Citat:
Men se på Putins beteende under hans krig. Han har bara förstört och inte ens gett Ukraina en möjlighet att komma till förhandlingsbordet. Han vill inte ens prata med Zelenskyj. Hur tror han att den metoden någonsin ska kunna ge honom något annat än den förnedring och förödelse han fått under kampanjen? Räknar han med att något oförutsett ska hända, nåt ska dyka upp, som ska ge honom ett övertag i kriget? Det måste han inse att det inte kommer att hända. Tiden arbetar emot honom. Så varför fortsätter han i samma spår? Den enda förklaringen jag kan se är att han vet att han har en lakej av nåt slag, som förhandlar med Zelenskyj åt honom och som ska ge honom fördelar. Nämligen Trump. Han räknar med att MAGA-rörelsen ska sätta tillräcklig press på honom för att han ska ge upp. Någon annan förklaring kan jag inte komma på. Att fortsätta ösa in mannar och pengar i det kriget ger honom inte ett skit.
Precis, Putin vill inte ha fred, det skulle vara förödande för honom internt, vilket diskuterats i andra trådar.
Problemet för Z är dock att han inte har något att komma med vid förhandlingsbordet. Plus att han vill att Putin ska lämna tillbaka områden. Det vill givetvis jag också, men i den situation som nu råder så finns det inget att förhandla med för Z.
Man kan lägga fram ett förslag om att Putin ska dra sig tillbaka, betala alla kostnader för återuppbyggnaden och en nedmontering av sin militär. Absolut.
Men om man i samma avtal inte anger något som Putin skulle vara intresserad av, varför skulle han då säga annat än Njet? Eller ens bry sig om att svara.
Vad är lösningen? Spendera tre år till, med en miljon fler döda och ännu större finansiell förstörelse?
Sända tvångsinkallade soldater från Europa? Förklara krig mot Ryssland i det här läget och riskera att starta ww3?
Problemet för Z är dock att han inte har något att komma med vid förhandlingsbordet. Plus att han vill att Putin ska lämna tillbaka områden. Det vill givetvis jag också, men i den situation som nu råder så finns det inget att förhandla med för Z.
Man kan lägga fram ett förslag om att Putin ska dra sig tillbaka, betala alla kostnader för återuppbyggnaden och en nedmontering av sin militär. Absolut.
Men om man i samma avtal inte anger något som Putin skulle vara intresserad av, varför skulle han då säga annat än Njet? Eller ens bry sig om att svara.
Vad är lösningen? Spendera tre år till, med en miljon fler döda och ännu större finansiell förstörelse?
Sända tvångsinkallade soldater från Europa? Förklara krig mot Ryssland i det här läget och riskera att starta ww3?
Hejar verkligen på oss isåfall