Citat:
Ursprungligen postat av
MachDiamonds
Det är mycket mer intressant att fråga vad som hade fått dig att erkänna att Trump är en bra president. Trump får kritik i egna led, nu senast för föreslagna nedskärningar i medicaid. Vad som däremot aldrig händer är att ni i TDS-maffian erkänner när han gör något bra, oavsett vad han gör. Om Trump skapar världsfred och botar cancer så hade ni lipat över hur elak han är mot vapentillverkare och läkemedelsföretag som förlorar pengar.
Alltså det är inte normalt att vara ett
stort fan av en politiker, likt en popstjärna. Särskilt inte en president i ett land som USA. Visst kan kan beundra sina folkvalda till en gräns, men tanken är sen att dessa politikers arbete skall granskas och kritiseras vid behov, och dom ska behöva jobba hårt under hela sin mandatperiod för att behålla folkets fortsatta stöd. Så
bör det åtminstone fungera.
Det här MAGA-fenomenet är inte normalt.
Det enda jag kan se att Donald Trump genomför i sin inhemska politik är att gynna de absolut rikaste, kapa ekonomiska skyddsnät för de fattigaste och de sjuka, montera ner de reglerande myndigheternas insyn i korruption, ersätta federalt anställda med lojalister, samtidigt som han påstår sig göra landet bra igen. Jag ser bara en girig lögnare i Trump. Och nej, jag är inte
vänsterbliven eller diagnostiserad med "TDS".
Men berätta gärna, utan förolämpningar, någonting konkret som du anser att han har gjort
bra. Fokusera helst på den inhemska politiken och gärna någonting som faktiskt är, eller är på väg att bli, genomfört.
Jag ska sedan ge dig min ärliga syn på den specifika saken, och om jag tycker att det är någonting bra så kommer jag att säga det.