2025-03-07, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av playlek
ja undrar mest om anjo genuint inte uppfattar det får just nu som kritik, i så fall är de oroande o säger mke om hans mentalitet

Han ser ut att vara grön under ögonen. Han hajar.
Citera
2025-03-07, 22:23
Medlem
Hillsongsekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokhett
Han ser ut att vara grön under ögonen. Han hajar.

Hur svårt kan det vara att langa dumpar, han har ju blockerat 80% av oss och trots att jag är engagerad så ids jag inte regga ett nytt instagramkonto.
Citera
2025-03-07, 22:23
Medlem
Bevingade citat och klipp från Pontus borttagna video ”Förlåt” fr 8 feb

Kort Trailer
Kvinnlig röst: ”Domslutet kan bli så förödande....” [gärningspersonen gråter] ”om de blir felaktigt...” [psykiatrin med gärningspersonen sittandes på bänk, svartvitt] ”vilket jag anser att det blev”
[dokument där Anna Book gått banans med överstrykningspennor i olika färger, BO namn]

[Pontus svarar på ”hat”. Eftersom att han pratar långsamt, högt och betonar vissa ord uppfattas han som manipulativ, obegåvad och på gränsen till passivt aggressiv. Det känns som att Pontus tror sig tala till personer som är lättpåverkade med lågt eller obefintligt kritiskt tänkande, eller som att han försöker övertala en fyraåring om att inte slå sina syskon typ. Jag tror de allra flesta som ser det här efter att ha sett filmen grips av enorm vilja att spotta i hans energidryck, bara lite.
Pontus hakar upp sig på meningen ”Ni har inte ens sett dokumentären!” som han dessutom halvskriker vilket gör det ännu mer outhärdligt]

”Mitt management har försökt få in filmen till olika tv bolag, det har funnits stort intresse men inte tillräckligt pengar. De stod och lutade fram och tillbaka. Sedan släppte jag postern... hatet skrämde bort dom”

”Jag har alltid varit öppen med att jag jobbar inte gratis med Youtube överhuvudtaget, det kommer att kosta pengar att titta på filmen”

”Båda sidor HHHHAAAARRR yttrat sig i den här filmen, och fått mycket tid dessutom”

BB: ”Sveriges mest kontroversiella rättsfall? Vem är det som fått hybris här?”
Pontus: ”Det är felciterat för det står inte Sveriges mest kontroversiella brottsfall utan de står jag har lagt ner cirka två år att belysa ETT av Sveriges mest kontroversiella brottsfall”
(Mycket tyder på att Pontus blandat ihop orden ”kontroversiell” och ”omtalad”, även om inget av dom stämmer. En dubbelt fällande dom och nekad resning skulle ingen kalla kontroversiell, och omtalad vet i fan)

BB jämför dokumentären med den om Margaux, bara en dålig kopia från på Wish.
”Wish, där tar jag illa vid mig, för att Margaux dokumentär är nått jag skulle kunna skrapa ihop på en pisskvart. Jag skulle säga tvärtom, när man ser den här filmen, kommer man tänka att den (Margaux) dokumentären är från Wish”

”Tack Stefan Hallgren för att du hjälpte mig skriva texten (beskrivningen av filmen) som fick folk så upprörda så att filmen får uppmärksamhet, för det förtjänar den”

”Många av de större plattformarna går dit publiken går, det gör också att man kan inte prata om vissa saker, om en grupp i samhället tycker att det här får man inte prata om, trots att det är LAAAAGLlIGT att prata om det, det bryter inte mot någon LLAAGG att prata om det. Men de tycker att de kränker deras KÄÄNSLOR, så lyssnar de flesta plattformarna tyvärr. Vilket tyvärr bromsar ganska mycket vad man kan prata om vilket jag är väldigt emot”

”Jag är glad om jag får vara med i någonting folkkärt nån gång vi får väl se”

”Jag vet om att jag har talang utöver att jag har mycket följare, jag vet om att jag fick inte mycket följare av ren tur. som många andra kanske -bah wingat å se vad som händer. Jag vet att jag har kunskap till att skapa film”

”Det kommer inte bli kul sen för dom som skrev dom här kommentarerna när man väl har sett filmen”

”Över 1000 personer köpte domen (i videon ”Avslöjar vad min dokumentär handlar om” var det flera tusen som köpt den) för att läsa den, om man kan tänka sig att göra de då tycker jag man först kan titta på filmen trots kostnaden. Svälj din stolthet, betala, titta, sen har du all rätt i världen att vara jättearg”

