• 1
  • 2
2008-03-03, 12:18
Medlem
Cigarrer och cigariller smakar ju bra mkt mer och "godare" om man tar munbloss och leker med det en stund i munnen och släpper ut röken sakta. Cigaretter drar man väl halsbloss med för att få i sig nikotinet. Har själv slutat röka cigaretter men röker cigarrer ibland och då inte för att få en nikotinkick. Detta är iaf min åsikt. Cigarrer för njutning och cigaretter för nikotinet.
Citera
2008-03-03, 17:08
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryett
Cigarrer för smaken, njutningen och chillet ;P - Munbloss

Cigariller för den som inte har tid att röka en fet cigarr. - Munbloss

Cigaretter, Nikotintransport för beroende. - Halsbloss..

självklart "går" det att röka munbloss på cigaretter och dra halsbloss på cigarrer men what's the point liksom?

Man drar ju munbloss på cigarrer och cigariller enbart för att den röken är basisk och nikotinet bara tas upp av slemhinnorna i munnen och inte i lungorna som cigarettrök gör.
Citera
2008-03-04, 18:03
Medlem
__carls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Man drar ju munbloss på cigarrer och cigariller enbart för att den röken är basisk och nikotinet bara tas upp av slemhinnorna i munnen och inte i lungorna som cigarettrök gör.

Den tas upp i lungorna också, givetvis.

Dessutom tar inte slemhinnorna i munnen inte alls upp särskilt mycket nikotin från cigarrer och pipa. Jag känner inte något som helst "rus" nör jag röker pipa, bara ett litet lugn som förmodligen kommer från själva situationen, inte från drogen nikotin.

Man drar munbloss på cigarr och pipa för att det dels är ganska jävligt att dra riktiga halsbloss (inte som med cigaretter, där röken bara glider ner av sig självt) och för att det smakar mer när man drar munbloss.
Citera
2008-03-04, 19:12
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __carl
Den tas upp i lungorna också, givetvis.

Dessutom tar inte slemhinnorna i munnen inte alls upp särskilt mycket nikotin från cigarrer och pipa. Jag känner inte något som helst "rus" nör jag röker pipa, bara ett litet lugn som förmodligen kommer från själva situationen, inte från drogen nikotin.

Man drar munbloss på cigarr och pipa för att det dels är ganska jävligt att dra riktiga halsbloss (inte som med cigaretter, där röken bara glider ner av sig självt) och för att det smakar mer när man drar munbloss.

Läs på Swedish Matchs hemsida själv. Står nämligen där. Anledningen till att man inte får någon nikokick av munbloss är för att nikotinet inte går alls lika fort ut i blodet visa slemhinnorna. Samma med snus, det går saktare ut i blodet än cigaretter.
Citera
2009-08-31, 23:51
Medlem
DeputyDawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensej
Själv är jag MunblossarN^ och tar alltid munbloss. Oavsett typ. Varför dra ner skiten i halsen när det ändå bara gör ont?

Vad är då meningen att röka cigaretter för huvudtaget. Det är ju ett enormt slöseri med tobak.
Citera
2009-09-01, 01:38
Medlem
DrCrushers avatar
Varför inte halsbloss med cigarriller? Munbloss känns för mig ganska meningslöst, men det är kanske för att jag aldrig lärt mig "smaka" på röken på det sättet.
Citera
2009-09-01, 02:40
Medlem
HugSeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonf
Läs på Swedish Matchs hemsida själv. Står nämligen där. Anledningen till att man inte får någon nikokick av munbloss är för att nikotinet inte går alls lika fort ut i blodet visa slemhinnorna. Samma med snus, det går saktare ut i blodet än cigaretter.

Läs om hans inlägg...
Citera
2009-09-01, 19:38
Medlem
Hel-ges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensej
Varför ska jag göra något som jag inte tycker om bara för att det anses tuffare? DET är fjortis.
Det var ju du som tog upp hela fjortisgrejjen, ingen har dömt dig än liksom
Citera
2025-03-04, 12:29
Medlem
Gammal tråd men har dom sänkt nikotinhalten i Bellman ciggariller också? Och varför finns det ingen innehållsförteckning på vanliga ciggaretter?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in