro på att man ser stjärnor vid horisonten var man än befinner sig på globen.
Citera
2025-03-08, 11:01
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ge ett exempel på en plats bara, så ska jag undersöka om det är möjligt. Är det så svårt?
Här vill du ha ett exempel på en plats och du är kaxig nog att påstå att du undersöka saken.

Citat:
Norrköping
Du fick förslaget Norrköping.

Citat:
Eftersom du inte längre vill undersöka om det är möjligt kan vi vara säker på att du aldrig kontrollerat en enda uppgift som visar på vare sig en platt eller rund jord.
Citera
2025-03-08, 11:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Här vill du ha ett exempel på en plats och du är kaxig nog att påstå att du undersöka saken.

Du fick förslaget Norrköping.

Eftersom du inte längre vill undersöka om det är möjligt kan vi vara säker på att du aldrig kontrollerat en enda uppgift som visar på vare sig en platt eller rund jord.

Jag fick förslaget Norrköping ja för att Västkustskt ljuger om att han sett stjärnor där vid horisonten, och dessutom påstår att han har bilder på det.

Väljer man då inte att visa dessa bilder så är man uppenbart en notoriskt lögnare.
Citera
2025-03-08, 11:17
Avslutad
Citat:
Jag kommer inte gråta mig till söms bara för att inte du tror på mig.

Dessutom så räcker det med de bilder som redan finns online för att vi normalinteligenta människor ska tro på att man ser stjärnor vid horisonten var man än befinner sig på globen.

Vi tackar för din insats i tråden och drar slutsatsen att allt du kommit med bara är lögner.
Citera
2025-03-08, 11:23
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Jag fick förslaget Norrköping ja för att Västkustskt ljuger om att han sett stjärnor där vid horisonten, och dessutom påstår att han har bilder på det.

Väljer man då inte att visa dessa bilder så är man uppenbart en notoriskt lögnare.
Du står inte vid ditt ord. Du ville ha förslag på en plats där du kunde undersöka saken.
Men att du vägrar att kontrollera ens en enda uppgift förvånar ingen. Det skulle nämligen innebära att det mesta av det du påstår skulle visa sig vara fel.

Ange också i vilket väderstreck du tittar när du kontrollerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in