2025-03-04, 15:59
Medlem
Det blir jobbigt för de amerikanska bönderna. USA har haft ett handelsöverskott länge när det gäller matproduktion men 2023 fick de ett underskott för första gången. År 2024 var underskottet drygt $30 miljarder. För 2025 förespås det bli ca $49 miljarder.
Citera
2025-03-04, 16:00
Medlem
Haha, det är inte frågan om utan när USA imploderar. Tråkigt för folket, men så går det när man röstar in ett fucktard med efterföljande bihang. Jag har rätt mycket släkt där (som röstat både för och emot Trump) och den gemene amerikanen är fin överlag, men USA som nation? Vilket. Jävla. Skitland.
Citera
2025-03-04, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olcadan
Många bönder röstade såklart på Trump. Som tack får de ett betydligt jobbare liv när det blir mycket dyrare för dem att sälja sina varor utomlands.

En närmast sarkastiskt hånfull post av presidenten på Truth Social:

https://www.yahoo.com/news/trump-reveals-tariffs-plan-ruin-194136984.html?guccounter=1
Varför den vurm för amerikansk poetik och Levene? Det verkar som om Svensken tror sig vara en del ut av usa. Inte jag dock men många andra. Eller hur TS?
Citera
2025-03-04, 16:14
Medlem
Vad jag ser fram emot att se reaktionen på alla MAGAs när Trumps inflationsdrivande politik börjar ge verklig effekt
Citera
2025-03-04, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jag tolkar “Tariffs will go on external product on April 2nd. Have fun!” som att det kommer bli dyrare för amerikanerna att köpa importerad mat, och att det i sin tur borde leda till ökad efterfrågan på det de amerikanska bönder producerar.

Hur tolkar ni det?
Jag tolkar det som att han vill behålla maten, som amerikanska bönder producerar, inom landet. Han kommer att sätta tariffer på mat som amerikanska bönder vill sälja till andra länder.
Citera
2025-03-04, 16:38
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Förutom att minimilönen i USA är $7,25 så hoppas jag att du förstår att många odlar kör med ackord. DVS enbart betalar efter vad du plockar i form av druvor, apelsiner, gurkor, tomater, etc.

Än en gång.
Någon måste skörda grödorna, vem ska göra det om inte migranter gör det?

Om det ska vara rimliga löner så kommer det bli dyrare och därmed driva på inflation.

Tror du på allvar att han gör detta för USAs bästa?
Det där var demokraternas argument för att behålla slaveriet.
Inte mycket har ändrats, det handlar om att utnyttja dom svagaste.
Citera
2025-03-04, 16:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dofstom
HAHA!! USA går i konkursen hela USA!!
Fall i grav: fattigdom miljoner arbetslösa
och inbördeskriget överallt. Slå människa och ta plånboken....

HAHA !! TRUMP får skjuta i foten själv!!

Tesla ner 6% idag
Senast redigerad av Letsdothisnow 2025-03-04 kl. 16:47.
Citera
2025-03-04, 16:51
Medlem
JMGLs avatar
Ja det är som vanligt på förmiddagen går det skapligt på börsen men när Trump börsen öppnar blir det ras igen. Vilka sanslösa pajasar Trump och vanich är.
Citera
2025-03-04, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olcadan
Många bönder röstade såklart på Trump. Som tack får de ett betydligt jobbare liv när det blir mycket dyrare för dem att sälja sina varor utomlands.

En närmast sarkastiskt hånfull post av presidenten på Truth Social:

https://www.yahoo.com/news/trump-reveals-tariffs-plan-ruin-194136984.html?guccounter=1
Efterfrågan på deras varor ökar, de kan ta bättre betalt, fler börjar bruka jorden, mer inhemsk produktion ger sedermera billigare mat för folket.
Vad är problemet?
Citera
2025-03-04, 16:53
Medlem
RutgerFuchss avatar
Själv har jag börjat bojkotta amerikanska varor.
Många bäckar små...
Citera
2025-03-04, 17:03
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Efterfrågan på deras varor ökar, de kan ta bättre betalt, fler börjar bruka jorden, mer inhemsk produktion ger sedermera billigare mat för folket.
Vad är problemet?

Du lever i en fantasivärld. Vem ska ta dessa jobb? tror du de vill jobba för minilöner likt arbetskraften tidigare? Maten kommer bli mycket dyrare av flera orsaker, bland annat driver Trump upp priserna vilket leder till inflation vilket leder till högre räntor.
Citera
2025-03-04, 17:18
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Vad är problemet?
Varför skulle efterfrågan öka när priset höjs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in