2025-03-04, 17:40
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
First amendment?
Den gäller inte på universitetsområden. De flesta, för att inte säga alla, har mängder av restriktioner. Vissa har särskilda "yttrandefrihetszoner" där tex bibelviftare och abortmotståndare får stå.
På samma sätt är vapen förbjudna, även om det saknas skjutbanor på många campus.

Det hela verkar handla om att Bokstavligen Hitler vill bli av med hamassympatisörer.

Trump’s announcement Tuesday comes after college campuses and universities across the country were sites of pro-Hamas and anti-Israel protests during the end of the Biden administration.

Personligen tycker jag de kan protestera utanför campus då de tenderar att bli högljudda och lätt aggressiva, men jag tycker nog att Trump går lite väl långt här. Tror det blir svårt att förbjuda vissa protester, men inte alla.
Citera
2025-03-04, 17:40
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Har Trump börjat frukta demonstrationer mot honom? Drömmer Donald om Himmelska Fridens Torg, eller?
´´Illegal protests´´, inklusive protester mot administrationen. Elon kommer fungera som nåt sorts Gestapo.

Värt att följa kommentarer under ABC-News artikel. Fler och fler som önskar impeachment
Senast redigerad av BeHPNemesis12345. 2025-03-04 kl. 17:51.
Citera
2025-03-04, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Exempel ???
Att vägra samarbeta med ett visst parti, pga åsikt
Är inte detsamma som att sätta oppositionen i fängelset
Det är något för domstolen i Haag, där Putin borde vara
England arresterade en farmor för inte så länge sen. För att hon kallade en politiker idiot. En sanning med andra ord.

Tyskland sparkar in dörrar och bötfäller folk till höger och vänster för att kommunisterna inte gillar memes.
Citera
2025-03-04, 17:42
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Halmgubbe.
Du är för att förbjuda koranbränning också då, antar jag?

Nej det är dom illegala protester man pratade om, när Palestina-terroristerna misshandlande och stoppade judar från att leva sina liv och detta var godkänt av alla skogstokiga jävla marxister som styr många av USAs universitet. Koranbränning är redan förbjudet och koranbrännaren är död, försök hänga med.
Citera
2025-03-04, 17:43
Medlem
Erpatjoffs avatar
Han är ju en genomvidrig människa helt utan tyglar nu. USAs hegemoni i västvärlden kommer nog inte klara hans presidentskap.

Men on topic så har han ju gjort detta flera gånger tidigare, den kända bilden då den senila orangutangen håller en bibel upp och ner, då hade han skickat in polisen med tårgas mot människor som bara uttryckte sin åsikt med skyltar etc.

För att inte tala om J6-folket. Döms helt enligt lagen, men det är ju hans upprorsmakare så det är ju helt ok. Riktigt U-land USA numera.
Citera
2025-03-04, 17:44
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Ha ha ! Sicksnack. Illegala protester är illegala. Bara att slicka i sig. Du kör en halmgubbe och babblar om Kapitolium ! Har jag sagt att den är laglig ? Jävla stolle

Fast Trump friade 1500 personer som deltog i olagliga protester.
Citera
2025-03-04, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Helt rätt. Om Biden fängslade de som protesterade mot fusket 2020, så är det väl bara rättvist att svara med samma mynt tillbaka. Den som kastade första stenen skall själv stenas. Parallellism kan vara jobbigt.
Du hävdar helt seriöst att två fel blir ett rätt.

Jag tror att man kan argumentera emot det, faktiskt.
Citera
2025-03-04, 17:47
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Ja, och som den rättfärdige kejsaren Trump är så kommer skolan/universitetet som en betydande del av eleverna protesterar från i andra änden av staden givetvis inte att stängas och de anställda inte sparkas – eller kommer de att få sparken.

Vad pladdrar du om? Vad har det för betydelse i vilken del av stan skolan ligger?
Citera
2025-03-04, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det behövs inga tillstånd i USA. Trump menar att alla demonstrationer är olagliga, Punkt.
Han hatar demokrati och yttrandefrihet, han är satan.

Nu får du väl för tusan sansa dig?!?
😂
Citera
2025-03-04, 17:55
Medlem
Antivalents avatar
Brukar tycka Trump, även om han är burdus och arbetar med smutsiga metoder, gör något som framöver nog blir bra. Det här är helt fel väg att gå!

När folk blir sura, bara att låta de demonstrera ett tag. Även om de t o m tar över ett helt bostadsområde ("CHOP") så lugnar det ned sig efter någon månad. Att godtyckligt fängsla protestanter som arbetar mot en är ett bra sätt att bli av med det lilla stöd han fortfarande har kvar.

Jag tycker det är BRA att han tvingar fram fred.
Jag tycker det är BRA att han slashar i offentliga finanser.
Jag tycker det är BRA att han stänger gränsen och kastar ut illegala.

Det här är absurt!
Citera
2025-03-04, 18:01
Moderator
Mr.Woodss avatar
Utgången rubrik: Nu har Trump pratat med Putin... igen... dags att fängsla oliktänkande

/Moderator
Citera
2025-03-04, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Nu får du väl för tusan sansa dig?!?
😂
Ja jösses vad en del spårar ur. Undrar om han har färgat allt hår på kroppen blått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in