2025-03-03, 22:59
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Marknaderna spyr på Trumps politik. Hade onekligen tagit höjd för något helt annat.

Blir intressant hur Trump tacklar det hela, för börserna är ju hans enda USP.

Janet Yellen concerned snart? https://www.youtube.com/watch?v=HuK4OJL6Xoo&list=LL&index=1
Citera
2025-03-03, 23:04
Medlem
hazenectars avatar
Hopium: bullish stochkryss på veckan på g. Borde åtminstonde kunna resultera i lite relief
Citera
2025-03-03, 23:09
Medlem
Bitcoindominansen har krypit tillbaka uppåt till 60,6 procent. Ett tydligt genombrott av 61 procent vore trevligt.
Citera
2025-03-03, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Motivera!

Tror förövrigt att både Glossus och Sithmaster har mött sin överman i Somaliemed70IQ.

Enorm bearish divergence som måste arbetas igenom på weekly grafen, och $70K har varit stor support under lång tid.

Självklart säljer jag vid en saftig rörelse nedåt med mycket likvideringar, men annars så är min PT i relativ närtid $69K och då släpper jag mina shorts.
Citera
2025-03-03, 23:14
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomalieMed70IQ
Enorm bearish divergence som måste arbetas igenom på weekly grafen, och $70K har varit stor support under lång tid.

Självklart säljer jag vid en saftig rörelse nedåt med mycket likvideringar, men annars så är min PT i relativ närtid $69K och då släpper jag mina shorts.

Kanske, stochen talar dock emot det du skriver. Kan lika gärna bli ytterligare en uppgång som resulterar i en ännu en lägre topp på RSI-indikatorn. Men vad vet jag?
Citera
2025-03-03, 23:42
Medlem
Citat:
Kanske, stochen talar dock emot det du skriver. Kan lika gärna bli ytterligare en uppgång som resulterar i en ännu en lägre topp på RSI-indikatorn. Men vad vet jag?

Självklart kan det vara så.

Jag anser att sannolikheten att mitt utfall sker är tillräckligt hög för att vara +EV, samtidigt som jag redan har en trade som är vunnen och nu handlar resten om att maximera avkastning.

När jag ser grafen och mina MAs så doftar det lägre låga och lägre toppar, men tiden får utvisa.
Citera
2025-03-03, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
En kommentar om den strategiska shitcoinreserven, insidertradingen med mera:

Strategic Shipcoin Reserve (Sad!)

https://www.youtube.com/watch?v=ahqg-gzmcOA

Jag ser dock lite mer positivt på den. Shitcoindelen kommer efter hand att falla ihop under tyngden av sin egen orimlighet, tror jag. Amerikanska staten blir "stakeholders" och får därmed ett inflytande över dem, vilket undergräver en hel del av deras raison d'être, åtminstone i omvärldens ögon. Lite trist att bitcoin kladdas ned på detta sätt genom sammanblandning bara.
Alla är amatörer i början. Vi ska nog se det som en nybörjarmiss och att det blir 90% Bitcoin om ett par år.
Citera
2025-03-04, 03:12
Medlem
Citat:
Hopium: bullish stochkryss på veckan på g. Borde åtminstonde kunna resultera i lite relief

Det är ju inte ens nästan något bullish på stochastic oscillatorn? Du måste ju ha helt vilda inställningar.
Citera
2025-03-04, 06:50
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Marknaderna spyr på Trumps politik. Hade onekligen tagit höjd för något helt annat.
Konstigt. Tror du att marknaderna helt enkelt inte förstår hur landets ekonomi kommer blomstra så fort staten köper krypto? Eller var är det skon klämmer?
Citera
2025-03-04, 08:47
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Även BTC CME Futures har denna gap...diskutera i smågrupper...
https://i.imgur.com/FkFMaI4.png

Dock kan det ta år innan en gap fylls och jag kommer inte ihåg hur stor % av dessa som har fyllts genom åren, men gissar att det är minst 80%.
Det andra CME gap:et fylldes desto fortare än det första....
https://i.imgur.com/fXdrQLr.png
Citera
2025-03-04, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Konstigt. Tror du att marknaderna helt enkelt inte förstår hur landets ekonomi kommer blomstra så fort staten köper krypto? Eller var är det skon klämmer?

Här känns det dock mer som att alla inser att om Trump tariff-kraschar den globala handeln så finns det inga pengar att stoppa in i Kryptomarknaden (AKA risken för Recession trumfar även positiva nyheter).

En helt annan sak - som alltid när stater ska lägga sig i - på lång sikt kan den strategiska reserven i Bitcoin stjälpa mer än hjälpa Bitcoin.
Citera
2025-03-04, 09:48
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Här känns det dock mer som att alla inser att om Trump tariff-kraschar den globala handeln så finns det inga pengar att stoppa in i Kryptomarknaden (AKA risken för Recession trumfar även positiva nyheter).

En helt annan sak - som alltid när stater ska lägga sig i - på lång sikt kan den strategiska reserven i Bitcoin stjälpa mer än hjälpa Bitcoin.
Men bitcoin är ju en säker hamn och en värdebevarare i osäkra tider. Det har jag läst här. I så fall borde priset rusa ännu mer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in