Flashback bygger pepparkakshus!
2025-03-05, 23:22
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solitaires
Utan att bli för långrandig så har jag haft ett otroligt traumatiskt liv fyllt av motgångar i ganska extrema former (tsunamin -04 typ...) och ett längre fängelsestraff där jag upptäckte hur otroligt kul bodybuilding var, naturligt då alltså. Mådde som en kung och byggde upp en otrolig disciplin och en fantastisk välbalanserad fysik.

Tyvärr gled jag ned i skiten och denna gång var jag så trött på att kämpa så drogerna tog mig, var nära döden fler gånger än jag knullat i stort sett. Missbrukade otroligt starka smärtstillande, råkade ut för en olycka och höll på att bli av med en arm/livet. Återhämtade mig fullt ut efter 3 månader men psyket hade tagit lite för många smällar och tillslut la jag faktiskt av med träningen.
Har inte gymmat seriöst på nästan ett år och gud vad jag saknar det, jag ser mig i spegeln och jag ser så mager ut, kläderna sitter inte lika fantastiskt som dom brukade, jag var "tvungen" att börja med en substitionsbehandling med subutex för att ta mig ur missbruket och överleva, men det har gjort kaos med mitt testo.
Har knappt haft stånd på 2 månader, känner mig vek och gnällig, långt ifrån lejonet jag brukade vara.
Hade 12 på blodprovet, "Helt normalt" sa sköterskan... jag har ingen aning om testonivårer och MMol grejjer, aldrig varit intresserad av doping.

Jag är 35 år fyllda och det känns som att jag betalar ett för högt pris för mitt liv och börjar allvarligt överväga TRT eller någon oral nybörjar steroid, men jag är oroad över konsekvenserna, Om jag kliver på TRT på min vårdcentral, är det for life då? eller kan jag sluta när jag väl lägger av med subutexen?(räknar tyvärr med att behöva den i några år för att få mitt liv på banan igen)

Har som sagt aldrig haft ett intresse för doping och jag kan därför inte ett skvatt om ämnet och att ta steget ut och och hitta rätt ände att börja läsa i känns övermäktigt, jag har fullt på min tallrik för tillfället.
Vad kan jag göra för att höja mina nivåer? kan jag äta någon SARM eller mer studerat ämne för att höja mina testonivåer utan att krympa mina nötter for life?
Bör jag kliva på TRT på en vårdinrättning och blir det isånnafall ett livslångt engagemang? Blir man infertil av att få TRT? Att börja Trycka själv med nålar och kanyler känns för långt bort, aldrig hållit på med sånt, och att börja med det känns jävligt fel när jag vill försöka ta mig ur mitt missbruk.

Vad kan jag göra för att känna mig som lite mer som lejonet jag ganska nyligen var? Eller så jag iallafall får morgonstånd igen för jag känner mig som en gammal tant utan allt vad sexintresse heter...

Snälla alla ni bouldershoulders där ute, ge mig råd och guida mig tillbaka till den enda sanna läran!

Fel väg att gå kompis med din beroendeproblematik.
Jag klev ur ett oxy missbruk för 10 år sedan så kan relatera till din situation.
Träna hårt, återställ dopaminet på naturlig väg (finns mängder av sätt, sök runt lite på nätet) och ät bra och rent.
Jag väger 15 kg mer nu än då och det mesta är väl muskler iaf.
Testo nivåerna kommer bli bättre, ta inte någon dum senväg med testo.
Citera
2025-03-05, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Fel väg att gå kompis med din beroendeproblematik.
Jag klev ur ett oxy missbruk för 10 år sedan så kan relatera till din situation.
Träna hårt, återställ dopaminet på naturlig väg (finns mängder av sätt, sök runt lite på nätet) och ät bra och rent.
Jag väger 15 kg mer nu än då och det mesta är väl muskler iaf.
Testo nivåerna kommer bli bättre, ta inte någon dum senväg med testo.

Kul att höra från någon med liknande erfarenhet. körde du någon substitutionsbehandling för att sluta eller hur gjorde du?
Citera
2025-03-06, 07:28
Medlem
manfalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iciw
Jag har gymmat sedan jag var 13 år. Började ta det seriöst när jag var 15-16 år. Haft korta 2-4 perioder i livet då jag tränat mindre och istället prioriterat festande.

Klev på min första kur när jag var 23 år. Då är det viktigt att påpeka att jag bänkade jag 130 kg, markade 200 kg, militärpress 80 kg, knäböj 180 kg, innan jag körde mitt första stick. Körde 500 mg e/w, mådde grymt bra på det. Men festade mycket då också i samband med den kuren.

