2025-03-03, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Inkluderas häktning och tid i arresten och häkte för andra brott han har misstänkts för? En månad blir det ifall det är så och frigivning efter att han har avtjänat två tredjedelar.

Tingsrätten kollade upp hans andra frihetsberövanden men valde att inte beakta dem:
https://ibb.co/DHy7BXWG
Citera
2025-03-03, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det där är så jäkla korkat.
Han har inga svårigheter att förstå vad det handlar om eller konsekvenserna - han driver med er för att ni är som gråtande bejbisar när han inte reagerar som ni vill.
Fängelse kommer inte knäcka Chrippa, oavsett om vi pratar om två månader eller något år. Blir han knäckt så kommer det inte handla om något fängelsestraff. Det kommer han att greja galant - han är inte en smörblomma som sin äldre bror.

Jag tror han driver med dig eftersom han vet att du köper precis allt han säger.

Han kommer inte knäckas i fängelse men det är väl ändå inte meningen att han ska. Han behöver vakna och inse att det finns saker han kunde gjort annorlunda.

Under tiden han sitter i fängelse oavsett dessa 2 månaderna och de som väntar på honom kommer hans nära få en chans att andas lite och få ner pulsen. Det behöver dom.
Citera
2025-03-03, 19:43
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Tingsrätten kollade upp hans andra frihetsberövanden men valde att inte beakta dem:
https://ibb.co/DHy7BXWG

Nej det gäller ju olika brott.
Citera
2025-03-03, 19:51
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det blir ändå en inskolning för honom. 2 månaders inskolning så han får känna på hur det blir sen. Han är ju van att vara fri som fågeln så det är bra för honom att träna på att bli en burfågel.
Nej, har redan suttit i häkte med restriktioner, resten är en barnlek.
Citera
2025-03-03, 19:55
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag tror han driver med dig eftersom han vet att du köper precis allt han säger.

Han kommer inte knäckas i fängelse men det är väl ändå inte meningen att han ska. Han behöver vakna och inse att det finns saker han kunde gjort annorlunda.

Under tiden han sitter i fängelse oavsett dessa 2 månaderna och de som väntar på honom kommer hans nära få en chans att andas lite och få ner pulsen. Det behöver dom.
Du menar Jocke.
Ja det är sant, om Chrippa sitter inne så behöver inte Jocke lägga all energi han kan på att försöka bli gillad och styra Chrippas liv.
För Chrippas del blir det nog mer ett andningshål där han slipper förhoppningsvis slipper Jocke och gristrynet ,,
Jag tror dock Jocke kommer försöka lägga sig i verkställigheten också - han är nämligen fixerad vid att ha betydelse och få styra sina bröders liv.
Citera
2025-03-03, 19:57
Medlem
Citat:
Nej, har redan suttit i häkte med restriktioner, resten är en barnlek.

Att du har det har inget med saken att göra.

Jag tror att du har fel. Jag hörde hur han fick panik av bara tanken. Det är jättebra att han får göra en inskolning på 2 månader så behöver han inte vara rädd för det som komma ska.
Citera
2025-03-03, 19:58
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Du menar Jocke.
Ja det är sant, om Chrippa sitter inne så behöver inte Jocke lägga all energi han kan på att försöka bli gillad och styra Chrippas liv.
För Chrippas del blir det nog mer ett andningshål där han slipper förhoppningsvis slipper Jocke och gristrynet ,,
Jag tror dock Jocke kommer försöka lägga sig i verkställigheten också - han är nämligen fixerad vid att ha betydelse och få styra sina bröders liv.

Är ju Chrippa som gång på gång slänger ved på elden när "dramat" dör. Han är livrädd för att inte synas, all publicitet är bra publicitet. Lovar att han njuter av att vara med i Aftonbladet.
Citera
2025-03-03, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Oseriös debattör som flänger med ord och meningar likt detta, är du en downie?

Chrippa satt och grät inför svenska folket första vändan han blev häktad. Smörblomma!

Han sitter dessutom varje kväll och grinar över reseförbudet - det är jättejobbigt och inskränkande. Tillochmed att anmäla sig hos polisen varje fredag är bedrövligt. Att lämna pissprov vill han inte heller.

Och när han får en vanlig influensa åker han till akuten...

I gårdagens stream berättade, förresten, han att ha för nuvarande väger 88,4 kg - ja, han sa "komma-fyra", haha...!

Kräket är en genuint svag och liten varelse.
Citera
2025-03-03, 20:00
Medlem
Citat:
Du menar Jocke.

Jag menar alla. Varenda en behöver en Chrippa paus. Jag tror till och med att Chrippa behöver en paus från sig själv ett tag utan att det är massa intryck hela tiden.

Du verkar däremot ha en extrem fixering på den familjen. Märkligt att du inte kan se att du gör det du anklagar andra för.
Citera
2025-03-03, 20:52
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Jag är absolut avundsjuk på människor som kunnat semestra i Dubai, handla och äta, kunnat åka runt till olika destinationer och bara leva.
Vem tusan är inte det om man är friskt i huvudet.

Jag har inte suttit i häkte. Jag har jobbat på häkte.

Med facit i hand så är priset för kalaset ett stundande fängelsestraff, men du kanske trivs i fängelsemiljön så att det inte hade gjort dig något. Själv kan jag se upp till människor som faktiskt lyckats i livet, men avundsjuk är nog att ta i, vill inte leva någon annans liv.

Btw är ditt alias oerhört passande med tanke på vad du suktar efter därhemma i kvarten.
Senast redigerad av Wooqiprwo 2025-03-03 kl. 20:59.
Citera
2025-03-03, 20:57
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Du har så rätt.

Det behöver man inte skynda på nu tycker jag, låt han sitta dessa av dessa 2 månader under sommaren och smäll till stort senare i år.

Ja det bästa skulle vara om han får två osammanhängande fängelsestraff. Då kan han verkligen tituleras som kriminell istället för influencer.
Citera
2025-03-03, 22:03
Medlem
Kustenklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Ja det bästa skulle vara om han får två osammanhängande fängelsestraff. Då kan han verkligen tituleras som kriminell istället för influencer.

Efter alla skriverier i de stora bladen om hans kriminalitet det senaste året +, (2023) så är nog majoriteten av svensken klar med att Crippa inte är en influenser eller någon som tagit sig upp i rampljuset pga av egen talang.
Han är helt klart kriminell och en speedad pajas i majoritetens ögon, sedan länge .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in