Lång trailer
[Pontus sitter i bilen, mobilen på högtalartelefon, med långfingret på underläppen och blicken filosofiskt ut i intet] Pontus: ”Du kan inte svära på att han fick en avsugning?”
Pontus: ”Det känns som de är väldigt mycket i både domen, utredningen och allting har gått väldigt väldigt snett när de kommer till det här” [meningar i dokument Pontus markerar med animation i ett försök att belysa tvivelaktig information, zoomar dramatiskt in på vissa ord]
[visar dokument i snabb takt där man skymtar ”det finns inga tekniska bevis”, ”hon minns inte vad”, ”gärningspersonen har förnekat”, ”BO minns själv inte mycket av kvällen” ”alla har berättat olika saker”, ”hon minns inte”]
[SMS konversation ”är säker på att ingenting hände mellan er”]
Anna Book: ”Vad är det som händer, hör jag min son bli mördad nu?”
[obligatoriskt drönarfoto]
ANTONIO NÄR RÄTTVISAN BLIR ORÄTTVIS

Jomen visst mycket konstigt att folk tolkar filmen som partisk med tanke på innehåll i trailrar. Tror de flesta ser detta som ett skolexempel på begreppet cherry picking.

Enligt socialblade förlorade Pontus 37 528 visningar dagen han tog ner videon. Någon här på FB påstod den hade uppåt 100 000 visningar innan den togs ner?

Här är den https://gofile.io/d/0eoxre men undvik den om du vill ha en trevlig fredagkväll
Citera
2025-03-07, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Langa alla relevanta länkar här i tråden!
(FB) Anjo
Citera
2025-03-07, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hillsongsekt
Hur svårt kan det vara att langa dumpar, han har ju blockerat 80% av oss och trots att jag är engagerad så ids jag inte regga ett nytt instagramkonto.

Hahaha- hur svårt kan det vara att be snällt?

Be dock inte mig. Den kunskapen har jag inte sugit åt mig.

Han sitter och berättar att en video kommer upp på söndag, med en keps på huvudet som skuggar ansiktet en del. Men inte tillräckligt mycket för att se den grön/grå nyansen under ögonen. En nyans som många får pga av stress, sömnbrist och/eller ångest.
Senast redigerad av Kokhett 2025-03-07 kl. 22:31.
Citera
2025-03-07, 22:31
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExErslim
(FB) Anjo
Snyggt!
Citera
2025-03-07, 22:36
Medlem
27 min 10 sekunder in i podden "Sanning & konsekvens" nämns dokumentären tydligen så skulle någon göra en stor granskning av den
Citera
2025-03-07, 23:00
Medlem
vichy6s avatar
https://youtube.com/live/y2px_CgZrK0?si=PQs4CsvRD3v1smMc

Delar då det är en kvinna med öppet sinne och bra argument.

In och lyssna, gilla etc!

Och följ!!!! Ge en Kvinna lite tyngd i sektens kattlåda 🌹🌸
Senast redigerad av vichy6 2025-03-07 kl. 23:13.
Citera
2025-03-07, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TRS-80
Anjo har meddelar i instastory att han kommer ut med en video timme och 40 minuter video söndag kväll som kommer handla om vad jag tolkar som det som hänt efter dokumentärsläppet
Typ 10 min sen om annat trams.
Citera
2025-03-08, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
27 min 10 sekunder in i podden "Sanning & konsekvens" nämns dokumentären tydligen så skulle någon göra en stor granskning av den

Uppskattar deras uppmaning: "Titta inte på skiten, vi tittar på den ÅT er!"
Citera
2025-03-08, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Han och Jocke är visst på spökjakt med Laxton ikväll. Ingen tar avstånd? Hoppas jag inte har rätt, men jag tror inte nåt kommer förändras. Han kommer undan.

Det kommer han definitivt inte. Alla öppna kommentarsfält oavsett plattform där Anjo eller dokumentären nämns är det säkert runt 95% kritik, 5% är Anjos mest inbitna följare som aldrig någonsin kommer erkänna att han gjort bort sig.
En bekant visade mig två stora tjejgrupper där Lisen försökte kriga i ena men blev totalt överkörd, helvete vad skit han fick, nästan värre än flashback man kunde lukta till sig desperationen i Lisens kommentarer, paniken var total.

_
Citera
2025-03-08, 01:07
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Det kommer han definitivt inte. Alla öppna kommentarsfält oavsett plattform där Anjo eller dokumentären nämns är det säkert runt 95% kritik, 5% är Anjos mest inbitna följare som aldrig någonsin kommer erkänna att han gjort bort sig.
En bekant visade mig två stora tjejgrupper där Lisen försökte kriga i ena men blev totalt överkörd, helvete vad skit han fick, nästan värre än flashback man kunde lukta till sig desperationen i Lisens kommentarer, paniken var total.

_
Har sett hur hon skämmer ut sig, man undrar ju vad hon tänker som kommer in och fäktar, det är bevis till oss hur fruktansvärt gaslightad och blåst hon är.

Börjar det gå upp för henne vilken nolla hon skaffat 3 barn med? Skulle hellre vara gatubarn i Mogadishu än att gå i hennes skor. Skammen måste vara total att bara hämta flickorna på skolan. Tur för henne så är folk som mest väldigt överseende med kuvade, korkade kvinnor som henne som gjort fel val i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in