Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-03-05, 11:53
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Nej tjära nån (ett medeltida straff) det gällde deras uttalande.
Likheten är slående.

Tjära ryssapologet

Zelenskyy och hans landsmän försvarar sig mot anfallande skurkstaten Ryssland. Det finns inga likheter mellan Zelenskyy och Hitler men du hade behov av att skämma ut dig själv, ryska folket och ditt tjära ryssland.

Tack för att du återigen visar för läsarna av tråden att ryssapologeter fortfarande befinner sig i botten av latrintunnan efter tre år sedan tråden startades.
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2025-03-05 kl. 11:55.
Citera
2025-03-05, 11:53
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Adolf Hitler sa likadant. "Jag tar på kostym och tar av min uniform när kriget är över..." Likheten är slående.

Källa på det eller så är det en ny LÖGN från du.
Citera
2025-03-05, 11:58
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Nog är det så. Men det verkar pågå diskussioner i USA om att återaktivera Nordstream så jag tänkte bara nämna hur läget ser ut här i Europa.
Och sälja gas till vem?
Citera
2025-03-05, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PumpDump2
Ja för Zelenskyy är en Jude så likeheten är maximal. Så fort man står emot diktator Ryssland så blir man nazist eller hur.

Har varit uppenbart hela tiden i tråden att putinisterna tillämpar begreppet nazist i den ryska definitionen. Dvs är man emot Putin eller Ryssland så är man nazist. Alltså även en jude eller kommunist kan vara nazist. Putinisterna behöver tillämpa den förenklade ryska definitionen av nazism, för tar man i beaktande ideologin "nazism" så finner man omedelbart att det inte existerar någon nämnvärd nazism i Ukraina, utan att det tvärtom snarare är Ryssland som agerar i den nazistiska andan.
Citera
2025-03-05, 12:10
Medlem
Jack.Elams avatar
https://bsky.app/profile/euromaidanpress.bsky.social/post/3ljmtnlueyn22
Citat:
RFE/RL: Russia has committed 153,000 war crimes—here are five of the worst
Citera
2025-03-05, 12:20
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
https://www-bild-de.translate.goog/politik/geheime-plaene-trumps-pipeline-deal-mit-putin-stoesst-auf-widerstand-67c5af2ff0c49c5db213e2b5?_x_tr_ sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en-US&_x_tr_pto=wapp

Kom att tänka på att det var en person som var kritisk till denna pipeline. Gissa vem 🤣🤣

Lät ChatGPT hjälpa mig.
Citat:
Donald Trump var starkt kritisk till Nord Stream-projekten, särskilt Nord Stream 2. Han menade att gasledningen gjorde Europa, och särskilt Tyskland, alltför beroende av rysk energi, vilket han såg som en säkerhetsrisk.

Under sin presidenttid införde Trump-administrationen sanktioner mot företag som deltog i byggandet av Nord Stream 2, vilket tillfälligt försenade projektet. Han anklagade också Tyskland för att undergräva NATO genom att betala miljarder till Ryssland för gas samtidigt som USA försvarade Europa.

Trump förespråkade istället att Europa skulle köpa mer amerikansk LNG (flytande naturgas) för att minska beroendet av Ryssland.

Vad är dealen för Trump nu?
Citera
2025-03-05, 12:21
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Och sälja gas till vem?
Fritt ur minnet, jag kan inte hitta artikeln i politico nu. Men för 6 månader sedan så var tyskarna samt några i artikeln icke namngivna storstäder intresserade av att återuppta gasleveranser via NordStream.

Jag har inte läst någonting om det sedan dess.
Citera
2025-03-05, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Tjära ryssapologet

Zelenskyy och hans landsmän försvarar sig mot anfallande skurkstaten Ryssland. Det finns inga likheter mellan Zelenskyy och Hitler men du hade behov av att skämma ut dig själv, ryska folket och ditt tjära ryssland.

Tack för att du återigen visar för läsarna av tråden att ryssapologeter fortfarande befinner sig i botten av latrintunnan efter tre år sedan tråden startades.

Inte så konstigt att putinslickarna ständigt försöker smutskasta Zelensky. Deras egen idol den fega, korankyssande mongoldvärgen Putin som trivs bäst när han får gömma sig i bunkern och beordra lönnmord, befinner sig ju på totala botten när det gäller graden av ryggrad och hjältemod.
Citera
2025-03-05, 12:23
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Vad är dealen för Trump nu?
Pengar, direkt från Putins ficka skulle jag tro.

Samtidigt, jag vill minnas att han skrev under efterföljaren till amerikanska Nafta-avtalet under sin första mandatperiod. Samma avtal som han förra veckan kritiserade högt...
Citera
2025-03-05, 12:25
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
https://bsky.app/profile/euromaidanpress.bsky.social/post/3ljmtnlueyn22

Våra ryssapologeter läser och njuter, utgår jag ifrån.
Svin!

Tack för att du delar Jack!
Citera
2025-03-05, 12:27
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Pengar, direkt från Putins ficka skulle jag tro.

Samtidigt, jag vill minnas att han skrev under efterföljaren till amerikanska Nafta-avtalet under sin första mandatperiod. Samma avtal som han förra veckan kritiserade högt...

Det skulle bli en tävling mellan två mästare, på att bryta avtal.
Citera
2025-03-05, 12:32
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Adolf Hitler sa likadant. "Jag tar på kostym och tar av min uniform när kriget är över..." Likheten är slående.

Nu förstår jag allt mer och mer att du levt stora delar i Ryssland och Sovjetunionen. Jeez så korkat inlägg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in