2025-03-07, 10:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Nu har jag bara några lösryckta meningar ur kåseriet att förhålla mig till, men det låter som hon sammanfattningsvis menar att samhället blivit så konformt att vi har en slags personlighetslikriktning inom sport (och annan offentlighet).

Det har hon ju förvisso rätt i. Artister i Schlager-SM är samma musik och samma människor. Ungdomar pratar som robotar på tunnelbanan. Alla politiker talar med samma röst.

Delvis kan man visserligen anklaga Linderborg för att vara delaktig i denna samhällsutveckling, men det gäller också Universiteten och sociala medier. Vad vi premierat i samhället är en slags hyperkonformism (om du är svensk). Är du invandrare eller nån slags genusdysforiker finns andra måttstockar. Dessa två är de enda två som tillåts vara annorlunda, vilket ju öppnar upp för två saker som diskuteras flitigt: varför pratar svenska barn plötsligt ortenspråk och varför ser vi inte könsdysfori som en psykiatrisk diagnos utan något härligt normkritiskt?

Vi ska inte ge oss in i just de specifika diskussionerna, men såna som Linderborg måste ju förstå att man sår vad man skördar.

Jag tror att du förstod precis vad hon menade.

De där diskussionerna du nämner skulle vi bara gå vilse i eftersom jag älskar ortensvenska även om den kan vara stigmatiserande och är för rätten till att göra vad man vill med sin kropp även om transvården har brister.
Citera
2025-03-07, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Sent ska syndaren vakna…
Media är väl de som stått på barrikaderna och hamrat in PK och gjort allt för att förbjuda allt som inte är woke!

Tyvärr upplever jag att den yngre generationen är helt hjärntvättade i detta och man märker att yngre kollegor är snöflingor av rang som gärna förbjudet allt. Skämt tål de inte heller! Allt ska vara allvarligt, och känselspröten för risk för att känna sig stött är välslipade.

Enligt egen efterforskning verkar USA, England och Sverige vara eliten gällande PK och woke.

Tyvärr ser jag ingen ljusning i detta land och kan jag kommer jag förhoppningsvis flytta härifrån, ifrån alla dessa osköna allvarsamma människor. Det är en dröm att slippa alla lättkränkta människor!

Håller med! Det var roligare på 80-90 talen.
Citera
2025-03-07, 10:28
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Jag tror att du förstod precis vad hon menade.

De där diskussionerna du nämner skulle vi bara gå vilse i eftersom jag älskar ortensvenska även om den kan vara stigmatiserande och är för rätten till att göra vad man vill med sin kropp även om transvården har brister.
Absolut, men då förstod jag någorlunda andemeningen m a o?

Nej, det blir pseudodiskussioner.

Det intressanta nu är väl att ta reda på varför det avpublicerades...
Citera
2025-03-07, 10:28
Avslutad
Citat:
Det är en bit från topic men "Cissi och Virre" kan ingå i udda existenser och som sådana diskuteras. De återfinns alltså under Linderborgs armar och på Expressens fest, fast de bägge cancellerats i olika grad och är evigt förknippade med varandra och med #metoo som Åsa Linderborg. Om hon är bödel är de kung och drottning av #metoo, oavsett vad som hände eller inte hände dem emellan.

Det är inte bra att förhindra kommunikation på lång sikt. Vi är körda för lång tid framöver vad gäller detta och det är säkert därför kultursidorna försöker uppträda lite städat mellan varven.

Lite dekadens är roligt. Mycket dekadens är sånt man förpassar till översta hyllan i kiosken? Sen vet jag inte om Bianca är en produkt av vänsterns feminism eller om hon är en produkt av det liberala svaret på vänsterns feminism.

Jag tycker hon är en mycket dålig förebild i dagsläget och avspeglar just den feminism som varit förhärskande under tredje vågen dvs en liten elit av kvinnor som krossat glastaket stående på alla andra kvinnors axlar som de lämnar bakom sig.

Åsa & Co har inget att lära yngre generationer om hon inte ens hittar till IKEA.
Citera
2025-03-07, 10:32
Medlem
ReijoHervonens avatar
Länken fungerar inte längre. Aftonbladet har raderat artikeln!
Tankebrott?
Citera
2025-03-07, 10:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eurasiatic
Lite dekadens är roligt. Mycket dekadens är sånt man förpassar till översta hyllan i kiosken? Sen vet jag inte om Bianca är en produkt av vänsterns feminism eller om hon är en produkt av det liberala svaret på vänsterns feminism.

Jag tycker hon är en mycket dålig förebild i dagsläget och avspeglar just den feminism som varit förhärskande under tredje vågen dvs en liten elit av kvinnor som krossat glastaket stående på alla andra kvinnors axlar som de lämnar bakom sig.

