2025-03-03, 09:43
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Vad är familjen Books reaktioner nu när filmen är släppt? Följer ingen av dom på insta och undrar om det är lika tyst där som hos Sektledaren och svansen? Inte ens Anjo har väl sagt något speciellt, eller?

Hon lägger upp mängder med reposts som hyllar "filmen" Sen såg hon den en gång igår och ser den i detta nu.

Hon tror hon varit ute i kylan men kommer nog att inse att hon precis startat sin istid. Den kommer vara livet ut.

https://www.imagevenue.com/ME1A84BB
Citera
2025-03-03, 09:48
Avslutad
Förstår man vad Antonio är för typ och även var för typ har jag svårt att se att han INTE skulle råkat slinka in med kuken i en käft om tillfälle gavs.
Citera
2025-03-03, 09:51
Avslutad
Anjo säger att Antonio får gråta, då är det kanske barnet i honom som gråter. Varför får jag en konstig vibe av det? Känns som att jag hört och sett det någon annanstans
Citera
2025-03-03, 09:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Hon lägger upp mängder med reposts som hyllar "filmen" Sen såg hon den en gång igår och ser den i detta nu.

Hon tror hon varit ute i kylan men kommer nog att inse att hon precis startat sin istid. Den kommer vara livet ut.

https://www.imagevenue.com/ME1A84BB

Tyckte hon att dom hade det jobbigt för 8 år sedan, så är det ingenting mot hur det kommer bli nu
Anjo har verkligen gjort allt han, i sin okunskap, kan för att sänka familjen Toledano rejält
Citera
2025-03-03, 09:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Tyckte hon att dom hade det jobbigt för 8 år sedan, så är det ingenting mot hur det kommer bli nu
Anjo har verkligen gjort allt han, i sin okunskap, kan för att sänka familjen Toledano rejält

Jag kan nånstans förstå att det är svårt att suga in att ens barn är åldringsrånare och barnvåldtäktsmän och att man kanske flippar ur psykiskt och griper efter varje halmstrå.

Nu förväntar jag mig att Anjo gör en dokumentär om systern som rånade en åldring. Och som såklart är oskyldigt dömd...
Guldsmycket råkade ramla ner i hennes väska. Anjo borde göra en brottsplatsrekonstruktion. Gå in på en toalett, ha en öppen laptopväska, och vips så trillar ett smycke ner i väskan. Slutsats : Är verkligen Felicia skyldig!?
Senast redigerad av falukorvsgubbe 2025-03-03 kl. 10:22.
Citera
2025-03-03, 09:58
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det svårt att greppa att NÅGON kan tycka denna pajasproduktion är bra någonstans.

Den spretar åt alla håll, Anjo har absolut NOLL fokus på någonting.

Anjo förstår inte skillnaden på att vittnen SETT något och tror sig veta att någon vet något.
Helt sjukt.

Anjo greppar inte ens den grundläggande lagstiftning som man lutar sig emot när man dömer.
R fälls för att hon var full, det har länge funnits med i vår lagstiftning att man inte får utnyttja utslagna personer.
A fälls för att han är medveten om att han är med ett barn och dessutom fullt medveten om att vi har "16 års gräns" enligt A. Det är dock 15 år som gäller. A skulle under alla omständigheter ha fällts eftersom tjejen är utslagen.

Vittnet E är solklar i sin redogörelse. Väldigt stark efter åtta år och viker inte en tum. Han lyckas inte rubba henne eller får fram något nytt alls.
När han redogör för A:s inställning så framgår det ju däremot att A inte ens säkert kan säga att han INTE utnyttjat henne för oralsex. Detta trots att han är nykter vid tillfället. En klar efterhandskonstruktion.

Anna, Anjo och Antonio försöker dessutom lägga Bookarnas misserabla familjesituation och helt urspårade relationer på vittnet och på målsägaren. Fullständigt absurt.

Inte en enda gång berör man hur den utsatta tjejen kände sig och vilka konsekvenser detta haft för henne - trots att man läser upp rena hatmeddelanden till henne. Det görs i syfte att "bevisa" att skulden är hennes och inte Antonios.
Fruktansvärd retorik och jag kan bara hoppas att Anjo åker rejält på detta och att målsägaren får ett saftigt skadestånd som äter upp eventuell vinst från dokumentären.

