2025-03-05, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nej din husse I Kreml vill inte ha fred men det vet du nog redan😉

Och ingen slår Ryssland på fingrarna när det gäller ljugandets och desinformationens konst.

Ryssland är redo för fredssamtal tillsammans med Ukraina och USA. Mötet kommer ske i Minsk.
Citera
2025-03-05, 20:20
Medlem
🔞 Elimination of 5000 russian invaders in 7 months in Donbas.
New video from Robert Magyar Brovdi.
Source: t.me/robert_magyar

https://x.com/albafella1/status/1897346185700237734?t=5O_FKT1cSp6L4KH7VY4Jcg&s=19
Citera
2025-03-05, 20:21
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
De intervjuade en svensk forskare inom geologi och mineralutvinning härom veckan i Sveriges radio. Han förklarade att för att utvinna dessa "sällsynta" jordartsmetallerna i Ukraina så måste det till en omfattande upprustning av gruvdriften, Logistiken och en rejäl teknik--& kunskapsutveckling i Ukraina om det över huvud taget skall uppnå någon lönsamhet över huvud taget i detta. Och det måste plöjas ner mängder av pengar för att få till detta och det skulle ta väldigt många år innan allt detta var på plats. Allt detta enligt denna geolog de intervjuade på radion.
Lägg därtill att många av dessa områden sägs ligga under ryska ockuperade områden idag också.

Så glöm alla sådana hitte-påförslag, de är endast till för att flytta fokuset från verkligheten och ställa till problem för USAs fredsinitiativ.
Glöm inte bort att det var Zelenskiy och hans administration som kom med detta påfund (att sälja ut sin röv på detta sätt) för ett bra tag sedan.

Det är ju skitbra, då blir ju USA fast för en djävligt lång tid och Ukraina får en chans att bygga upp en riktigt elak och slagkraftig armé.

Vi får hoppas att USA går all in, då hinner Putin dö innan han får för sig att pröva lyckan igen.
Citera
2025-03-05, 20:23
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Det jag har räknat själv är att när den första stora attacken kom från Ukraina och jag fick höra hur många dödades på båda sidor... det var en ryss mot 18 ukrainare.
Det var en verkligt olycklig tid för de ukrainska soldaterna i mellersta och södra delen. Det var varmt och deras skyttediken låg på låglänta ställen så det rann inte bort något och väldigt många ukrainska soldater fick kallbrand i fötterna. Så de kunde inte ta sig bort från diket och det var en mardröm värre än man kan föreställa sig. Inget räckte till - så de ukrainska soldaterna fick/måste köras till sjukhus till och med på Krim.
Men i västmedia glömmer man det här anfallet och talar bara om att de tog mark från ryssarna i norr.
Som sagt - 1 ryss till 18ukrainare.
För en gångs skull har du lite rätt om du tänker på anfallet sommaren 2023 emot Robotyne. Visst var det en kostbar affär där ryssen var starkare än man trodde.
Dock är nog 3:1 förluster ganska nära facit under hela kriget, kom ihåg hur många kostsamma anfall ryssen har genomfört t.ex vid Vuhledar.
Citera
2025-03-05, 20:24
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Då tycker jag pressen vilseleder med sin rubriker om 900 000 "förlorade" ryska soldater. Men det är väl det som är tanken med propagandakriget.

Låt bli att ”rapportera” då.

Dra något ur x. Vi tror på allt du skriver….
Citera
2025-03-05, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är ju skitbra, då blir ju USA fast för en djävligt lång tid och Ukraina får en chans att bygga upp en riktigt elak och slagkraftig armé.

Vi får hoppas att USA går all in, då hinner Putin dö innan han får för sig att pröva lyckan igen.
Trump och hans rådgivare är för smarta för att trampa i den fällan.
Se bara hur han dansade ur och vände skiften som Macron/Starmer försökte sig på med (och som Zelenskiy skulle sätta spiken i kistan på) i förra veckan.

Men men, detta är inte över än och nu när snarast börjar dras åt rejält kring Ukrainas USA-stöd så kommer Zelenskiy tvingas till förhandlingsbordet illa kvickt.
De skulle fortsatt förhandlingarna månaderna efter starten på kriget - ett avsevärt bättre utgångsläge.
Citera
2025-03-05, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Låt bli att ”rapportera” då.

Dra något ur x. Vi tror på allt du skriver….

Jag hittade den här sidan om kriget eller "Militäroperationen i Ukraina "som det står på deras hemsida.

"Less than 28,000 Ukrainians mobilized in February with losses of 38,900 troops"

https://tass.com/defense/1921035
Citera
2025-03-05, 20:36
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Trump och hans rådgivare är för smarta för att trampa i den fällan.
Se bara hur han dansade ur och vände skiften som Macron/Starmer försökte sig på med (och som Zelenskiy skulle sätta spiken i kistan på) i förra veckan.

Men men, detta är inte över än och nu när snarast börjar dras åt rejält kring Ukrainas USA-stöd så kommer Zelenskiy tvingas till förhandlingsbordet illa kvickt.
De skulle fortsatt förhandlingarna månaderna efter starten på kriget - ett avsevärt bättre utgångsläge.

Jag vet det, jag hoppas ju bara att USA engagerar sig på allvar i just sådana projekt som kräver lång närvaro, det är enda sättet att hålla Putin och hans slaktare borta.

Men tror ju innerst inne att du har helt rätt, den enkla fällan går USA inte in i, de har ju vädrat rutten fisk flera gånger.

Macron sänder oroliga signaler nu i sitt tal till nationen, börjar lukta Europeisk trupp och direkt krig med Ryssland.
Citera
2025-03-05, 20:37
Medlem
Jack.Elams avatar
https://bsky.app/profile/antongerashchenko.bsky.social/post/3ljnp3y5b5k25
Citat:
The future of Europe is not going to be decided by Russia or by Washington - President Macron in his address.

He emphasized that Europe needs to be able to defend itself and increase military spending, re-industrialize Europe and transform according to the new global context.
Citera
2025-03-05, 20:38
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Jaha.
Macron säger att USA och Ryssland kan glömma deras lilla kuckelku.
Frankrike tar nu ledningen i ett enat Europa.

Jag har väntat på detta.
Citera
2025-03-05, 20:40
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Jag hittade den här sidan om kriget eller "Militäroperationen i Ukraina "som det står på deras hemsida.

"Less than 28,000 Ukrainians mobilized in February with losses of 38,900 troops"

https://tass.com/defense/1921035

Låter bra.
Går åt mindre med liksäckar.
Citera
2025-03-05, 20:41
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Jaha.
Macron säger att USA och Ryssland kan glömma deras lilla kuckelku.
Frankrike tar nu ledningen i ett enat Europa.

Jag har väntat på detta.
Vad menade han med det? Ryssland är redan ute och om usa också vill ut ur Europa så kan väl inte Frankrike göra något åt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in