2025-03-05, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flapperhaha
Enligt amerikanska medier är det ett state of the union tal. Fuck dig och andra vänsterhjon.
Är det nån som är ett hjon är det rysstrollen som du som stöttar missfostret Trump. Du har även fel, för det är som sagt inte ett State of the union-tale, nåt till och med din propagandakanal numero uno skriver här i titeln: "President Trump is greeted with standing ovation for joint address to Congress" - https://www.youtube.com/watch?v=rNmQR4jRS6Q

Vilka "amerikanska medier" hänvisar du till utifrån din förljugna bubbla? Som vanligt drar såna som du felaktiga slutsatser och har inga problem med att spy ut lögner. Men antar att det här också är Bidens fel.
Citera
2025-03-05, 13:06
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Var det inte typ 2 timmar långt och fyllt av svamlande som ett rally?
Nej, tack.
Jag nöjer med mig Fox News och CNN:s sammanfattningar (båda för balansen).

Jo lite så.
Jag orkade bara kolla en timme, sen tröttnade jag.
Samma jävla prat hela tiden.
Han ska stå och berätta vad Biden gjort fel gång på gång och berätta hur duktig han varit.
Citera
2025-03-05, 13:06
Bannlyst
Citat:
Nej, tack.

Vafan har du med mitt svar till en annan skribent att göra?

Svara inte mig om jag inte frågat dig nått.
Citera
2025-03-05, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
Man märker direkt att vi har en mästare på både politik och argumentation här, hatten av!

Så, du med all insikt och politisk historik som du besitter, vilka är Demokraternas nästa Obama eller Biden? ge mig 3 topp namn.

Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Vem leder det demokratiska partiet?

Det är sannerligen ett dilemma och ett stort problem. Demokraterna bör fokusera på att få fram en vettig kandidat istället för att fokusera all sin kraft på Trump. Men det kan de inte eftersom det inte finns någon... Däremot är det likvärdigt sorgligt att tro att Trump skulle lösa alla världens problem. Även de som röstar på honom kommer få det värre. Alla kommer att få det värre och troligtvis har vi aldrig varit närmare WW3 sedan hans tillträde. Dessutom kommer knappast terrorism i all dess äckliga form och flyktingströmmar som medföljer därtill minska, snarare tvärtom. Det ni inte vill ha, kommer ni få mer av som en konsekvens av Trumps politik. Att ni inte begriper det är väldigt märkligt.

Det är verkligen en sorglig existens att vara människa nuförtiden när hela världen har blivit fullständigt vansinnig. En enda gigantisk sandlåda och alla bråkar om att få vara i den. De senaste 15 åren är en fet, gigantisk plump i mänsklighetens historia.
Senast redigerad av Groffwiththecloff 2025-03-05 kl. 13:13.
Citera
2025-03-05, 13:12
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Vem leder det demokratiska partiet?
Ken Martin?
Citera
2025-03-05, 13:16
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Medias tystnad återspeglar talet väl. Potentiellt hans utlåtande om Grönland som de kunnat hugga på men att Trump allierat sig med Putin känns mindre aktuellt nu.

Talet i sig var det få saker man inte kan hålla med om om man är en vän av lag och ordning. Förutom hans medvetna vridningar, ex ekonomiska insatser i Ukraina.

Tycker personligen man kunde utläsa mer av vad som inte sades än vad som sas.

Trump är en affärsman. Han kommer nu tjäna på krig utan att det förs krig.
Citera
2025-03-05, 13:16
Avslutad
Citat:
Nej, tack.

Haha, du kan ju inte låta mediebolag forma din uppfattning åt dig om du vill få en korrekt bild förstår du väl? Förstår mig inte på folk som dig... Inte konstigt att världen, politiken och demokratin fungerar så dåligt när folk är för lata, dumma och oengagerade för att tänka själva utan låter propagandister och nyhetskanaler sköta tänkandet och åsiktsbildandet åt dem.

https://www.youtube.com/watch?v=XkFKNkAEzQ8&ab_channel=TheWhiteHouse Här har du hela talet (det börjar ca 18min in). Innan man har sett det själv så bör man inte ens yttra sig om vad man tyckte om det.

Ont: Väldigt bra tal. Han är verkligen en frisk fläkt Trump. En stark personlighet istället för våra fake-politiker som bara följer manus och uppför sig som de blivit tränade att göra som de falska karriärspolitiker och fega byråkrater de är.

Måste vara skönt för amerikanerna att de faktiskt får vad de röstar på. Det händer grejor tillskillnad mot här i Sverige där vi bara får olika versioner av samma sossepolitik, oändlig byråkrati och korrupta globalist-marionetter oavsett vad vi röstar på.
Senast redigerad av HasseVonKlasse 2025-03-05 kl. 13:26.
Citera
2025-03-05, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Left wokies are bad. Right wokies are just as bad. Jag avskyr politiska extremister.
Då ska du hata ytöighet och överförenkling
För det är orsaken till polariserigen du hatar
Citera
2025-03-05, 13:29
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Medias tystnad återspeglar talet väl. va?? Potentiellt hans utlåtande om Grönland som de kunnat hugga på men att Trump allierat sig med Putin känns mindre aktuellt nu. spekulation -- dessutom fnissade de rätt hårt åt detta bakom Trump, ävehn Trump hade svårt att hålla masken

Talet i sig var det få saker man inte kan hålla med om om man är en vän av lag och ordning. Förutom hans medvetna vridningar, ex ekonomiska insatser i Ukraina. ge exempel

Tycker personligen man kunde utläsa mer av vad som inte sades än vad som sas. ren fiktion

Trump är en affärsman. Han kommer nu tjäna på krig utan att det förs krig. nonsens

Ren fiktion. Peka på lite fakta istället för basunera ut de inre monologerna du har blivit pumpad av median du följer på ett totalt irrationellt sätt?
Citera
2025-03-05, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Jo lite så.
Jag orkade bara kolla en timme, sen tröttnade jag.
Samma jävla prat hela tiden.
Han ska stå och berätta vad Biden gjort fel gång på gång och berätta hur duktig han varit.

Utan sitt ämbete skulle all skryt och andras smutskastning anses som drygt. Jag har mött några narcissister på jobbet som ägnade stor del av dagen att skryta och smutskasta. Jobbiga att lyssna på.
Citera
2025-03-05, 13:31
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somchai-31
Vafan har du med mitt svar till en annan skribent att göra?

Svara inte mig om jag inte frågat dig nått.
Det är ett öppet diskussionsforum. Passar det inte så pip hem till faderlandet.
Citera
2025-03-05, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Left wokies are bad. Right wokies are just as bad. Jag avskyr politiska extremister.
Då ska du hata ytlighet och överförenkling
För det är orsaken till polariserigen du hatar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in