2025-03-05, 19:49
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Väx upp nu.
Det har skrikits om att hon knyckt/härmat från dem. Hon har bevisligen kallts det långt före de ens tänkte på namnet, alltså har hon inte härmat dem utan dem i så fall henne.

Man måste dock undra varför du blev så fixerad vid ämnet att du inte en klarar att läsa och måste fortsätta gnägga.
Som vanligt, lite personangrepp och frågan svarade du som vanligt inte på. Men när du skriver att de härmas så är det alltså din reaktion på att någon skrivit att Linnea härmat dom.
Inte så att du skriver att Linnea inte härmat någon utan du ska anklaga Jocke för att härma och det är väl för att på något sätt hämnas å Linneas vägnar?
Jag ser ingen anledning till varför de skulle vilja härma Linnea när det gäller hennes smeknamn.
Senast redigerad av EndastJag01 2025-03-05 kl. 19:50. Anledning: .
Citera
2025-03-05, 19:54
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Som vanligt, lite personangrepp och frågan svarade du som vanligt inte på.
Du gick till personangrepp - ja. Jag såg det, men jag visste inte att du behövde få det bekräftat specifikt för att bli nöjd - jag trodde det räckte med att jag svarade dig i samma anda.

Vilken fråga svarar jag inte på?
Linnea är äldre än Disneys Lilo. Var det vad du undrade över?

Citat:
Men när du skriver att de härmas så är det alltså din reaktion på att någon skrivit att Linnea härmat dom.
Inte så att du skriver att Linnea inte härmat någon utan du ska anklaga Jocke för att härma och det är väl för att på något sätt hämnas å Linneas vägnar?
Jag ser ingen anledning till varför de skulle vilja härma Linnea när det gäller hennes smeknamn.
Inte jag heller, men Jocke och Jonna gjorde det valet - och det är väl okej. Det är ju dessutom rätt passande med ett tjejnamn på en kille i könsneutralitetens tidevarv.
Citera
2025-03-05, 20:11
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Du gick till personangrepp - ja. Jag såg det, men jag visste inte att du behövde få det bekräftat specifikt för att bli nöjd - jag trodde det räckte med att jag svarade dig i samma anda.

Vilken fråga svarar jag inte på?
Linnea är äldre än Disneys Lilo. Var det vad du undrade över?

Inte jag heller, men Jocke och Jonna gjorde det valet - och det är väl okej. Det är ju dessutom rätt passande med ett tjejnamn på en kille i könsneutralitetens tidevarv.
Linnea må vara äldre än Disneys Lilo men Lilo är ju inte Linneas namn utan något hon tagit/tilldelats senare så argumentet faller där.
Lilo i sig är ett gammalt namn och framför allt ett kvinnonamn men tycker de att det passar med ett u på slutet så är det väl så. Kan man namnge sina barn som Månstråle mm så är det inte så illa.
Citera
2025-03-05, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Som vanligt, lite personangrepp och frågan svarade du som vanligt inte på. Men när du skriver att de härmas så är det alltså din reaktion på att någon skrivit att Linnea härmat dom.

Hur du än vänder och vrider på det, kan Linnea eller Chrippa aldrig någonsin göra fel.
Senast redigerad av Urtavlan 2025-03-05 kl. 22:03.
Citera
2025-03-05, 22:15
Medlem
Citat:
Det stämmer ju, eftersom hon kallades det först och han visste om det.
Det som skriks om att hon skulle härmat dem stämmer däremot bevisligen INTE - eftersom hon hade smeknamnet och det var känt långt innan både graviditeten var igång och något namn bestämt.

Hur vet du när föräldrarna har tänkt på det namnet. Det kanske har funnits i tankar sedan flera år tillbaka hos en av dom. Du vet inte när första tanken kom upp kring detta namn. Denna diskussionen är egentligen helt utan kunskap oavsett vilken man tänker var först.

Jag undrar mer om datumet om Gossip stämmer. Jag utgår från att du har stenkoll på när Chrippa ska inställa sig.
Citera
2025-03-05, 22:18
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Hur vet du när föräldrarna har tänkt på det namnet. Det kanske har funnits i tankar sedan flera år tillbaka hos en av dom. Du vet inte när första tanken kom upp kring detta namn. Denna diskussionen är egentligen helt utan kunskap oavsett vilken man tänker var först.

Jag undrar mer om datumet om Gossip stämmer. Jag utgår från att du har stenkoll på när Chrippa ska inställa sig.
Du har nog rätt. Jocke hade nog bestämt sig redan när han vår tonåring för namnet. Namntävlingen var fejk och ljug för att blåsa följare.
Jag tror dig.
Citera
2025-03-05, 23:45
Medlem
Citat:
Du har nog rätt. Jocke hade nog bestämt sig redan när han vår tonåring för namnet. Namntävlingen var fejk och ljug för att blåsa följare.
Jag tror dig.

Lilou funderade de på redan vid barn 1 2018. Linnea fanns inte med i bilden då. Det skaver för dig jag vet.
Citera
2025-03-05, 23:52
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Lite kul att Axel Lou Öhman blir kompis med Chrippa.

Är Axel medveten om att Chrippa är värsta sortens blodsrasist och har ett extrem klassförakt? (Ironosikt eftersom Chrippa själv tillhör underklassen), men det är en annan femma.
Axel är nya olof K,Men snart är hans youtube kanal borta.
Citera
2025-03-05, 23:53
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Lilou funderade de på redan vid barn 1 2018. Linnea fanns inte med i bilden då. Det skaver för dig jag vet.
De är lögnare alltså. Är det du vad du vill ha sagt så får vi väl godta att de är det.

Jag tror namnvalet bäst tolkas som en manifestation av Jockes fixering vid Linnea.
Citera
2025-03-06, 00:02
Medlem
micke_mans avatar
Citat:
De är lögnare alltså. Är det du vad du vill ha sagt så får vi väl godta att de är det.

Jag tror namnvalet bäst tolkas som en manifestation av Jockes fixering vid Linnea.
Nej jocke vill inte förknippas med hinken i onödan
Citera
2025-03-06, 00:05
Medlem
Citat:
Jag tror dig.

Hur är det med läsförståelsen? Jag skrev inte att det är så utan att det kan vara så. Du känner inte Jocke och Jonna och kan därmed inte tjata om namnets ursprung.
Du sätter Chrippa och Linnéa på en väldigt hög piedestal och själv sitter du på en väldigt hög häst.

När ska Chrippa inställa sig? Du vet ju allt. Stämmer det som Gossip skrev?
Citera
2025-03-06, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
När ska Chrippa inställa sig? Du vet ju allt. Stämmer det som Gossip skrev?

Enligt han själv, är det 7/6, men det går ju inte att lita på något, som kommer från honom. Vad har du läst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in