Andra kuren körde jag 350 mg e/w, tränade hårdare, åt bättre och sov mer. Denna dos skulle jag nog köra igen om det kommer hända. Var 25 år här.

Är 26 år idag, klev av i april förra året. Har inprincip behållt all massa jag la på mig under den kuren på 19 veckor. Väger 100 kg är 184cm.

Ingen rekommendation men Testosteron är det enda jag kan säga funkar, med knappt bieffekter, för mig iaf.

Kör så lågt som möjligt. Helst från läkare i ditt fall.

Bra jobbat med förändringen i ditt liv!

Stämmer det att bollarna krymper och man får hår på ryggen plus en massa acne av steroider eller individuellt?
Citera
2025-03-06, 08:02
Medlem
DenArgaNegerns avatar
Naturligtvis ska du ta testo. Är själv en gammal pundare och du vet att vår problematik är genvägar, så vad fan menar jag med det - Jo du kommer ALDRIG släppa tanken på testo när du väl börjat träna igen. Hade du bott i något av världens andra länder hade du fått utskrivet testo redan.

Sen sluta bli arg på de användare som försöker hjälpa dig, orala AAS är aids oavsett men utan testo som bas kommer din lever bli knullad. Om det är viktigt för dig med orala så släng in 30-50mg anavar och 500mg testo e med två stickdagar i veckan!

Vet precis hur man känner sig i kroppen efter några ODs och flera års användande av opiater och habbar. För att inte prata om hur keff libidion blir efter några års knarkande.

Googla peptiderna: T500 och BPC157
Detta funkade kanon för mig tillsammans, både kroppen och de flesta skador återhämtade sig.

Lycka till TS och skit i vad alla pojkfittor här inne skriver. De drömmer om testo men är så rädda för att sticka sig själva, uschaaa då
Citera
2025-03-06, 08:57
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iciw
Jag har gymmat sedan jag var 13 år. Började ta det seriöst när jag var 15-16 år. Haft korta 2-4 perioder i livet då jag tränat mindre och istället prioriterat festande.

Klev på min första kur när jag var 23 år. Då är det viktigt att påpeka att jag bänkade jag 130 kg, markade 200 kg, militärpress 80 kg, knäböj 180 kg, innan jag körde mitt första stick. Körde 500 mg e/w, mådde grymt bra på det. Men festade mycket då också i samband med den kuren.

Andra kuren körde jag 350 mg e/w, tränade hårdare, åt bättre och sov mer. Denna dos skulle jag nog köra igen om det kommer hända. Var 25 år här.

Är 26 år idag, klev av i april förra året. Har inprincip behållt all massa jag la på mig under den kuren på 19 veckor. Väger 100 kg är 184cm.

Ingen rekommendation men Testosteron är det enda jag kan säga funkar, med knappt bieffekter, för mig iaf.

Kör så lågt som möjligt. Helst från läkare i ditt fall.

Bra jobbat med förändringen i ditt liv!

Det mesta handlar om hur man tränar och äter, jag börjar närma mig 50 år och började träna för snart 3 år sedan (i sommar). Jag vet inte vad jag maxar men jag gör en 5a på 130kg i bänkpress, 8a på 70kg i militär press och 15 på 40kg i hantelpress (de har inte tyngre). 179 lång, strax över 100kg (har gått ner 30 kg sedan jag började träna. Jag har ett testovärde på 13, jag hade samma oro som TS ett tag men det har försvunnit.

Strikt och jävligt hård träning, mycket protein och kreation. Jag fattar inte vad det är för kolhydratpulver folk pratar om i tråden? Kolhydrater är något jag håller på en låg nivå, men tillräckligt mycket för att må bra.
Citera
2025-03-06, 09:05
Medlem
F.Hansens avatar
Du kanske äter kasst? Optimera kosten så kommer nog ballen bli normal.
Citera
2025-03-06, 10:43
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Kul att höra från någon med liknande erfarenhet. körde du någon substitutionsbehandling för att sluta eller hur gjorde du?

Jag slutade cold turkey
Mådde som en horunge i en månad fysiskt och psykiskt men låg bara och glodde serier och hade ordnat upp så att allt togs om hand om. Hade förberett att det skulle ske den månaden jag hade bestämt mig för att sluta.
Det gick förvånansvärt lätt ändå, det som tog tid för mig var att få upp matlusten igen. Det var ett direkt problem att få i sig mat i ett halvår efter, fick inget dopaminpåslag av att äta.
Testade aldrig mina testo nivåer men kan utgå från att de var låga.
Jag tränade medan jag missbrukade så efter att jag börjat må bättre efter en månad så började jag träna igen.
Citera
2025-03-06, 11:00
Medlem
Träna naturligt och se till att bli av med din kemiska fotboja. Kör naturligt i några år utan återfall på drogerna.
Klarar du att vara disciplinerad nog i typ 2 år så starta en egen trt.

