2025-03-03, 14:03
Medlem
bridgeblandnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Med denna tur så får jag garanterat beskedet den 7 mars klockan 23:57 :’)

Alltid varit lite skoj och få veta skatteåterbäringen.
Varför räknar du inte ut det själv med Skatteverkets tjänst? https://www7.skatteverket.se/portal/rakna-ut-skatt
Obegripligt att folk varje år sitter och väntar på utskicket av deklarationen när man själv kan beräkna sin skatt redan vid årsskiftet.
Citera
2025-03-03, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Varför skulle höjd ränta ge mer pengar tillbaka?

För att skattereduktionen är proportionell mot räntan man betalar ?
Citera
2025-03-03, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
ast man får inte tillbaka 30% rakt av på de räntekostnader man har. De kan göra att din total minskar och att du kanske utan dessa hade fått kvarskatt.

Jag tycker det är lite knepigt det här med vad man får tillbaka och inte men när jag pratade med Skatteverket förra året var det sånt svar jag fick. Det bakas in totalen. Även fast jag inte fattar vad de menar då jag t o m betalar för mkt skatt på jobbet men får knappt ändå tillbaka

Jag har inget annat i min deklaration och har inte jämkat min inkomst.
Citera
2025-03-03, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
Varför räknar du inte ut det själv med Skatteverkets tjänst? https://www7.skatteverket.se/portal/rakna-ut-skatt
Obegripligt att folk varje år sitter och väntar på utskicket av deklarationen när man själv kan beräkna sin skatt redan vid årsskiftet.

Jag tycker att det är någon slags charm att få ett brev på posten (Kivra nuförtiden) med beskedet

Jag är inte i nöd utav pengarna att jag måste planera mitt 2025 efter skatteåterbäringen utan det får isåfall bli ett extra tillskott till semesterkassan

Lite som att öppna paket på julafton när man var liten
Citera
2025-03-03, 14:07
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Bra. Tack. Då längtar vi rejält nu till fredag 7 mars. Inget annat gäller.
Vfr har du ingen Kivra??
Citera
2025-03-03, 14:17
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Man behöver ju vara professor i ekonomi för att försöka tyda vad man ska fylla i i det där formuläret.
Citera
2025-03-03, 14:20
Avstängd
Behövs det en tråd? Klarar inte myndiga ts-medlemmar att ta till sig information? Kan dom inte deklarera själva? Jag tror inte att jag sett en kvalicerad fråga i tråden som det inte enkelt går att läsa sig till.
Citera
2025-03-03, 14:25
Medlem
Freebops avatar
Citat:

Jag ska inte göra skatte kärringens arbete
Citera
2025-03-03, 14:28
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
För att det är helt efterblivet att staten ska ge skatteavdrag för att något värdelöst SMS-lån bolag ska plocka hem sjuka vinster på ockerräntor.
Ok!
Citera
2025-03-03, 14:29
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
För att skattereduktionen är proportionell mot räntan man betalar ?
Huh?
Citera
2025-03-03, 14:31
Medlem
Kan någon förklara mellan vilka datum man får beskedet i kivra om hyr mycket man kommer få tillbaka på skatten?
Citera
2025-03-03, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Man behöver ju vara professor i ekonomi för att försöka tyda vad man ska fylla i i det där formuläret.

Håller med :’)

Vem fan vet hur mycket sjuk man varit under året tex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in