Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-03-06, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Varför så sur och bitter? Tycker du inte att det är bra när det avslöjas hur pengar förskingras och vapen från väst säljs vidare till andra lågt stående individer av ännu lägre stående pissukrainare i ditt pissukraina? Ska sanningen inte få komma ut tycker du? Hur lider du av att korruptionen i Ukraina når verkliga höjder som normala mäniskor bara kan fantisera om? Är du stolt över korruptionen i ditt pissukraina som uppdagas med jämna mellanrum? Eller skäms du för att du tappat tron på att dom som du hade som förebilder nu egentligen är avskum, det mest lägsta av de lägsta man kan tänka sej, som inte drar sej för att sko sej på sitt lands elände? Vilket är det din russofob?

Det är så vi jobbar, vi i demokratiska länder. Vi avslöjar korruptionen när och varhelst den dyker upp. Och ukrainarnas har verkligen tagit ett järngrepp om det, dom vet hur tärande korruptionen kan bli, om den tillåts att breda ut sig. Korruption är som en cancersvulst. Och det här vet ukrainarna om, de var ju själva invade i det ryska korruptionen, fram till nittiotalet.

Så, det är jäkligt befriande, att se hur positiv utvecklingen är i Ukraina. Hur de tar itu med den här cancersvulsten.

Svårare i Ryssland. Där är ju alla korrupta. Där är ju korruptionen själva ryggraden i samhällssystemet. Alla fuskar. Alla skor sig. Alla skär emellan. Och alla vet att alla andra gör det.
Citera
2025-03-06, 19:06
Citat:
Ukraina är så korrupt att dess pissmilitär lider förluster på slagfältet. Och Zelenski, din ledare, föregår med gott exempel. Men om vi tittar på hur korruptionen ser ut i världen så är USA det land som fram till Trump tog över är det värsta korrumperande landet denna värld har skådat. Få se nu om du är tillräckligt intelligent för att förstå mina ordval.
Haha du tror folk stödjer Ukraina för att stödja Zelenskyj? Endast ryss-mongoloider behöver hela tiden en ”ledare”.

I Ryssland, om man kritiserar Putin på riktigt blir man nedkastad ifrån ett fönster.

Men det är inte korruption, det är något annat när det handlar om Ryssland eller hur?
Senast redigerad av PumpDump2 2025-03-06 kl. 19:09.
Citera
2025-03-06, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Jo, men det var intervju med f.d finansministeren idag. Han säger att Norge skal vara med i det långa loppet och då är det kanske inte så smart att skänka t.ex 1000 miljarder på en gång till vapen som inte ändå producerats eller byar som man inte vet om skal byggas upp. Om oljefondet förvaltar dessa 1000 miljarder istället så kan kakan bli större och stödet ökas med tiden.

Hört talas om letter of intend? Tio årsavtal?

Eller är det någonting som ni norrmän inte använder er av?
Citera
2025-03-06, 19:08
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Det är en amerikansk flagga i bakgrunden din satans mytoman.

Jag antar att du ser i syne på grund av alla döda ryska grisar i videon. Räknade du sopsäckarna fyllda med ryska skithögar, ruskij? Måste vara minst 200 avskum eller vad tror du?
Citera
2025-03-06, 19:10
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Det är en amerikansk flagga i bakgrunden din satans mytoman.
Å herregud, nu ser man vilket nivå du är på når du propagerar för att nån ventilationsbox e.l. på väggen är en amerikansk flagga. Hela trådens sämsta försök tror jag.
Citera
2025-03-06, 19:11
Medlem
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Jag antar att du ser i syne på grund av alla döda ryska grisar i videon. Räknade du sopsäckarna fyllda med ryska skithögar, ruskij? Måste vara minst 200 avskum eller vad tror du?

Vem bryr sig? Så länge det går åt helvete med Ukraina är det bara bra. Har du inte fattat detta redan? Att rysk militärvinst inte inräknar antalet döda soldater? Om man skulle gjort det så skulle nog inte många krig ha "vunnits" förr

Läs på lite om krig och vad det innebär, och sen kan du återvända till nuläget där Ukraina blir r*vknullad från alla håll och kanter, och vi andra bara skrattar och jublar åt era tårar :')

Jävla sosse.
Citera
2025-03-06, 19:13
Avstängd
HugoTheGreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo

Har du letat färdigt med att försöka hitta bevis för att Carlson är en betald rysshora? Har du gett upp redan? Svara ärligt nu.
Senast redigerad av HugoTheGreat 2025-03-06 kl. 19:19.
Citera
2025-03-06, 19:22
Medlem
Citat:
Ni russofober som fortfarande inte fattat hur vidsträckt korruptionen i pissukraina är, läs det här:

https://dbr.gov.ua/en/news/sud-areshtuvav-eksposadovcya-minoboroni-cherez-yakogo-bojovi-pidrozdili-otrimali-nepridatni-kulemeti