Mitt råd.
Citera
2025-03-06, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenArgaNegern

Sen sluta bli arg på de användare som försöker hjälpa dig, orala AAS är aids oavsett men utan testo som bas kommer din lever bli knullad. Om det är viktigt för dig med orala så släng in 30-50mg anavar och 500mg testo e med två stickdagar i veckan!

Vet precis hur man känner sig i kroppen efter några ODs och flera års användande av opiater och habbar. För att inte prata om hur keff libidion blir efter några års knarkande.

Googla peptiderna: T500 och BPC157
Detta funkade kanon för mig tillsammans, både kroppen och de flesta skador återhämtade sig.

Lycka till TS och skit i vad alla pojkfittor här inne skriver. De drömmer om testo men är så rädda för att sticka sig själva, uschaaa då
Haha tack för råden, Jag snear inte på det utan dåliga inställningar, högfärdigt beteende och hur folk tror sig ha en jävla doktorstitel för att dom läst någa år på hushboard och lyssnat på MPMD och rogan i några år... Skulle dessa killar se mig IRL eller FAKTISKT läsa vad jag skriver skulle tonen vara en helt annan. Cunts will be cunts antar jag?

Jag vet hur fucked det är med orala steroider men min tanke var mest att hitta tillbaka, inte bara till min forna fysik, som liger vääääldigt nära ytan av mitt scrawny self ändå, utan till träningslust och livsgnistan som kommer med den.

Men jag är nog inne på fel tankegång som många redan har föreslagit, trevligt med all uppmuntran och andra perspektiv dock!
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Det mesta handlar om hur man tränar och äter, jag börjar närma mig 50 år och började träna för snart 3 år sedan (i sommar). Jag vet inte vad jag maxar men jag gör en 5a på 130kg i bänkpress, 8a på 70kg i militär press och 15 på 40kg i hantelpress (de har inte tyngre). 179 lång, strax över 100kg (har gått ner 30 kg sedan jag började träna. Jag har ett testovärde på 13, jag hade samma oro som TS ett tag men det har försvunnit.

Strikt och jävligt hård träning, mycket protein och kreation. Jag fattar inte vad det är för kolhydratpulver folk pratar om i tråden? Kolhydrater är något jag håller på en låg nivå, men tillräckligt mycket för att må bra.

Tack för den uppmuntran, du är betydligt större (och någorlunda äldre än mig) men har liknande lyft och testo som mig så det var ändå hoppfullt!

Personligen kör jag MMsports Slow carbs både före och efter varje pass, ibland malto också före passen men jag har så hög förbränning och har inte glidit över 40 års kanten där många kämpar med vikten och knappt kan äta potatis utan att få en kula så därav mitt behov av det, låter överflödigt för din del.

Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Du kanske äter kasst? Optimera kosten så kommer nog ballen bli normal.
Det gör jag definitivt, har varken matlust eller livslust så det är därför.

Livslust har jag saknat tidigare också men ändå haft en normal balle, det är lite därför jag har dragit mina slutsatser att jag har lågt testo.

Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Jag slutade cold turkey
Mådde som en horunge i en månad fysiskt och psykiskt men låg bara och glodde serier och hade ordnat upp så att allt togs om hand om. Hade förberett att det skulle ske den månaden jag hade bestämt mig för att sluta.
Det gick förvånansvärt lätt ändå, det som tog tid för mig var att få upp matlusten igen. Det var ett direkt problem att få i sig mat i ett halvår efter, fick inget dopaminpåslag av att äta.
Testade aldrig mina testo nivåer men kan utgå från att de var låga.
Jag tränade medan jag missbrukade så efter att jag börjat må bättre efter en månad så började jag träna igen.

Strongt! Har klivit av förut precis som du, men nu kunde jag inte lägga av rent mentalt för jag är så trött på allt vad livet och dess besvär heter, brände mina opiodreceptorer med såna falska oxys också (nitazener, tänk carfentanyl fast hans arga storebrorsa). Rent fysiskt hade jag nog kunnat sluta men minsta lilla motgång hade knuffat mig tillbaka igen, var in på akuten 1 till 2 ggr i månaden som det var redan i över 1 års tid för överdoser och suicidtankar.

