2025-03-05, 05:17
Medlem
Det bästa under hela talet var ändå när han kallade Elisabeth Warren Pocahontas, varpå hon ser dunderkåt ut och klappar frenetiskt.
Citera
2025-03-05, 05:18
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
Det är väl bara media som tror att han ska prata om Ukraina?

Zelensky är tillbaka på banan igen. Jag kan inte tolka Trumps tal på annat. Trump citerade brevet där Zelensky pudlar ordentligt och om Trump inte gillade det så hade han sagt det. Citaten ur Zelenskys brev utan invändningar ser jag som ett godkännande.
Citera
2025-03-05, 05:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmHolmes
Det är inte ett State of the union-tal utan en Address to joint session of Congress. Om man ska vara petig. Fuck Trump.
Enligt amerikanska medier är det ett state of the union tal. Fuck dig och andra vänsterhjon.
Citera
2025-03-05, 05:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Zelensky är tillbaka på banan igen. Jag kan inte tolka Trumps tal på annat. Trump citerade brevet där Zelensky pudlar ordentligt och om Trump inte gillade det så hade han sagt det. Citaten ur Zelenskys brev utan invändningar ser jag som ett godkännande.
Det stämmer att zelensky är redo att förhandla om fred nu! Äntligen!
Citera
2025-03-05, 05:20
Medlem
orrtupps avatar
Talet får godkänt av mig. Bäst tyckte jag var att höra om alla woke-projekt som ska läggas ner.

Sämst var att han inte bara ignorerade de bittra och överspelade demokraterna som satt och tjurade, det var ovärdigt att nedlåta sig till att ens nämna dem.
Citera
2025-03-05, 05:20
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flapperhaha
Enligt amerikanska medier är det ett state of the union tal. Fuck dig och andra vänsterhjon.

Du ska inte säga fuck när StockholmHolmes har rätt.
Citera
2025-03-05, 05:21
Medlem
argaangelicas avatar
Al Green var modig och stod upp för demokraterna. Han uppvisade värdegrund och sunt förnuft. Önskar fler visade samma. ♀️
Citera
2025-03-05, 05:22
Medlem
evertduvets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Japp, Trump är alltid pålitligt braskande. Att säga att man gör bättre ifrån sig än Washington eller Lincoln brukar vara ett "Big No" för amerikanska ledare, ett exempel på genuint dålig smak, men Trump har lika mycket känsla för takt och gränser som en elefant i en porslinsbutik.

Harry Truman lyckades få in segern över Hitler och slutet på andra världskriget i Europa mot slutet av sin första månad som president i Vita huset, men han hade aldrig valt attt formulera sig så.

Du vet att han var ironisk va med en nuance av upphöjande av sig själv, mycket taktfullt.
Citera
2025-03-05, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium

Om Zelensky skriver upp avtalet så hamnar ju den röda glödheta bollen hos Putin. Putin är mycket väl medveten om att en fred skulle innebära en havererad Rysk ekonomi, då hela landet ställts om till krigsekonomi med skyhöga räntor. Undrar vad Trumps drag blir efter att Putin vägrar skriva på ett avtal.
Citera
2025-03-05, 05:23
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acid maria
Han upprepar vinsterna och framgångarna, förstår att det kan vara jobbigt för en del.

Igår kunde man se en grupp demokratiska senatorer som är mer marionetter än folkvalda representanter. Deras videor som delades av minst 22 demokratiska senatorer följde ett manus som knappast kan ha skrivits av dem själva. De säger samma identiska meningar och tyvärr blir man inte längre förvånad över deras dumhet.
OK. Du kommenterar någon helt annan del av Trumps tal. Jag och develi kommenterade den delen när han påstod sig vara den mest framgångsrika presidenten efter George Washington. Det förstod du tydligen inte.
Citera
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Talet får godkänt av mig. Bäst tyckte jag var att höra om alla woke-projekt som ska läggas ner.

Sämst var att han inte bara ignorerade de bittra och överspelade demokraterna som satt och tjurade, det var ovärdigt att nedlåta sig till att ens nämna dem.

Det är mycket jag ogillar med Tump men attacken mot wokieviruset är väldigt bra.
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Jag känner mig inte träffad. Det är intressant och lite tragikomiskt att se. Lite roande är det också.
Nu har han precis nämnt den framtida erövringen av Grönland för att direkt börja prata om islamister.

Du behöver inte känna dig träffad.

Själv tycker jag bara att det är otroligt tragiskt att se förstörelsen av det USA jag försvarat hela mitt liv. Världens ljus har slocknat och zombierna tar över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in