2025-03-07, 23:47
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SydneyPowell
Det är ingen mänsklig rättighet att ha körkort. Jag litar på läkare och myndigheter. Anser dessa att vissa individer ska förbjudas att köra bil antar jag att de gör rätt bedömning.

Du kan direkt-anmäla dig till nästa Vipeholmsexperiment.
2025-03-07, 23:48
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Intressant att se alla flashbackare som kämpar dagligen för demokrati och frihet i Sverige/Europa genom att rapa mantrat om den onda diktatorn Putin. Var är ni i denna tråd? Ser ni hur staten inskränker era friheter cm för cm, eller är huvudet uppkört alltför långt i er egen röv för att se igenom skiten?
Allt jag ser är ett brunt hål, glöm inte att vi är Svenskar och allt som staten och EU hittar på är bra för oss och miljön.
Ju färre körkort desto mindre avgaser.
2025-03-07, 23:50
Medlem
Rackelhane69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
En PEth-nivå på 0,30 µmol/l och däröver är en indikation om regelbunden hög alkoholkonsumtion. Alltså alkisar som inte ska vara ute i trafiken.

Hur mycket måste man dricka för att uppnå 0,30 µmol/l?

Förmyndarstaten har gått alldeles för långt! Att en medborgares körkort ska kunna ryka trots att man ej är påverkad när man sitter bakom ratten är helt absurt. Ska vanligt hederligt folk inte kunna dricka några glas vin på helgen utan att riskera sitt körkort? Ska man undvika att uppsöka vårdcentralen och lämna blodprov när man är sjuk för att få behålla lappen?

Det går snart inte att leva i detta landet längre. Så länge man inte är full när man kör bil så ska man kunna dricka hur många vinflaskor och pilsner som helst. Det är egentligen en medborgerlig rättighet.
Senast redigerad av Rackelhane69 2025-03-08 kl. 00:09.
2025-03-07, 23:52
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Allt jag ser är ett brunt hål, glöm inte att vi är Svenskar och allt som staten och EU hittar på är bra för oss och miljön.

Det rimmar (pun intended) illa med sossarnas senaste förslag om att att dela ut gratis körkort. Hålet är brunt, djupt, statligt.
2025-03-07, 23:52
Medlem
CombatMans avatar
Detta är väl bara en tidningsanka? Det finns väl knappast någon som skulle få ett PEth över 0,3 på 1,5 flaska vin i veckan?
2025-03-07, 23:56
Medlem
SnilleFixs avatar
Riktigt vidrigt sjuka människor som styr i det här landet – de försöker tänja på sina egna sjuka, perversa gränser hela tiden: "Hur långt kan jag/vi gå utan att någon reagerar?". 'En och en halv flaska vin i veckan – eller tio småburkar starköl' är helt åt helvete: att man inte ska få unna sig att själv välja hur mycket man vill dricka när/var/hur är sinnessjukt (jävla diktaturfasoner) och att man blir tvingad att anpassa sig till att leva en jävla livsstil efter deras sinnessjuka tänk/värld är bara helt åt helvete. Det här jävla kontrollsamhället stör mig något så in i helvete; människor ska få ha sin frihet och få leva sitt liv precis som de själva behagar!

Man kan inte ens söka hjälp inom vården i dag för vad som helst utan att bli rapporterad av STASI-personalen (De kan drogtesta dig för vad som helst när du minst anar det, utan att de berättar det för dig). Det här kommer att göra mer skada än nytta; folk kommer att dra sig för att söka vård.
Senast redigerad av SnilleFix 2025-03-08 kl. 00:08.
2025-03-07, 23:56
Medlem
Rackelhane69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CombatMan
Detta är väl bara en tidningsanka? Det finns väl knappast någon som skulle få ett PEth över 0,3 på 1,5 flaska vin i veckan?
Men hur mycket måste man dricka för att uppnå det värdet då?
2025-03-07, 23:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Självklart är allt detta politiskt styrt. Tror dock inte det handlar om miljön i första hand utan om att "sämre" människor helst skall utrotas. Brun/ blåa ska finnas, inga andra.
2025-03-08, 00:01
Medlem
Mr.RedHats avatar
Är det någon som skickat till Transportstyrelsen och anmält Niels Paarup Petersens alkoholkonsumtion ännu?
2025-03-08, 00:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Är det någon som skickat till Transportstyrelsen och anmält Niels Paarup Petersens alkoholkonsumtion ännu?
Leif GW Persson får ju behålla både sitt körkort och alla sina vapenlicenser trots att han i Svensk Television flera gånger gått ut med att han vet hur man mördar människor utan att åka dit för det och han vittnar också flera gånger om hur han super halva året och han har både sina vapen kvar och sitt körkort kvar.
Men Paarup kanske åker dit på körkortet?
Vi får se.
2025-03-08, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Exakt detta jag läster, vad man går ut med o verklighet stämmer sällan överens, varav jag yttra mig, samt det är inte enda sak som hänt o vad man beslutat om, jag kan lugnt berätta att detta sällan stämmer överens med verkligheten, som ex i mitt fall, har även fler fall, där inget stämmer överens vad man går ut med.

Och vad stod det i medierna om din fyllekörning?
2025-03-08, 00:14
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zondera
Leif GW Persson får ju behålla både sitt körkort och alla sina vapenlicenser trots att han i Svensk Television flera gånger gått ut med att han vet hur man mördar människor utan att åka dit för det och han vittnar också flera gånger om hur han super halva året och han har både sina vapen kvar och sitt körkort kvar.
Men Paarup kanske åker dit på körkortet?
Vi får se.
Att GW vet hur man mördar människor och kommer undan med det är det nog få som ifrågasätter. Han är trots allt professor i kriminologi och därtill beteendevetare och har forskat i brott. Ligger ändå lite i hans yrke att förstå just den biten. Sen är det vedertaget att han använder kunskapen för att sätta dit mördare, inte för att själv begå brott.

Finns även försvarsadvokater som vet hur man kommer undan med brott. Det innebär ju inte att deras titel ska dras in.
Men jag förstår din poäng.

Vad gäller GWs alkoholism så har jag alltid varit övertygad om att det är den som varit musan till hans författarskap. Och vem vill hindra GW från att skriva böcker?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in