Åsa & Co har inget att lära yngre generationer om hon inte ens hittar till IKEA.
IKEA är på ett sätt något för vänstern: billigt, demokratiskt, storskaligt. Det beror på vad vänstern vill lära oss mer än att sänka vår arbetsgivare helt om den vill bli av med oss, som Åsa Linderborgs väninna Ekis ämnat göra hos både Arbetet och Syndikalisterna. Transfob, enligt uppgifter i media, och som sådan galjonsfigur på det sjunkande wokeskepp den del av vänstern som Ekis representerar ändå varit kritisk mot.
Citera
2025-03-07, 10:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Länken fungerar inte längre. Aftonbladet har raderat artikeln!
Tankebrott?

Förmodligen. Hon är väl nerförd i källaren därborta på Kungsbron och fejsar rum 101 och råttburar över ansiktet som vanligt med commies för att ha sagt fel.
Citera
2025-03-07, 10:36
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Men Åsa är väl en av få som bett om ursäkt några gånger? Hon är en vettig person i grunden på grund av en moralisk kompass men verkar samtidigt vara en lojal vän. Klart det är förvirrande och skapar inre målkonflikter.

Nej, det är svårt att glömma drevandet men Sverige är litet. Klart folk måste förlåta varann.

Jaha, så nu ska vi bara förlåta varann?
Samma trötta jävla tugg som de rabiataste och facistoida vaccinförespråkarna slänger ur sig, såhär post covid.
Nej!
"Ni hjärntvättade får kan börja med att be om ursäkt först, för vad vi oliktänkande blev utsatta och kallade för när vi varnade om vad som var påväg att ske. Gör det först så kan vi diskuttera förlåtelse sen!
Citera
2025-03-07, 10:38
Avslutad
Citat:
IKEA är på ett sätt något för vänstern: billigt, demokratiskt, storskaligt. Det beror på vad vänstern vill lära oss mer än att sänka vår arbetsgivare helt om den vill bli av med oss, som Åsa Linderborgs väninna Ekis ämnat göra hos både Arbetet och Syndikalisterna. Transfob, enligt uppgifter i media, och som sådan galjonsfigur på det sjunkande wokeskepp den del av vänstern som Ekis representerar ändå varit kritisk mot.

Ekis är liksom Bard personer som gjort karriär på att cosplaya hora.

Det fungerar ungefär som Expressens premiumartiklar, du vill veta mer om sexet men får en massa annat dumt skit nerkört i halsen.
Citera
2025-03-07, 10:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoSafetyInNumbers
Samma trötta jävla tugg som de rabiataste och facistoida vaccinförespråkarna slänger ur sig, såhär post covid.
Nej!
"Ni hjärntvättade får kan börja med att be om ursäkt först, för vad vi oliktänkande blev utsatta och kallade för när vi varnade om vad som var påväg att ske. Gör det först så kan vi diskuttera förlåtelse sen!

Du vänder dig till en person som har psykiska men av woke, en person som är begränsad i sina rörelser på grund av woke och har så varit i 9 års tid. Jag är vaksam och traumatiserad men vägrar sluta leva mitt liv. En viktig del av mitt liv har varit kultur och politik. Det kommer förmodligen att fortsätta vara det, och jag jobbar på hjärtklappningen jag får i vissa rum. Jag vill förlåta för min egen skull. Jag vill kunna vara med i Rinkeby på litteraturmässan. Jag vill kunna besöka internationell författarscen. Just nu kan jag inte det.
Senast redigerad av ConvoPost 2025-03-07 kl. 10:46.
Citera
2025-03-07, 11:13
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoSafetyInNumbers
Nej!

Hahaha! Älskar att det fortfarande finns kränkta vaccinmotståndare som vrider sig av ilska över oförrätterna de blev utsatta för under pandemin.

Jag misstänker att om du inte kunnat släppa det på fyra år kommer du aldrig släppa det.
Citera
2025-03-07, 11:18
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Sent ska syndaren vakna…
Media är väl de som stått på barrikaderna och hamrat in PK och gjort allt för att förbjuda allt som inte är woke!

Tyvärr upplever jag att den yngre generationen är helt hjärntvättade i detta och man märker att yngre kollegor är snöflingor av rang som gärna förbjudet allt. Skämt tål de inte heller! Allt ska vara allvarligt, och känselspröten för risk för att känna sig stött är välslipade.

Enligt egen efterforskning verkar USA, England och Sverige vara eliten gällande PK och woke.

Tyvärr ser jag ingen ljusning i detta land och kan jag kommer jag förhoppningsvis flytta härifrån, ifrån alla dessa osköna allvarsamma människor. Det är en dröm att slippa alla lättkränkta människor!
Jag håller med. Har redan bott och arbetat långa tider i olika länder. Det är inte dumt. Sverige är en enfaldig ankdamm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in