2025-03-04, 16:35
Medlem
citymormors avatar
Han skrev ju "illegal protests", då är det lagbrott. Är det svårt att få tillstånd för demonstration i USA?
Citera
2025-03-04, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hexuna
Är ju ett citat från hans eget konto…
Inte att fängsla alla som tycker olika.
Antar att det är taget ur en längre kontext men skit samma. De har säkert plats för 100 miljoner fängelsekunder. Säkert är det så han vill visa omvärlden att de har free speach.
Citera
2025-03-04, 16:37
Medlem
Viss skillnad på oliktänkande och de som olagligt ockuperar ett universitet.
Citera
2025-03-04, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelMalen
Fängsla oliktänkande, är det inte sånt man sysslar med i Nordkorea, Kina och Ryssland?
Hade för mig att USA var en demokrati, men jag gissar att jag hade fel.
Nja, nu gör ju EU så också med censur mot oliktänkande. Var väl inte länge sedan polisen gjorde razzia mot vanligt folk som kommenterat negativt om invandring.

EU är den nya diktatur staten med sina regleringar mot yttrandefrihet.
Citera
2025-03-04, 16:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Hans skriver på sin "truth" social.

All Federal Funding will STOP for any College, School, or University that allows illegal protests. Agitators will be imprisoned/or permanently sent back to the country from which they came. American students will be permanently expelled or, depending on on the crime, arrested. NO MASKS! Thank you for your attention to this matter.

När ska republikanerna skaffa en ryggrad och stå upp mot detta misstag till människa.

edit: bönderna klarar inte av googla själva så här kommer källan
https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/114104167452161158
Men olagliga protester är ju olagliga? Då kan man arrestera. De bryter mot lagen. Med det sagt så vet jag inte vad som gör en demonstration olaglig i sammanhanget, men jag antar att de saknar tillstånd.
Citera
2025-03-04, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Just det, illegala protester som när man stormade kongressen MEN, då var den illegala protesten på Trumps sida. Är du blind för vad som håller på att ske i USA? Protestera som student och du blir utvisad eller om du är amerikansk medborgare permanent avstängd ifrån skolan. DET KALLAS DIKTATUR OCH INGET ANNAT!
Ha ha ! Sicksnack. Illegala protester är illegala. Bara att slicka i sig. Du kör en halmgubbe och babblar om Kapitolium ! Har jag sagt att den är laglig ? Jävla stolle
Citera
2025-03-04, 16:42
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Var väl 1-2 år sedan "demonstranter" i princip tog över en skola/college i 1-2 veckor och barrikera sig. Kanske är sånt man slutar att acceptera?

Att olagligt demonstrera är ett brott så det är inget nytt. Istället för att man låter de hållas kanske man griper de direkt? Vill man demonstrera får man gå den lagliga vägen som alla andra.

Det är ju tack vare den slappa staten någon var tvungen att skjuta ihjäl 2-3 människor för "demonstranter" gick bärsärk och terrorisera samhällen. Kyle Rittenhouse hette han tydligen.
Vad menar du med olaglig demonstration?
En fredlig demonstration på statlig mark är skyddad av first amendment .
Citera
2025-03-04, 16:45
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Finns det en Putin – nisse som kritiserar Putin – jag undrar om kretsen av människor sammanfaller.

Överlappet är åtminstone påtagligt.
Citera
2025-03-04, 16:49
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Men olagliga protester är ju olagliga? Då kan man arrestera. De bryter mot lagen. Med det sagt så vet jag inte vad som gör en demonstration olaglig i sammanhanget, men jag antar att de saknar tillstånd.
Det behövs inga tillstånd i USA. Trump menar att alla demonstrationer är olagliga, Punkt.
Han hatar demokrati och yttrandefrihet, han är satan.
Citera
2025-03-04, 16:51
Medlem
HomoDeuss avatar
Jättebra av clownen igen. Varför har rektorer och skolstyrelser för att bestämma vilka elever som ska relegeras eller varför. Och varför ha poliser och domstolar att bestämma vilka som ska arresteras eller utvisas. Och varför låta folk fritt få bestämma om man vill bära mask eller inte?

Det räcker tydligen med en clown som bestämmer allt.

När ska den amerikanska idiotpöbeln som valde honom vakna? 😂
Citera
2025-03-04, 16:51
Medlem
fittanstickerframs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Jag är inte närmare bekant med det här "Truth Social". Är det någon sorts parodi-sida? För inte kan väl USAs president ha skrivit det där?

Nej det är ingen parodi.

Citat:
Truth Social (stylized as TRUTH) is an alt-tech[7] social media platform owned by Trump Media & Technology Group (TMTG), an American media and technology company majority-owned by U.S. president Donald Trump.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Truth_Social
Citera
2025-03-04, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Ny? Biden, Tyskland, England har gjort detta länge.

Exempel ???
Att vägra samarbeta med ett visst parti, pga åsikt
Är inte detsamma som att sätta oppositionen i fängelset
Det är något för domstolen i Haag, där Putin borde vara
Senast redigerad av Max1494 2025-03-04 kl. 16:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in