2025-03-03, 11:23
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TweentyFive
Har aldrig beundrat en amerikansk president. Alla är idioter på sitt sätt. Tror inte många maga vänder förutom independents.

Obama var ändå en skön lirare
Citera
2025-03-03, 11:29
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det är mycket mer intressant att fråga vad som hade fått dig att erkänna att Trump är en bra president. Trump får kritik i egna led, nu senast för föreslagna nedskärningar i medicaid. Vad som däremot aldrig händer är att ni i TDS-maffian erkänner när han gör något bra, oavsett vad han gör. Om Trump skapar världsfred och botar cancer så hade ni lipat över hur elak han är mot vapentillverkare och läkemedelsföretag som förlorar pengar.

Jag tycker det är rätt bra att han tvingar Europa till att kunna försvara sig själv. Han gör det dock på fel sätt och av fel anledning.

Frågan är dessutom om det verkligen är bra för Amerika att tappa den hävarmen på Europa...?
Citera
2025-03-03, 12:22
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det är mycket mer intressant att fråga vad som hade fått dig att erkänna att Trump är en bra president. Trump får kritik i egna led, nu senast för föreslagna nedskärningar i medicaid. Vad som däremot aldrig händer är att ni i TDS-maffian erkänner när han gör något bra, oavsett vad han gör. Om Trump skapar världsfred och botar cancer så hade ni lipat över hur elak han är mot vapentillverkare och läkemedelsföretag som förlorar pengar.
Alltså det är inte normalt att vara ett stort fan av en politiker, likt en popstjärna. Särskilt inte en president i ett land som USA. Visst kan kan beundra sina folkvalda till en gräns, men tanken är sen att dessa politikers arbete skall granskas och kritiseras vid behov, och dom ska behöva jobba hårt under hela sin mandatperiod för att behålla folkets fortsatta stöd. Så bör det åtminstone fungera.
Det här MAGA-fenomenet är inte normalt.

Det enda jag kan se att Donald Trump genomför i sin inhemska politik är att gynna de absolut rikaste, kapa ekonomiska skyddsnät för de fattigaste och de sjuka, montera ner de reglerande myndigheternas insyn i korruption, ersätta federalt anställda med lojalister, samtidigt som han påstår sig göra landet bra igen. Jag ser bara en girig lögnare i Trump. Och nej, jag är inte vänsterbliven eller diagnostiserad med "TDS".

Men berätta gärna, utan förolämpningar, någonting konkret som du anser att han har gjort bra. Fokusera helst på den inhemska politiken och gärna någonting som faktiskt är, eller är på väg att bli, genomfört.
Jag ska sedan ge dig min ärliga syn på den specifika saken, och om jag tycker att det är någonting bra så kommer jag att säga det.
Citera
2025-03-03, 12:23
Medlem
MarkusStors avatar
Om hela politiska vänstern avgår
Citera
2025-03-03, 12:51
Medlem
Men dra på trissor, den här tråden är ju på vippen att bli en tråd jag har funderat på att göra själv.

För att svara på TS fråga: Om Trump blev som övriga, globalistiska yrkespolitiker skulle jag tappa respekten för honom. Han driver USA på samma sätt som han driver företag, en Amerikansk affärsman vs Europeiska Globalistpolitiker. Vi får helt enkelt se vad som är mest lönsamt i slutändan, företagssamhet kontra globalism. Vi lever sannerligen i en spännande tid.

Det är fascinerande att se oavsett hur än resultatet blir, men Trump är mot identitetspolitik så det är bra. Hans presidentskap och existens inom Amerikansk politik är ett fenomen, like it or not.

Drevet och hatet, trissat till den nivå att folk har försökt döda honom två gånger är minst sagt fascinerande.

Men jag bakar in den trådsidé jag hade här istället då, eftersom det ändå är on topic: Jag utmanar er, Flashback, eller åtminstone er i den här tråden. Jag utmanar er som har grav TDS, som kokar när ni hör hans namn, som ger honom öknamn och hatar honom in till benet.

Min utmaning till er är att säga EN. 1. Uno. En enda bra grej om Trump, en genuint positiv sak, att se människan bakom fenomenet. Inget passivt aggressivt trams. Jag tror inte ni kan det.

Likaså till andra sidan, ni som älskar Trump, hyllar hans varje beslut och känner att han inte kan göra fel: Säg en dålig sak om Trump, en enda. Jag tror inte ni kan det heller.

Jag har en teori om vilken sida som kommer ha svårast för denna utmaning, låt se om min tes stämmer.

För övrigt är det inget försök till något "Gotcha moment", det är ett genuint försök att se om folk kan koppla bort propagandan en stund och tänka själva, att se ett steg längre.
Citera
2025-03-03, 13:00
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitSvenskMan
Min utmaning till er är att säga EN. 1. Uno. En enda bra grej om Trump, en genuint positiv sak, att se människan bakom fenomenet. Inget passivt aggressivt trams. Jag tror inte ni kan det.

Likaså till andra sidan, ni som älskar Trump, hyllar hans varje beslut och känner att han inte kan göra fel: Säg en dålig sak om Trump, en enda. Jag tror inte ni kan det heller.
Menar du att man ska prata specifikt om personen Donald Trump?
Citera
2025-03-03, 13:10
Medlem
Fantastiskt att en tråd där TS ordagrant frågar personer som på något sätt stödjer Trump direkt förpestas av människor med TDS som prompt känner sig tvungna att delge sina åsikter som inte alls efterfrågades.

Hade det varit lite hårdare moderering så hade dessa människor utdelats varningar och deras inlägg raderats.
Citera
2025-03-03, 13:30
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Fantastiskt att en tråd där TS ordagrant frågar personer som på något sätt stödjer Trump direkt förpestas av människor med TDS som prompt känner sig tvungna att delge sina åsikter som inte alls efterfrågades.

Hade det varit lite hårdare moderering så hade dessa människor utdelats varningar och deras inlägg raderats.
Jag erbjuder ju mig att bryta det mönstret i mitt inlägg ovan. Du får naturligtvis också vara med.
Infoga gärna någon länk till någonting officiellt så att jag kan ta del av detaljerna.

Jag syftar då på politiska beslut, inte Donalds privatliv eller om honom som person.
Citera
2025-03-03, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Menar du att man ska prata specifikt om personen Donald Trump?

Ja, precis. Det var kanske lite otydligt. Mitt fel.
Citera
2025-03-03, 14:18
Medlem
Måste säga att det han och Vance gjorde mot Zelensky i Vita Huset häromdagen har fått mig att tvivla på honom. För första gången faktiskt. Hoppas verkligen att han har en vettig plan som jag inte förstått än.
Citera
2025-03-03, 14:24
Medlem
Frågan borde ställas hur långt han kan gå
Innan de som röstade på Trump.
Vänder honom ryggen

Hur stor är risken att tex CIA avsätter honom, tom kanske skjuter honom?
För att han blir en säkerhetsrisk
För mycket polare med Putin

Nu uppför sig Trump som att han vill avskaffa det amerikanska försvaret
Åtminstone halvera det i kostnader

Om Putin inte är en fiende.
Vem är då fiende?
De behöver kanske inget försvar alls, enligt Trump
Senast redigerad av Max1494 2025-03-03 kl. 14:35.
Citera
2025-03-03, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raam
Måste säga att det han och Vance gjorde mot Zelensky i Vita Huset häromdagen har fått mig att tvivla på honom. För första gången faktiskt. Hoppas verkligen att han har en vettig plan som jag inte förstått än.

Vill tillägga att jag sedan länge varit helt klar över att han till varje pris tänker tvinga Europa att ta ett större ansvar. Men detta verkade helt okontrollerat, och dessutom inför öppen ridå. Framkallar ett visst tvivel. Detta tillsammans med att Zelensky kallats diktator och att man ev vill framtvinga ett val. Känns sådär...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in