2025-03-03, 22:19
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghyld
Oj, vilken bra analogi nu har jag ändrat åsikt totalt!

Om din tå ruttnar hade du då förhållit dig till verkligheten och kapat den eller levt i en låtsas värld och offrat allt för att behålla den?
Det ār en verklig analogi, och det är därför hela EU med flera stödjer Volodymyr Oleksandrovych Zelenskyy. Vi vill verkligen få bort alla ruttnande tår.
Citera
2025-03-03, 22:19
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Du skrev
"Skillnaden är att om Ukraina ger upp så kommer Putin angripa andra länder. Han vill ha tillbaka de gamla gränserna från Sovjetunionen."
Jag gav exempel på länder runt omkring Ryssland.
Så vilka andra länder anser du att Putin kommer att ge sig på OM Ukraina faller?

Kreml har redan hintat om att Moldavien står näst på tur.

Kan du nu förklara hur avtalet kommer att se ut?
Citera
2025-03-03, 22:21
Medlem
526s avatar
Z måste kapitulera. Allt annat är en risk för USA trupper i Ukraina.
Citera
2025-03-03, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Kreml har redan hintat om att Moldavien står näst på tur.

Kan du nu förklara hur avtalet kommer att se ut?
Moldavien har redan sagt att de vill gå med ryssarna. Fler länder som Putin kan tänkas anfalla?

Jag har aldrig påstått att jag vet hur avtalet ska se ut. Men det hintas om att USA kommer ha intressen i landet som de är villiga att skydda.
Citera
2025-03-03, 22:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Självklart håller ingen med en figur som Elon 53 år gammal som ljuger om att han är bäst i världen på dataspel, när han i själva verket anlitat anonyma skickliga dataspelare att spela åt honom men ge Elon äran.

Manbebisen Elon ljuger om precis allt. Man behöver tolka allt han säger precis tvärtom för att finna sanningen.

Elon är autistisk, och uppenbarligen psykiskt sjuk. Han använder dessutom regelbundet droger. Bara clowner tar en sådan figur på allvar.

Fler frågor?

Jag såg aldrig någon fråga överhuvud taget!

Vilka frågor?
Fler frågor av vad?
Vad för frågor?
Citera
2025-03-03, 22:25
Medlem
ghylds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Det ār en verklig analogi, och det är därför hela EU med flera stödjer Volodymyr Oleksandrovych Zelenskyy. Vi vill verkligen få bort alla ruttnande tår.
Bra förhåll er till verkligheten då and cut your losses!
Citera
2025-03-03, 22:28
Avstängd
Det gjorde Arafat och palestinierna också, o nu är araberna snart fördrivna och Gaza blir Miami Beach.

Orättvist ja men den starkaste vinner, så även med öst Ukraina.

Zelensky o världen får istället vara tacksamma att resten av Ukraina förhoppningsvis förblir suveränt och därmed bibehåller kontrollen över bla spannmålen (!) och sina mineraler!

Zelensky får bita surt nu o t.o.m. sälja ur landet till USA, annars blir det ryskt.

Att EU-bomullskuk står o ser på medan mineralerna åker till USA o EU köper dom därifrån (!) och att Ryssland bestämmer spannmålspriserna är skrämmande!

Europa kan snart inget annat än att fjäska för o närma sig Kina istället!
Citera
2025-03-03, 22:29
Medlem
Zelensky vill ha tillbaka allt territorium och det kommer såklart inte Ryssland att tillåta. Så frågan är vad som är målet? Riskera ett tredje världskrig eller tvinga Zelenskyj att skriva på ett avtal nu?
Citera
2025-03-03, 22:30
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghyld
Bra förhåll er till verkligheten då and cut your losses!
Jag ställer frågan igen. Om din familj blev drabbad av en våldtāktsman som njöt av en av dina döttrar och domstolen sedan sade att om du bara gick med på att han gifte sig med henne så vore allt över. Hur skulle du ställa dig till det? Förstår du inte hur många oskyldiga familjer Putin har massmördat i Ukraina?
Citera
2025-03-03, 22:31
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Moldavien har redan sagt att de vill gå med ryssarna. Fler länder som Putin kan tänkas anfalla?

Jag har aldrig påstått att jag vet hur avtalet ska se ut. Men det hintas om att USA kommer ha intressen i landet som de är villiga att skydda.

Ungefär på samma sätt som att Ukraina sa att de vill gå med ryssarna eller?

Georgien och Armenien är två andra länder som den f.d sovjetiska KGB-agenten vill lägga vantarna på.
Citera
2025-03-03, 22:33
Medlem
Man kan inte gå med på en fred som ger fienden allt och inget till Ukraina. Trump-USA som dessutom är där och vill själva plundra Ukraina på mineraler etc och få tillbaka tiofalt mer än vad USA skickat till Ukraina.

Tyvärr, det är bara att inse att Putin har lyckats bra med sin ryss agent Trump.

Låt oss göra det till ett internt USA-problem och så löser vi i Europa våra problem själva.
Citera
2025-03-03, 22:33
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Trump sa att han skiter i Ukrainas mineraler i fortsättningen

Ja han får väl det av ryssland i stället.
Nu var är det dessutom snack om att amerikanska bolag ska investera i Nordstream II.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in