2025-03-04, 15:25
Medlem
Den nya yttrandefriheten
Fängelse för "fel" politisk åsikt
Citera
2025-03-04, 15:27
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Menade om det kanske vore lagligt för demokraterna att storma kapitolium, i och med att Trump frigav alla som var fängslade för det. Var tror du själv Trump drar gränsen?
Varför ska jag ta ställning till juridiken kring en händelse på andra sidan Atlanten, i en tråd som inte handlar om händelsen ifråga?
Min fråga var generell, är det "diktatur" om inte aktivister av alla de slag får leva jävel precis som det behagar dem?
Citera
2025-03-04, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Du köper skitsnacket rakt av. Men tiden kommer visa att du gick rakt i fällan och blåögt trodde på vad det nya adelsfolket låtsades stå för.
Varför är du så nöjd med det gamla?
Citera
2025-03-04, 15:29
Medlem
MaarekSteles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanelMalen
Fängsla oliktänkande, är det inte sånt man sysslar med i Nordkorea, Kina och Ryssland?
Hade för mig att USA var en demokrati, men jag gissar att jag hade fel.

Man gör det i stor utsträckning i Sverige, Europe och England också.

Du har text inte samma fackliga rättigheter i Sverige om du är medlem av ett visst parti.

I Sverige har man inte heller likhet inför lagen. Se hur Assange behandlades.
Citera
2025-03-04, 15:29
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Hans skriver på sin "truth" social.

All Federal Funding will STOP for any College, School, or University that allows illegal protests. Agitators will be imprisoned/or permanently sent back to the country from which they came. American students will be permanently expelled or, depending on on the crime, arrested. NO MASKS! Thank you for your attention to this matter.

När ska republikanerna skaffa en ryggrad och stå upp mot detta misstag till människa.

edit: bönderna klarar inte av googla själva så här kommer källan
https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/114104167452161158

Det är helt rätt att stoppa illegala protester och där man är maskerad. Det AFA bland annat gör här i Sverige.
Citera
2025-03-04, 15:31
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Hans skriver på sin "truth" social.

All Federal Funding will STOP for any College, School, or University that allows illegal protests. Agitators will be imprisoned/or permanently sent back to the country from which they came. American students will be permanently expelled or, depending on on the crime, arrested. NO MASKS! Thank you for your attention to this matter.

När ska republikanerna skaffa en ryggrad och stå upp mot detta misstag till människa.

edit: bönderna klarar inte av googla själva så här kommer källan
https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/114104167452161158

Inväntar de vanliga Trumprunkarnas bortförklaringar om hur de här drakoniska påföljderna för påhittade åsiktsbrott går ihop med den fantastiska Amerikanska s.k "yttrandefrihet" de vrålar om att de dyrkar och omhuldar så fort de får chansen.
Citera
2025-03-04, 15:32
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Fängsla oliktänkande, är det inte sånt man sysslar med i Nordkorea, Kina och Ryssland?

Han kör samma spår som Putin. Vladimir vill ha usa som en liten lydstat. Verkar ju gå bra, hitintills.
Citera
2025-03-04, 15:33
Medlem
Varför har Putin krävt att palestina-demonstranter ska fängslas? Vad menar TS? Dessa är kanon för Putin då de ställer till med fanstyg i hela väst.
Senast redigerad av DmtLaser 2025-03-04 kl. 15:35.
Citera
2025-03-04, 15:34
Medlem
USA har många basebollarenor där man kan samla oliktänkande och tortera dem som Pinochet gjorde i Chile.

https://wolainterns.tumblr.com/post/126333488206/beyond-soccer-memories-of-the-estadio-nacional
Citera
2025-03-04, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Den nya yttrandefriheten
Fängelse för "fel" politisk åsikt
Ny? Biden, Tyskland, England har gjort detta länge.
Citera
2025-03-04, 15:36
Medlem
ProfessorAs avatar
Citat:

Du hade rätt, men har fel.
Citera
2025-03-04, 15:39
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Här är länken som TS glömde i trådstarten:https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1344328

"Vill fängsla demonstranter"

Det är lite grann som förra året, när "palestina-demonstranter" som ockuperade GU här i Göteborg. De fick sitta och ockupera universitetets mark/område näsan ett år.
Göteborgs Stads röd-gröna röra gjorde inget, för de sympatiserade med demonstranterna/Hamas. Det var väl en folkpartist som tog kommunen till rätten om jag inte minns fel.

Trump är inte någon folkpartist, det skall gudarna veta, men detta påminner en hel del om samma sak. Skolans område är skolans område, basta!
Vill man protestera om någonting, skall man göra det, men inte på en läroanstalt!
Där är rektorn som bestämmer! (Eller derivat av rektor etc.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in