Fy satan vad jag hade skämts om jag vore ukrainare. När nu till och med tjänstemän på lägre nivå skor sej på kriget och alla de miljarder och åter miljarder som väst skickat till Ukraina som lån, enligt vissa, hamnar i djupa fickor. Det pratas nu om denne korrumperade tjänsteman hade 40 miljoner dollar i kontanter. Vart han lyckats skrapa ihop dess 40 miljoner från vet man inte i dagsläget men det har länge spekulerats att vapen som egentligen skulle nått pissukrainas pissmilitär har istället säljts vidare till skumrasktyper i Afrika och rena narkotikasyndikat i Mexiko.

"Fy satan vad jag hade skämts om jag vore ukrainare"

Nu ska du ju inte tro att du kan inbilla någon att en prorysk, lögnaktig hund som stöder Putins mördarregim och dess terror mot civila, har förmåga till skam i kroppen.

Hur korrupt Ukraina än är (ett arv sen den ryska/sovjetiska tiden) så är ju U-landet, latrinen Ryssland än mer korrupt med bred marginal.
Senast redigerad av CygnusX 2025-03-06 kl. 19:28.
Citera
2025-03-06, 19:25
Medlem
Citat:
Ni russofober som fortfarande inte fattat hur vidsträckt korruptionen i pissukraina är, läs det här:

https://dbr.gov.ua/en/news/sud-areshtuvav-eksposadovcya-minoboroni-cherez-yakogo-bojovi-pidrozdili-otrimali-nepridatni-kulemeti

Fy satan vad jag hade skämts om jag vore ukrainare. När nu till och med tjänstemän på lägre nivå skor sej på kriget och alla de miljarder och åter miljarder som väst skickat till Ukraina som lån, enligt vissa, hamnar i djupa fickor. Det pratas nu om denne korrumperade tjänsteman hade 40 miljoner dollar i kontanter. Vart han lyckats skrapa ihop dess 40 miljoner från vet man inte i dagsläget men det har länge spekulerats att vapen som egentligen skulle nått pissukrainas pissmilitär har istället säljts vidare till skumrasktyper i Afrika och rena narkotikasyndikat i Mexiko.

Men rysarna borde faktiskt skämmas ännu mer. Ligga på plats 154 av 180 möjliga när det gäller utbredd korruption. Även om Ukraina är korrupt, så är läget där betydligt bättre, de ligger på plats 105 (ju sämre placering, desto mer korrupt så Ryssland ligger 49 platser sämre än Ukraina). Ryssland lyckas med konststycket att vara mer Korrupt än Congo och Bangladesh. Inte illa! Till och med Iran har mindre korruption än Ryssland.

https://www.transparency.org/en/cpi/2024/index/rus
Citera
2025-03-06, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Har ni sett konferensen med General Kellog.

https://www.youtube.com/live/ORFojAmPwME?si=ZiLspDD9PVPEAdN1

Ett par saker.
Han tycker inte att Trump gjorde fel mot Zelensky.

Att man jobbar med startpunkt Istanbulprotokollet, säger inget om var detta ska sluta.
Ryssarna vill utgå från det.
Men det är ett annat läge nu.

Intressant.

Ukraina och Ryssland kommer tvingas till fred. Läget vid fronten är pressad
Citera
2025-03-06, 19:27
Medlem
ArttuWiskarins avatar
Citat:
Ukraina är så korrupt att dess pissmilitär lider förluster på slagfältet. Och Zelenski, din ledare, föregår med gott exempel. Men om vi tittar på hur korruptionen ser ut i världen så är USA det land som fram till Trump tog över är det värsta korrumperande landet denna värld har skådat. Få se nu om du är tillräckligt intelligent för att förstå mina ordval.

Nä ryssland är korrupt, och det du skriver är en känd krigspropaganda från kreml... stolle
Citera
2025-03-06, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ryssland har avvisat ett europeiskt fredsförslag om vapenvila i Ukraina och anser det "helt oacceptabelt". Putin betonade att Ryssland inte kommer att dra sig tillbaka och behöver ett fredsalternativ som passar deras intressen. Han hävdade också att ryska trupper gör framsteg vid fronten. Kreml har tidigare avfärdat förslag om fredsbevarande trupper i Ukraina.
10, 9, 8 .....

Precis det som sägs. Ryssland kommer inte lämna de annekterade områdena. 20% av Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in