2025-03-04, 17:22
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jag har hela tråden skrivit att Europa måste ta sig i kragen och öka stödet till Ukraina, då har man viftat bort att det inte behövs och att jag är anlitat av Kreml för att skriva såna lögner.
Vem har rätt nu och vem har fel era nötter?

Rent clowneri från din sida att klappa dig själv på axeln för det där. Vem i tråden har varit emot ökat europeiskt militärt stöd till Ukraina?
Citera
2025-03-04, 17:23
Medlem
Jofs avatar
Nu handlar det inte om förnuft, utan taktik. Ukraina gör det taktiskt riktiga. Smörjer Trump.
Citera
2025-03-04, 17:23
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Rent clowneri från din sida att klappa dig själv på axeln för det där. Vem i tråden har varit emot ökat europeiskt militärt stöd till Ukraina?
Hela jävla tråden har svämmat över med bisarr optimism om hur ryssarna snart drar hem till sitt dassimperium. Alla som varit skeptiska har varit ryzztroll.
Citera
2025-03-04, 17:26
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Hela jävla tråden har svämmat över med bisarr optimism om hur ryssarna snart drar hem till sitt dassimperium. Alla som varit skeptiska har varit ryzztroll.

Läs om alla 41484 sidorna och gör rätt.
Citera
2025-03-04, 17:26
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Den kommer, du behöver inte vara orolig för det, Trump har Zelenskys ballar i ett skruvstäd.

Ja, vi får se hur det går...och jag skrev nog igår att Zelensky kommer bli tvungen att "ta en för laget".

Sedan finns det dock en sak till.., som inte har diskuterats än i tråden. Nämligen frågan : Kommer Usa att sälja HIMARS och patriots till Eu ?

Som sedan förs över till Ukraina ?
Citera
2025-03-04, 17:27
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jo, det är det. Finns inte heller någon ursäkt ifrån Zelensky, vilket Trump vill ha.
Jag tolkar det som att Zelensky ansluter sig till Trumps väg mot fred.
Citera
2025-03-04, 17:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja, vi får se hur det går...och jag skrev nog igår att Zelensky kommer bli tvungen att "ta en för laget".

Sedan finns det dock ens sak till.., som inte har diskuterats än i tråden. Nämligen frågan : Kommer Usa att sälja HIMARS och patriots till Eu ?

Som sedan förs över till Ukraina ?

Zelensky har inget val, han får ta en för laget helt enkelt.

Din fråga är ju intressant, USA är ju intresserade av att sälja så mycket de kan men fan vet om USA ser EU som en pålitlig och vänligt inställd partner/kund.
Citera
2025-03-04, 17:32
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Vore det inte för att Ryssarna och Kineserna lyckades dupera USA till att rösta in Trumpdåren så hade varit klart. Ryssland är fallfärdigt. Men Putin är en smulare lömskare än så och lyckades snärja väljarna, få in Trump. En person som gärna sticker ner sina händer i Putins fickor för att sko sig.. ..En Orban, en Fico i mängden.

Det är ta mig tusan bara förfall och elände vad än Putin rör. Spelreglerna för mig synes vara klara. Putin och en handfull andra måste dö så att resten av världen slipper deras negativa inverkan.
Citera
2025-03-04, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Vad är det för avtal? Att 🇺🇸 ska få tjäna pengar på fyndigheter! Lite absurt.
Men kanske smart av Ukraina att gå med på det. För att få mer vapen.
Men fredsavtal är det inte i närheten av.
Kohandel, däremot.

Binder upp 🇺🇸 till Ukraina.
Kanske smart.

Svårt att ha en åsikt när man inte får veta detaljerna i (den eventuella) uppgörelsen. Något som dock är säkert är att Trump med sin hantering av denna fråga visat sig vara en ovärdig mobbare utan heder. Länge kommer man minnas hur han lät sin krigsdrabbade gäst Zelenskyj (som var i underläge numerärt, språkligt och energimässigt) hånas och skrattas ut av journalistpatrask och sin infantile VP. Ett av de pinsammaste ögonblicken i USA:s politiska historia. Om Trump för att toppa detta skriver ett djupt orättvist mineralavtal med Ukraina, självgott berömmer sig för denna "deal" samt tvingar Zelenskyj till ytterligare ursäkter riskerar Trump att bli en av tidernas mest avskydda politiska personer.
Citera
2025-03-04, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Varför ska vi besegra Ryssland? Det är ju Kivregimen ryssarna kämpar med och då vi "vunnit" över ryssarna kan vi lägga ner alla kärnvapen i världen och plundra Ryssland helt eller vadå? Kievregimen väljer att fortsätta kriget efter att missat Miskavtalet och Istanbulövernskommrelsen, vi betalar notan. Det bästa för Kiev är att förhandla fram en lösning och acceptera att man inte har någon god förhandlingspostion och aldrig hade chans till en det och det blir bara värre med tiden.

Hur många som dör bryr ni er inte om utan Ryssland måste lyda. Till sista ukrainska soldat och först då ger ni er med upplösning av landet (för få män inom industrin).

Det är bara att hålla val i Ukraina och se vilken väg folket vill följa. De flesta talar ryska och få engelska, det är ett slaviskt land där västra delen har kopplingar till Polen och Ungern inte minst språket. Tror du Ukraina har någon självständighet i framtiden under EU då även dom ska ha betalt.

Vi kan inte besegra Ryssland utan USA för vi har inte resurserna, energin och industribasen för ett nytt världkrig där våra barn ska offras, det är tveksamt även med USA och dess dyra leksaker. Sen kan man ställa frågan om varför krig istället för förhandlingar och att tvinga rysshatarna i vädstra Ukraina att ge sig för man erörade aldrig Krim eller något annat, man fick allt av sovjet.

Det är inget krig mot ”Kyivregimen”
Det är ett ryskt krig mot det ukrainska folket. I synnerhet mot de rysktalande i öster.
Eftersom Putin vill ha mer krig och död så är det inte så lätt att förhandla fram en fred. Zelensky har försökt men Putin har vägrat att gå med på en fredsuppgörelse.
Citera
2025-03-04, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Zelensky har inget val, han får ta en för laget helt enkelt.

Din fråga är ju intressant, USA är ju intresserade av att sälja så mycket de kan men fan vet om USA ser EU som en pålitlig och vänligt inställd partner/kund.

Jag tror det kan bli ett uppsving för Tysk vapenindustri. Mina källor är diffusa men det verkar som man satsar oerhört. Även svensk vapenidustri kan få fördelar, sedan skall vi inte glömma att Finland tillverkar mycket men lite i skymundan.

Danmark köper men tillverkar inte. Tydligen har dom ekonomi.
Citera
2025-03-04, 17:37
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Inte riktigt va? "Under Trumps starka ledarskap", skriver han ju också. Svårt att tolka, jag medger det, men lite mer förhandlingsbenägen är nog Z nu än tidigare.
Vad tror du att han kommer ställa för krav inför eller under dessa förhandlingar? Det är ju det som är mest intressant.

Zelensky kan försöka gå Trump till mötes för att samtalen mellan de båda presidenterna ska kunna återupptas, men då kvarstår faktum: Trump tycks ha en bild av vad det innebär att "vilja ha fred" som skiljer sig rätt drastiskt från Zelenskys.

Jag tror nog att samma procedur kan komma att upprepas minst ett par gånger till, där Trump skickar hem Zelensky igen för att Z "fortfarande inte är redo för fredsförhandlingar" — d.v.s. Z har en fortsatt vision om att använda militära påtryckningar mot Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in