Matlust har jag aldrig haft förut, mat är bara bränsle för mig så det är en livslång kamp som är extra svår att motivera när man inte tränar eller har några träningsmål överhuvudtaget.
Sista tiden när jag i princip gett upp på livet har det varit svårt att göra annat än att bara kolla serier, Ska dock gå till gymmet nu i veckan så med lite tur så drar hungern igång iaf!

Bjuder på en post-op bild på tidigare nämnda fysik : https://imgur.com/a/BudnR38

Dessa är tagna 3-4 månader efter att jag låg för döden på operationsbordet,
kan inte visa vissa delar pga enorma operations ärr och posing är inte min starka sida.
Gick under tiden dagligen på tjack och on-off på starka opioder, långt innan jag raserat både fysik och testo men jag hade fortfarande lite livslust kvar i kroppen här dock...

Tack för all uppmuntran allihop.
Jag har nog landat i att köra fortsätta naturligt, det här spåret var nog mer inspirerat av gamla ovanor och den lata dödsknarkaren i mig som vill ta genvägar.
Försöker trots allt hoppa av berg och dalbanan, inte kliva på en annan.
Tackar för alla kloka och välmenande råd.
Senast redigerad av Solitaires 2025-03-06 kl. 15:57.
Citera
2025-03-06, 18:10
Medlem
Citat:
Nä jag tränar inte ens, jag tappade gnistan för ALLT, helt och hållet. "Rättfärdiga ett nytt missbruk", kanske gamla vanor och fel tänk mycket riktigt.

Hur kan du påstå dig veta vad som är normalt för mig? Jag känner min kropp och jag har känt att något är fel, visst är 12 NMOL whatever inom det naturliga men för mig är det inte normalt att känna som jag gör nu.
Jag var en grottmänniska för 2 år sedan och nu känner jag mig som någon sån koreansk k-pop fjolla.

Jag äter hälsosamt, sover bra, kör med bra form i gymmet, hårt och konsistent (när jag väl är aktiv), men jag kommer inte ens komma i närheten av var jag har varit och det tar emot tillräckligt på psyket och därav min tråd. Kom med råd och fimpa din högfärdiga "forumsdoktor-attityd" din jävla nolla, du vet JACK SHIT om mig och min form och vad som är normalt för mig och inte.
Alla val du har gjort hittills i livet har lett dig till du är nu, är du nöjd med din nuvarande position? Du ska nog försöka lyssna på andra för och inte följa dina egna råd för det verkar mest gå åt helveta när du gör det.
Citera
2025-03-06, 18:34
Medlem
fittanstickerframs avatar
Citat:
folk tror sig ha en jävla doktorstitel för att dom läst någa år på hushboard

Citat:
hade en unge på maskinen och alla 25kgs plattor i gymmet på.

Igår skulle du ta en ”oral nybörjarkur” och ta kål på din lever och tyckte att 12 nmol/L testo var tecken på testosteronbrist. Idag är det helt OK med 13 nmol/L.

Dina egna beskrivningar av din träning visar att du är en egolyftare, med vikter staplade på varandra som barn sitter på. Så att du kan känna dig starkast i världen när du i själva verket gör övningar fel.

Låt mig gissa, du lyfte hela gymmet med vadpressen också? Den är ju annars klassikern.

Citat:
din jävla nolla, du vet JACK SHIT om mig och min form och vad som är normalt för mig och inte.

Du blir emotionellt instabil när du får mothugg om din skeva självbild innan du ens har tagit i prepp, men visst, det är du som vet bäst. Vi som har tryckt i många år har uppenbarligen mycket att lära oss av dig! Snälla upplys oss, å du vise turist i ämnet AAS.

Du blev expert över natten. En riktig dagslända. En uppenbar blandmissbrukare som skulle punda sönder din kropp om du inte fick rådet att sluta innan du hinner börja.

Kanske du ska tagga ner lite och sluta böla när du blir tillrättavisad.
Citera
2025-03-06, 18:43
Medlem
Har själv vänt liv från missbruk utav benzo. Jag höll mig ren ett par år innan jag körde min första kur, hade dock tränat en längre tid i ungdomen innan så var inget nytt.

Jag började med 250 testo E i 6 veckor för att känna av hur det tog och ev biverkningar, sedan gick jag upp 500 testo E i sex veckor till innan jag avbröt kuren pga jobbrelaterade saker.

Jag kan tycka att du bör hålla dig ren ett längre tag innan du börjar leka med saker som AAS. Men valet är ditt och enbart ditt. Försök dock lyssna på dom som har erfarenhet i ämnet. =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in