Citat:
Ursprungligen postat av
Amor
Sett första två av andra säsongen, lovande start. Tycker han som spelar Urban(Örjan) gör det väldigt bra faktiskt. Sen tycker jag Aliette som spelar Kristi Brud är bra på att fånga hennes lite virriga och barnsliga sätt att prata. Han som spelar Peter Gembäck tycker jag dock inte alls fångar hans stil.
Det man kan anmärka lite på om man kan Knutby-fallet lite är att kronologin av olika händelser ofta inte stämmer. Men antar att man ändrar lite där för att få till ett bra drama. Exempelvis framställs det i serien som att Urban kom till Knutby efter mordet, men i verkligheten hade han redan varit där några år osv.
Blir lite förvirrad av den äldre mannen, han är som en blandning mellan Kim Wincent och Åsa Waldaus pappa.
Rigmor Robert och Eva Lundgren sammanblandas till en person.
Kyrkan de är i påminner inte så mycket om den mer ickesakrala lokal de hade egentligen. Men antar att det blir bättre rent filmmässigt med en tydligare kyrka.
Sen dricker de alkohol lite överallt. I själva verket har jag fattat det som att alkohol mest dracks vid "bordet" Åsa Waldaus 12 förtrogna. Den övriga församlingen var mer som en vanlig frikyrka vad det gäller såna saker.
Jag har bara sett första delen av säsong 2, säsong 1 såg jag när den gick första gången. Jag hade inte tänkt se denna, men jag fortsätter nog med nästa avsnitt när det kommer för oss som bara har gratisversionen av TV4 Play. Det verkar kunna bli nåt bra av fortsättningen, men man får ta en del episoder med en nypa salt, eftersom det är en dramatisering, som i första hand ska bli bra TV, snarare än att visa
exakt vad som hände och hur. Men jag tycker de har fångat "sektkänslan" ganska trovärdigt.