Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-03-03, 21:25
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Nu säger han mineralavtalet inte är dött och at strupad stöd inte är diskuterad än. Kan lika väl logga av all media 3 månader och vänta till dess för att få facit

Han kanske inser att han gjort ett överilat uttalande igen och vill försöka komma undan skammen genom att locka med något som han inte kommer att stå för sen. Han har visat sig opålitlig och säger olika saker varje dag.
Citera
2025-03-03, 21:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Är ute nu men...vad jag läser tills nu utav Trump så är det inte käpprätt år h-elvete. Han önskar mera tacknämlighet..., mineralavtalen är inte död..

Men det stora tills nu är att han INTE kommer med något KRAV om ursäkt ifrån Zelensky. Dvs något ultimatum...tills nu då iallafall..

Om jag har fått med mig de viktigaste, så är det ju inte tokigt. Eller är det något jag missat ?

En ursäkt från Zelensky krävs.

Citat:
Trump har tre krav på Zelenskyj.

Det säger Vita husets säkerhetsrådgivare Mike Waltz i en intervju med Fox News.

Enligt rådgivaren måste Zelenskyj be om ursäkt, berätta att han är redo att signera mineralavtalet och vara redo för fredssamtal.

– Det är inte så mycket begärt, säger Waltz.

Först när Zelenskyj uppfyllt kraven kommer Trump vara redo för fortsatta samtal, fortsätter säkerhetsrådgivaren.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LMQbop/trumps-man-zelenskyj-kommer-skriva-pa
Citera
2025-03-03, 21:27
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Yes, kolla min editering i förra inlägget, USA kommer att börja släppa på sanktionerna mot Ryssland.

Ukrainafrågan kommer Trump också att hantera oavsett vad EU tycker om det, de har ju redan vikt ner sig i och med att de måste ha säkerhetsgarantier från USA.
Hoppsan hejsan. Jag såg just det.

Jo, som sagt — vad sänder det för signaler till Ryssland...
Citera
2025-03-03, 21:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Hoppsan hejsan. Jag såg just det.

Jo, som sagt — vad sänder det för signaler till Ryssland...

Att Fenrisulven är lös...
Citera
2025-03-03, 21:31
Medlem
Citat:
En ursäkt från Zelensky krävs.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LMQbop/trumps-man-zelenskyj-kommer-skriva-pa

Zelensky kommer aldrig be om ursäkt till den fete narcissisten. Det bekräftade han tidigare idag.
Citera
2025-03-03, 21:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Det som kom nu är tillverkning av chip för AI i Arizona. Trump försöker nog bara hetsa upp lite fokus.

Aha jag tänkte det väl skulle vara något inhemskt.
Citera
2025-03-03, 21:34
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Ja självklart men frågan är ju med vad.
Frågan är vad ryssen skal anfalla med, åka golfbilar eller åsnor 100 mil mot 300 miljoner människor med JAS, Eurofighter, F-35, Mirage, Leopards osv osv?
Citera
2025-03-03, 21:35
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Zelensky kommer aldrig be om ursäkt till den fete narcissisten. Det bekräftade han tidigare idag.

Ska man be om ursäkt så måste man för ha gjort något fel vilket Zelensky inte har gjort. Trump och Vance gjorde fel som inte kunde hålla sina känslor i styr och körde med härskarteknik. De båda borde be Zelensky om ursäkt för sitt barnsliga och oprofessionella beteende.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979

Jodå, det kommer Zelensky att göra, det kan du vara helt säker på.
Citera
Medlem
Citat:
Yes, kolla min editering i förra inlägget, USA kommer att börja släppa på sanktionerna mot Ryssland.

Ukrainafrågan kommer Trump också att hantera oavsett vad EU tycker om det, de har ju redan vikt ner sig i och med att de måste ha säkerhetsgarantier från USA.

Ja det står helt klart att Trump börjat normalisera relationerna med Ryssland. Det är inte de som är problemet utan Europa och Ukraina. Gällande kriget får vi se vad Trumps nästa steg är. Han har möte ikväll med sitt säkerhetskabinett och Zelenskyj står inte högt i kurs för sin otacksamhet. Amerikanska vapen är ju en förutsättning för kriget om inte Europa växlar upp till max. Frågan är om Trump kommer besöka Moskva 9 maj 2025 när Ryssland firar segerdagen 80 år. Xi ska dit. Någon som vet om Starmer, Merz eller Macron kommer åka dit ?
Citera
2025-03-03, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Ska man be om ursäkt så måste man för ha gjort något fel vilket Zelensky inte har gjort. Trump och Vance gjorde fel som inte kunde hålla sina känslor i styr och körde med härskarteknik. De båda borde be Zelensky om ursäkt för sitt barnsliga och oprofessionella beteende.

Håller fullständigt med!
Citera
2025-03-03, 21:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Frågan är vad ryssen skal anfalla med, åka golfbilar eller åsnor 100 mil mot 300 miljoner människor med JAS, Eurofighter, F-35, Mirage, Leopards osv osv?

Hmm, om det är som du skriver förstår jag inte oron i Europa och dessa krismöten som avlöser varandra, jag får en känsla av att de (ledarna för Europas länder)inte tar lika lätt på den detaljen som du gör.
Senast redigerad av Reimer 2025-03-03 kl. 21:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in