2025-03-03, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Är det yttrandefrihet man värderar så ser Trumps och Musks USA mer attraktivt ut just nu. Musk har satt igång en yttrandefrihets-våg som sveper över USA och kanske över hela världen.

Statistiken kring pressfrihet i världen håller inte med dig på den punkten. Men du anser troligen att Musks tyckanden är ett bättre underlag för diskussion.
Citera
2025-03-03, 07:59
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Är din poäng verkligen att folk dör i krig?
Det är ju du som är korkad. Vad är meningen att dö för dina åsikter? Eller Zelinski, den folkmördaren?

Jag tycker att de i Ukraina tar saken i egna händer och dräper Z, så får vi fred. Och så lär sig ledare att befolkningens åsikter räknas med. Det är ju de som dör i krig. Inte påvarna.
Citera
2025-03-03, 08:02
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Det är ju du som är korkad. Vad är meningen att dö för dina åsikter? Eller Zelinski, den folkmördaren?

Jag tycker att de i Ukraina tar saken i egna händer och dräper Z, så får vi fred. Och så lär sig ledare att befolkningens åsikter räknas med. Det är ju de som dör i krig. Inte påvarna.
När man inte ens har tillräckligt med förstånd för att kunna dra slutsatsen att den part som är ansvarig för utfallet av en konflikt är den part som startat den finns det faktiskt inte så jävla mycket att diskutera om. Du befinner dig i en väldigt sjuk och vidrig alternativ verklighet som jag hoppas ytterst få tvingas uppleva under sina liv.
Citera
2025-03-03, 08:06
Avslutad
Citat:
Är din poäng verkligen att folk dör i krig?

Min poäng är att kriget hade kunnat undvikas flera gånger om Ukraina och deras ledare hade haft det som mål.
Citera
2025-03-03, 08:08
Avslutad
Citat:
När man inte ens har tillräckligt med förstånd för att kunna dra slutsatsen att den part som är ansvarig för utfallet av en konflikt är den part som startat den finns det faktiskt inte så jävla mycket att diskutera om. Du befinner dig i en väldigt sjuk och vidrig alternativ verklighet som jag hoppas ytterst få tvingas uppleva under sina liv.

Helt otroligt att man hör det där sandlådeargumentet konstant ifrån vuxna människor... "det var faaktiskt han som böörjade buuhu "

Helt oavsett vem som började så är det dags att avsluta kriget nu och det sker endast genom att båda sidor går med på att förhandla och kompromissa.
Nu är det Zelenskyj som vägrar göra detta.
Senast redigerad av kommenurjorden 2025-03-03 kl. 08:10.
Citera
2025-03-03, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Självklart har Musk rätt här.
Det bisarra är att folket som är för fortsatt krig och död i Ukraina istället för fredsförhandlingar har satt sig på höga moraliska hästar som om det vore dem som stod för fred??
Sedan skuldbelägger de folk som FAKTISKT VILL ha fred för att vara nazister, fascister, rysstroll, onda och fan o hans moster.

Världen har verkligen blivit helt upp och ned.

Nej du är inte god eller moralisk för att du vill fortsätta låta människor slaktas i ett ändlöst krig istället för att förhandla om lite landmassa i Östra Ukraina. Sedan när är några landplättar mer värdefulla än miljoner människors liv? Är det värt att trigga igång världskrig över några Ukrainska gränsområden??

Inte svårt att förstå hur ww1 och andra världskrig startat nu när man ser hur urbota dumma/bindgalna den stora massan är.

Det ni står för är ren ondska. Grymt och omänskligt är det verkligen.
Musk utmanade Putin på en boxningsmatch för några år sedan. Utmaningen la han ut på twitter. Musk var 1 000 procent på Ukrainas sida. Sedan förklarade hans anhängare att extremhögern gillar Putin och då bytte han åsikt.
Citera
2025-03-03, 08:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av förman
Musk utmanade Putin på en boxningsmatch för några år sedan. Utmaningen la han ut på twitter. Musk var 1 000 procent på Ukrainas sida. Sedan förklarade hans anhängare att extremhögern gillar Putin och då bytte han åsikt.

Jag tror snarare att han utbildat sig sedan dess och blivit mer insatt i konflikten. Han förstod att det inte var lika svartvitt som att Putin var ond och Zelenskyj var god.

Sedan handlar det inte om att ta varken Putins eller Zelenskyjs sida utan det handlar om att mäkla fred. Då måste man lyssna på båda sidor, kunna kompromissa och inte bete sig som tribalistiska apor.
Senast redigerad av kommenurjorden 2025-03-03 kl. 08:17.
Citera
2025-03-03, 08:15
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Min poäng är att kriget hade kunnat undvikas flera gånger om Ukraina och deras ledare hade haft det som mål.
Kriget hade också kunnat undvikas om Putin inte invaderat Ukraina? Jag förstår inte din poäng.
Citera
2025-03-03, 08:15
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Självklart håller ingen med en figur som Elon 53 år gammal som ljuger om att han är bäst i världen på dataspel, när han i själva verket anlitat anonyma skickliga dataspelare att spela åt honom men ge Elon äran.

Manbebisen Elon ljuger om precis allt. Man behöver tolka allt han säger precis tvärtom för att finna sanningen.

Elon är autistisk, och uppenbarligen psykiskt sjuk. Han använder dessutom regelbundet droger. Bara clowner tar en sådan figur på allvar.

Fler frågor?

Dataspel? Spelar du själv mycket?
Sett med vuxna ögon så har killen lyckats rätt bra i livet, och god för enorma summor.
Det kan vara bra (förutom för dem som räknar sitt livs framgång i dataspel).
Musk är en känslomänniska, syns lång väg och han har "råd" att inte bry sig. Tror nog de flesta är avundsjuk på honom.
Citera
2025-03-03, 08:17
Medlem
Citat:
Jag tror snarare att han utbildade sig sedan dess och blev mer insatt i konflikten.
Sedan handlar det inte om att ta varken Putins eller Zelenskyjs sida utan det handlar om att mäkla fred.
Nja. Oavsett vad man tycker om den här konflikten tycker jag det är tveksamt att luta sig mot Musk. En nyliberal som för ut extremhögerns narrativ. Om Musk hade argumenterat på samma sätt för 20 år sedan hade jag haft respekt för honom. Men för 20 år sedan gynnade det honom inte ekonomiskt.
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Helt otroligt att man hör det där sandlådeargumentet konstant ifrån vuxna människor... "det var faaktiskt han som böörjade buuhu "

Helt oavsett vem som började så är det dags att avsluta kriget nu och det sker endast genom att båda sidor går med på att förhandla och kompromissa.
Nu är det Zelenskyj som vägrar göra detta.
Vad ska det kompromissas om? Har det funnits en realistisk fred på bordet? Det enda jag har sett är att Ryssland krävt att Ukraina ger upp områden Ryssland inte ens kontrollerar samtidigt som dom ska dra sig tillbaka från Kursk. Om du tycker detta är en realistisk kompromiss är du dum i huvudet.
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Kriget hade också kunnat undvikas om Putin inte invaderat Ukraina? Jag förstår inte din poäng.

Nej, kriget hade kommit och fanns redan. Hade Putin suttit och tittat medans Ukraina gick med i Nato så hade denna konflikt vart helt förödande.
Varför tror du att Nato ville ha in Ukraina? Jo för att själva, med medlemmarnas bekostnad kunna kontrollera naturresurserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in