2025-03-03, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om de har en anstaltsplats. Det finns folk som väntat över två år på inställelse och därefter fort straffet struket p ga den långa tid som förflutit.

Givet överbeläggningarna vi har så tror jag inte det kommer gå så snabbt.

Länka gärna källa.
Citera
2025-03-03, 18:11
Medlem
patriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Beror helt på hur snabbt de hittar en anstalt åt honom. I länken står det han placeras "normalt tre veckor" efter dom, men jag vågar ta gift på att systemet är mer trögflytande än så. Han kan nog glida under radarn rätt länge innan någon tycker det är dags på riktigt. Kan säkert klaga på beslutet också och dra ut på det länge om han är på det humöret.

Det står liksom inte lediga sängplatser och bara dammar i väntan på kaffevoltare som Chrippa.

https://www.kriminalvarden.se/for-domd-eller-haktad/domd-till-fangelse/placering/

Är det dubbel-besättning dvs han får en kåken-polare?
Citera
2025-03-03, 18:34
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patris
Två månaders straff blir högst sannolikt "öppen anstalt" - lägsta säkerhetsklass och rumskompis.
Citera
2025-03-03, 18:34
Medlem
Boondocksaintss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Frivården skickade in undanröjande 10/1 2025. Domen kom september 2023.

Där ser man! Det var otroligt långsamt av frivården, och relativt snabbt av domstolen. Så långsam var inte jag när jag jobbade på frivården. Men jag kan ju inte tala för alla.
Citera
2025-03-03, 18:37
Medlem
Boondocksaintss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Ja du får inställelsebrev 3 veckor efter dom.
Däifrån har man upp till 100 dagar att inställa sig.
Det var 50 dagar tidigare.

Domen ska också vinna laga kraft först. Om han överklagar till hovrätten ska också den rättegången klaras av, dom komma och även den vinna laga kraft - innan inställelsebeslut kommer.
Citera
2025-03-03, 18:38
Medlem
Boondocksaintss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patris

Majoriteten av anstalterna har dubbelbeläggning, ja.
Citera
2025-03-03, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Allting kommer ikapp till slut, han är så jävla korkad, likaså hans försvarare här.

Nu kommer någon sörja igen, trist.

I made it!
https://ibb.co/N6JqCbdq

Ja det gjorde han verkligen fast inte som han tänkte sig. Dessutom mer att vänta. Så korkad han är.
Citera
2025-03-03, 18:44
Medlem
Citat:
Hur han ständigt krånglade förbi samhällstjänsten och det ändå tog ett år innan Frivården undanröjde den är rätt sjukt. Under ett års tid meddelade han aldrig Frivården nya adresser eller tog kontakt med de på eget insiativ för att lösa frågan. Han verkar visat noll intresse att göra rätt för sig. Så domen idag är välkommen och bra. Han bytte 75 timmar samhällsstjänst mot 960 timmar fängelse. Bra jobbat.

Ja han kämpade sig dit kan man säga. Jag tror faktiskt att han inte fattade att allt inte är på hans premisser. Han är väl van att gapa sig fram. Lite som mindre barn kan göra i affären när de vill ha tex en kluppa.
Citera
2025-03-03, 18:46
Medlem
Citat:
Jag tror Christopher lever i sin egna värld och lurar sig själv ständigt. Verkligheten är för tuff. Egentligen ljuger han inte. Det han säger stämmer inte men han själv tror nog på det. Han försöker skapa avstånd genom att förneka det, gå på Rask eller fokusförlytta. Detta är en psykologisk term någon postade i denna tråden under 2024 som verkade så jävla klockrent.

Du har helt rätt. Det är möjligt att det inte är lögn i hans värld samtidigt som det är uppenbart lögn vilket vissa människor inte har förmåga att se. Otroligt.
Citera
2025-03-03, 18:49
Medlem
Citat:
Folk som jobbar 40 timmar i veckan klarar samhällstjänst 10 timmar i veckan men inte Christopher.

Det är helt otroligt!! Vissa människor verkar ha 12 timmar på ett dygn och då ska det spinnas planer där bakom de berömda kulisserna.
Citera
2025-03-03, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Två månaders straff blir högst sannolikt "öppen anstalt" - lägsta säkerhetsklass och rumskompis.

Det är lite som när barnen ska börja dagis. Inskolning. Det kan man väl säga att dessa 2 månader blir som en inskolning för Chrippa. Jättebra.
Citera
2025-03-03, 19:04
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PigChampion
Hade nog ändå varit mycket bättre att bara få samhällstjänsten överstökad, vad var så hemsk med den att han krånglade till det så?
Jag instämmer, det hade varit bättre. Det borde ha gjorts före januari. Efter händelserna i januari blev det svårare eftersom han då hela tiden har haft en skrikande Jocke som försökt diktera hans tillvaro, och en blobb med följare som bevakat varje steg han tar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in