Min första tanke när jag såg filmen var faktiskt att jag undrade hur många FUPar han faktiskt läst i sitt liv? Baserat på hur han hanterar detta, i sammanhanget väldigt rediga o nätta lilla protokoll. Man har ju plöjt igenom betydligt mer omfattande o röriga FUPar måste jag säga.
Det verkar verkligen inte som att han förstår hur rättsystemet fungerar, eller hur utredare o åklagare arbetar.
Det blir dessutom lite lyteskomik när han, uppenbarligen, verkar tro sig förstå MER av fallet än de utredare som faktiskt träffade alla inblandade. Som att han, utan att ha tillstymmelse till juridisk kompetens (vad jag vet) leker utredare.
Jovisst, han hade en juridiskt kunnig person med, en kvinna som talade i väldigt allmänna ordalag vilka han verkade tro var applicerbara här. Otroligt märkligt faktiskt!
Han är långt ifrån någon "grävande journalist", tydligare än så här kan det inte bli. Nu är inte jag något fan av Janne Josefssom men om man skulle jämföra detta med vad Dan Josefsson gör så går de inte att nämna på samma dag, eller ens samma vecka eller år!

OM Anjo hade kallat filmen något annat....om han beskrivit den som ett försök att få upprättelse för en väns son....Nej, jag hade inte gillat den ändå men det hade ändå varit mer rättvisande.

Det fetade: 100% !!
Citera
2025-03-03, 10:08
Medlem
jejndos avatar
Anjo har jobbat hårt inatt!
Missunnar oss Flashbackare nöjet att avnjuta hans film.

https://i.postimg.cc/DZBn16pH/Screenshot-20250303-095943.png

https://odysee.com/Antonio---Na%CC%88r-ra%CC%88ttvisan-blir-ora%CC%88ttvis:3
Citera
2025-03-03, 10:08
Medlem
Boss-Ladys avatar
Finns det någon fungerande länk på att se videon gratis nu?
Citera
2025-03-03, 10:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Min första tanke när jag såg filmen var faktiskt att jag undrade hur många FUPar han faktiskt läst i sitt liv? Baserat på hur han hanterar detta, i sammanhanget väldigt rediga o nätta lilla protokoll. Man har ju plöjt igenom betydligt mer omfattande o röriga FUPar måste jag säga.
Det verkar verkligen inte som att han förstår hur rättsystemet fungerar, eller hur utredare o åklagare arbetar.
Det blir dessutom lite lyteskomik när han, uppenbarligen, verkar tro sig förstå MER av fallet än de utredare som faktiskt träffade alla inblandade. Som att han, utan att ha tillstymmelse till juridisk kompetens (vad jag vet) leker utredare.
Jovisst, han hade en juridiskt kunnig person med, en kvinna som talade i väldigt allmänna ordalag vilka han verkade tro var applicerbara här. Otroligt märkligt faktiskt!
Han är långt ifrån någon "grävande journalist", tydligare än så här kan det inte bli. Nu är inte jag något fan av Janne Josefssom men om man skulle jämföra detta med vad Dan Josefsson gör så går de inte att nämna på samma dag, eller ens samma vecka eller år!

OM Anjo hade kallat filmen något annat....om han beskrivit den som ett försök att få upprättelse för en väns son....Nej, jag hade inte gillat den ändå men det hade ändå varit mer rättvisande.

Det fetade: 100% !!

Nej precis går inte jämföra oavsett vad man tycker om Janne Josefsson.

Det är nog rätt omöjligt att bli självlärd dokumentärfilmare om man inte gått ut gymnasiet, har dålig ordförståelse, låg allmänbildning och knappt kan läsa på mellanstadienivå samt som enda kompanjon en kameraman med Parkinsons sjukdom.

Till detta kommer att produktioner såsom UG är ju inte bara programledaren själv ( t ex Josefsson) som gjort utan ett helt jävla team även fast det är en person som syns mest.
Det är ju inte ens så att Josefsson var den som gjorde all research själv och definitivt inte klippning.
Anjo, den lilla köttbullen, tror han kan göra allt själv.

Dom sa även för några år sen i nåt minnesprogram om UG att det var flera gånger dom gjorde filmer som dom lade ner massor med jobb på men som aldrig kunde sändas pga nån liten juridisk grej som pajade allt.
Senast redigerad av falukorvsgubbe 2025-03-03 kl. 10:18.
Citera
2025-03-03, 10:11
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Vi kanske bör visa en viss nåd för honom? Han verkar vara *ähum* en "speciell" person?
SÅ speciell kan han inte vara? Då hade vadärproblemet huggit direkt. (Eller har han det?)

Tror mest det är blekingskan som gör att det verkar så 😂
Citera
2025-03-03, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boss-Lady
Finns det någon fungerande länk på att se videon gratis nu?

Finns fortfarande tillgänglig här: https://www.bitchute.com/video/6gVqoxMIRXXt
Citera
2025-03-03, 10:17
Medlem
Boss-Ladys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsin87
Finns fortfarande tillgänglig här: https://www.bitchute.com/video/6gVqoxMIRXXt

tackar tackar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera