2025-03-03, 11:26
Medlem
Regimen i Washington har helt tappat kontakten med verkligheten.
USA står nu på samma sida som den hårdföra diktaturen i Ryssland och Nordkorea. Sedan så försöker det framställa det lilla landet Ukraina som grymt och omänskligt, när de bara försöker försvara sin frihet.

Jag har aldrig hört något så dumt. Trump och Musk har ju båda någon form av narcissistisk personlighetsstörning. Nu är de jättesura eftersom Trump hade lovat att skapa fred på en dag.
De tror att de kan få hela världen att dansa efter deras pipa och när de inte får som de vill så blir de sura som småbarn.
Citera
2025-03-03, 11:26
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
Detta har finland.

Stående styrkor 34 700
Reservstyrkor 900 000 totalt,

källa, https://sv.wikipedia.org/wiki/Finlands_f%C3%B6rsvarsmakt

Reservstyrkor är väl som i Sverige. DVS människor som gjorde lumpen för 30 år sedan.
Citera
2025-03-03, 11:28
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/musk-till-attack-mot-zelenskyj/

[b]

Håller ni med Musk? Är det verkligen omänskligt att Zelensky är emot fred osv?
Man kan göra som Zelensky, och kämpa för att försvara sitt eget land.

Eller man kan göra som Musk och vika ner sig och ge bort en massa land till fienden. Det är ju enkelt för Musk att göra eftersom det inte är hans land.
Citera
2025-03-03, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Reservstyrkor är väl som i Sverige. DVS människor som gjorde lumpen för 30 år sedan.

nej
Citera
2025-03-03, 11:34
Medlem
Citat:
ChatGPT har fel. Frankrike har 260 000 och Italien har 165 000 aktiva. Italien är också lite pro-Putin.

Tänk om USA eller Kina ställer sig på Rysslands sida i ett eventuellt storkrig. Då kommer Europa att slaktas.

Lol. Märker att du inte angav några källor.

USA och Kina är intr faktorer att räkna med nu. Fokuset är Europs vs Ryssland och siffrorna och ekonomin säger att Europa slaktar Ryssland. Att Itslien ska va pro Putin är också starkt tvivelaktigt.

Du kommer inte med övertygande resonemang här.
Citera
2025-03-03, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Knappast. Sedan sovjettiden har det alltid varit samma sak med ryssar. De tror de spelar poker och låtsas vara större än de är medan de egentligen är små och fega. De kallar det slughet men vi vet bättre. I slutändan viker de sig alltid som thailandshoror. De tjänar inget på att starta kärnvapenkrig och bli jämnade med marken. Och en man som prutte har inte kommit till sin position genom att ta så idiotiska beslut. Han kommer göra det som är bäst för sig själv dvs vika sig och låtsas inför sitt folk att han vann ändå

Du har helt rätt. Vi borde kastat ut Putin ur Ukraina redan i början av kriget.
Citera
2025-03-03, 11:41
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Nästan alla på Krim är ryssar så de behövde inget tvång för att välja ryskt. Det borde vem som helst förstå. Även en svenskbanan som min gode herre.

Jag är helt mållös. Din idioti har precis nått episka proportioner. Grattis.
Citera
2025-03-03, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Ja. Alla krig ska avslutas genom att en av parterna omedelbart ger upp innan någon skadas.
Så enkelt.

Så får vi bukt med sprängningar och skjutningar också.
Vi ger upp och ger alla kriminella vad dom vill ha.
Såååå enkelt.
Varför har ingen tänkt på det.

Håller med. Ukraina borde ge upp. Mitt barn borde ge upp på skolgården och ge bort sin mobil till mobbaren i klassen. Mitt barn ska en rejäl utskällning om jag hittar mobilen hemma när jag kommer hem. Blir rent ut sagt förbannad när man inte ger med sig. Kanske barnet även ska få lite hederlig stryk av pappa.
Citera
2025-03-03, 11:48
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Lol. Märker att du inte angav några källor.

USA och Kina är intr faktorer att räkna med nu. Fokuset är Europs vs Ryssland och siffrorna och ekonomin säger att Europa slaktar Ryssland. Att Itslien ska va pro Putin är också starkt tvivelaktigt.

Du kommer inte med övertygande resonemang här.

Du kan väl googla?
Citera
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ryssland har fortfarande två miljoner reserver som inte har varit vid fronten. Europa har ungefär en halv miljon soldater om man lägger ihop alla länder utom Ukraina.
Du jämför Europas yrkessoldater mot Rysslands yrkessoldater plus reserver. Prova att jämföra Europas yrkessoldater plus reserver mot Rysslands yrkessoldater plus reserver istället.

Kom också ihåg att Rysslands ekonomi ligger mitt emellan Spaniens och Italiens i storlek. En sådan nation KAN OMÖJLIGEN gå segrande ur ett storkrig med Europa. Inte minst när man tar långsiktighet in i aspekten. Ryssland löper stor risk att kollapsa om kriget fortgår. Det omvända gäller inte för EU.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Ekonomin säger att Europa slaktar Ryssland.

Ekonomin? I det Europa som inte klarar av att upprätthålla sjukvård, elnät och produktion på 1995 års nivå?

Sverige sparar in på kaffet till åldringar, men nu ska man minsann ta fram hundratals miljarder till militären, börja bygga kärnvapen (med vilket plutonium och vilken teknisk kompetens?) och skicka soldater (Ahmed och Khalid? Eller bara Jonas och Martin?) till ett annat lands inbördeskrig.

Verklighetsfrånvänt. Europa är som en rullstolsbunden amputerad med akut vävnadsnekros som skriker om hur han snart ska vinna maratonloppet.
Citera
2025-03-03, 11:52
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Du jämför Europas yrkessoldater mot Rysslands yrkessoldater plus reserver. Prova att jämföra Europas yrkessoldater plus reserver mot Rysslands yrkessoldater plus reserver istället.

Kom också ihåg att Rysslands ekonomi ligger mitt emellan Spaniens och Italiens i storlek. En sådan nation KAN OMÖJLIGEN gå segrande ur ett storkrig med Europa. Inte minst när man tar långsiktighet in i aspekten. Ryssland löper stor risk att kollapsa om kriget fortgår. Det omvända gäller inte för EU.

Man måste ta med olika scenarior och det är tyvärr inte osannolikt längre att Ryssland kan få hjälp av USA. Kina finns också med och dom har två miljoner aktiva soldater och till skillnad från ryssar så är dom inte alkoholister och dom har bra träning och utrustning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in