2025-03-07, 21:06
Medlem
IMBILDENs avatar
Nu har det tydligen kommit någon ny regel.

Dricker man motsvarande 1,5 vinflaska per vecka kan körkortet ryka.
Detta även om man aldrig kört bil onykter.
Dvs, det är själva alkoholkonsumtionen i sig som anses olämplig.

Läkare ska anses skyldiga att rapportera allt de ser.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zA3my9/korkortet-kan-dras-in-om-du-dricker-1-5-flaska-vin-i-veckan

Vad tycker ni om det? Själv tycker det låter som rena vansinnet.

Tydligen riskerar cirka 25% av körkortsinnehavare att bli av med sina körkort då de ligger över gränsen.
2025-03-07, 21:14
Avslutad
Det är lugnt, uppsök inte vård bara.
2025-03-07, 21:20
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
Det är lugnt, uppsök inte vård bara.

Ett sätt. Tydligen så sker det i smyg...
2025-03-07, 21:20
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Ta detta med en nya salt, jag åkte dit för fyllestyrning med A-traktor, inget o fördöma, jag hade druckit.

Men att det påverka körkortet var bara en myt, jag fick ta körkort som alla andra, dvs dagen jag fyllde 18 år, jag trodde det var vad man gick ut med, du kommer får vänta med körkort, som sagt visa sig vara en myt, syns ingenstans jag fylle körde.
Funderat på att läsa vad det står i TS innan du kommenterar?
2025-03-07, 21:21
Medlem
Hur faan ska dom kunna kolla hur mycket man dricker.
SKa dom få info hur mycket man handlar på systemet ???
2025-03-07, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ett sätt. Tydligen så sker det i smyg...
Menar du att läkare undersöker patienterna i smyg och därefter rapporterar till myndigheterna?
2025-03-07, 21:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nu har det tydligen kommit någon ny regel.

Dricker man motsvarande 1,5 vinflaska per vecka kan körkortet ryka.
Detta även om man aldrig kört bil onykter.
Dvs, det är själva alkoholkonsumtionen i sig som anses olämplig.

Läkare ska anses skyldiga att rapportera allt de ser.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zA3my9/korkortet-kan-dras-in-om-du-dricker-1-5-flaska-vin-i-veckan

Vad tycker ni om det? Själv tycker det låter som rena vansinnet.

Tydligen riskerar cirka 25% av körkortsinnehavare att bli av med sina körkort då de ligger över gränsen.
Vad man tycker??
Jo att det europeiska vansinnet fortsätter.. för jag gissar att det är något det galna parlamentet (översittarna) hittat på nere i Bryssel??

Vad blir maxgränsen för att dra linor??
2025-03-07, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillkarsk
Menar du att läkare undersöker patienterna i smyg och därefter rapporterar till myndigheterna?
Läs förfan TS och länkar innan du kaxar. Läkare tolkar provsvar som patienten inte begärt och skickar dessa till transportstyrelsen som drar in körkortet.
2025-03-07, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Exakt detta jag läster, vad man går ut med o verklighet stämmer sällan överens, varav jag yttra mig, samt det är inte enda sak som hänt o vad man beslutat om, jag kan lugnt berätta att detta sällan stämmer överens med verkligheten, som ex i mitt fall, har även fler fall, där inget stämmer överens vad man går ut med.
2025-03-07, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Vad man tycker??
Jo att det europeiska vansinnet fortsätter.. för jag gissar att det är något det galna parlamentet (översittarna) hittat på nere i Bryssel??
Nej du, det här har dom frireligiösa borgarna klarat själva utan Bryssel. Finns ingen som helst eu lag som säger att ett peth-prov skall rendera i ett indraget körkort.
Man borde kanske testa riksdagsledamöter och avskeda alla utan avgångsvederlag om dom visar positivt för något.
2025-03-07, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Exakt detta jag läser, vad man går ut med o verklighet stämmer sällan överens, varav jag yttra mig, samt det är inte enda sak som hänt o vad man beslutat om, jag kan lugnt berätta att detta sällan stämmer överens med verkligheten, som ex i mitt fall, har även fler fall, där inget stämmer överens vad man går ut med. Har även åkt på fortkörning flertal ggr, ägt sporthoj samt en M3, åkt dit för högt över körkortsnivå, men efter överklagan bara fått 1 månad där polis vilja ha 3 månader, mer än en gång, varav jag klart kan påstå det är en myt hur rätten dömer, finns ingen verklighets uppfattning, jag har vunnit på gå upp i rätten.
2025-03-07, 21:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Nej du, det här har dom frireligiösa borgarna klarat själva utan Bryssel. Finns ingen som helst eu lag som säger att ett peth-prov skall rendera i ett indraget körkort.
Man borde kanske testa riksdagsledamöter och avskeda alla utan avgångsvederlag om dom visar positivt för något.
Ok, och jag håller med dig. rent djävla vansinne! Orwells bok 1984 har aldrig varit så aktuell som nu..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in