2025-03-02, 19:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
De varken behövde eller fick gå in i Ukraina oavsett om man anser att Ukraina provocerade Ryssland. De hade mängder av alternativ till sitt förfogande. De valde brott.
Fick o fick..
Det enda språket en terrorregim förstår!
Citera
2025-03-02, 19:26
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Då hade han gått in med betydligt fler soldater än han gjorde. Förstår du verkligen inte det. Köper du kokain från samma leverantör som Zelensky.
Varför det? Diktaturen Ryssland försökte sig på en överaskningsattack, tyvärr (för diktaturen Ryssland) så visade det sig att den ryska korruptionen resulterat i en undermålig armé.
Citera
2025-03-02, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Nej utan för att återuppta förhandlingarna till det avtal som Zelensky skulle ha signerat. Det senaste jag hörde var iaf att Zelensky inte är välkommen åter och USA avkräver honom en formell ursäkt för sitt respektlösa uppträdande.
Att ifrågsätta eller förkasta en diplomatisk förhandling samtidigt som man skriver under på den är inte rimligt, det USA vill är att Zelensky säger samma sak som han skriver under på, det är vad jag uppfattat.

Rätta mig om jag missat något.
Citera
2025-03-02, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Hur ska man förhandla med Ryssland hade du tänkt. Bara naiva blondinbimbos som tror Ryssland nöjer sig. Ryssland behöver förändras i grunden annars drar de igång igen.

Vance har varit tydlig sedan januari med sin inställning du måste zooma ut och se hela bilden inte bara ta saker ur sitt sammanhang.
Putin vill också se ett slut på konflikten, lämna den nöten att knäcka till Trump jag tror han är aningen skickligare än dig och övriga FB Ukrainavurmare tror inte du det?
Citera
2025-03-02, 19:33
Medlem
Tro mig , Trump kan säga du en "asshole" till nästa dag "great man" om Zelensky lär sig konsten att rövslicka honom som han kommer....
.
Zelensky har inte lyxen att vara "tough guy"

Von Der Leyen snackar nu om ngt jävla stål piggsvin... jävla poliker alltså... vet inte kärringen vad ett kärnvapen med lite plus grader gör med ett sånt "stål piggsvin".

EU/UK beter som halshuggna hönor... pinsamt , men men...

När allt lugnar sig kommer Jack Reacher i kostym be om förlåtelse och skriva avtal.

Trumps ego kommer växa och säga hur han räddade världen

Putin kommer "vi stod emot NATO totala kraft bla blå " till ryska folket

Förloraren är Zelensky men största förloraren blir EUs egon.. för sen kommer det krävas svar från även de om alla pengar.

Citat:
Tveksamt om han någonsin är välkommen åter efter det han gjorde. På Rubio lät det som att de öht inte ville ha dit honom då det endast var ett avtal som var klart och skulle signeras, men att Zelensky insisterade på att få komma och göra bort sig.
Citera
2025-03-02, 19:35
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ismx
Putin vill också se ett slut på konflikten, lämna den nöten att knäcka till Trump jag tror han är aningen skickligare än dig och övriga FB Ukrainavurmare tror inte du det?

Enda anledningen att Putin vill se ett slut på kriget är för han är påväg att förlora. Hade han vittrat blod hade han fortsatt.

Hur hade det sett ut om han intagit Kyiv under sin tre dagars operation? Hade de släppt de områdena nu menar du?
Citera
2025-03-02, 19:37
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Elon Musk leder ett av de viktigare och mest högprofilerade departement som lyder under USA:s regering, kallas DOGE.

Jo, men det har ingen bäring på NATO.

Ytterst oklart vad han har för mandat som utlänning att driva detta hittepå departement. Han är heller inte folkvald på något sätt.

Edit: DOGE har en ny egen sektion i US Debt Clock. Elon får nog kämpa för att komma ifatt det där skenande skuldberget!

https://www.usdebtclock.org/
Senast redigerad av JymdKjam 2025-03-02 kl. 19:42.
Citera
2025-03-02, 19:39
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Varför tros det kunna finnas risk för ett världskrig efter denna möte. Slutet av mötet kom ju alla parter överens?
Hur menar du att alla parter var överens? USA hade tillsammans med Ukraina förhandlat fram ett avtal som skulle signeras. Zelensky vill då plötsligt återuppta förhandlingarna under en presskonferens där han kallade USA:s VP för ett luder. Lunchen ställdes in och Zelensky jagades ut ur Vita Huset likt en fähund.
Citera
2025-03-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ismx
BBS för bara propaganda mot ryssen nu, Här kan du se en rätt oklippt version, kommentera den gärna! https://www.youtube.com/watch?v=CSe0ntgfpq4

Ja, ministrar och presidenter i Europas stora länder fabulerar minsann som själve Münchausen när de berättar om att förhandla med Putin...

Ta din oklippta version och kör upp någonstans. Om du inte tror mig kan du läsa vad dina putleristpolare på Fria Tider skriver om spektaklet.

De lämnar exakt samma beskrivning som jag gör:

Tjafsandet börjar med att den sminkade byfånen tycker att man måste förhandla med tjyvar, mördare, krigsbrottslingar, terrorister, rövarhövdingar, kleptokrater, knarkbaroner och horbockar i Kreml.

Zelenskij har redan förhandlat med det gänget och ber honom därför förtydliga vad det är för förhandlingar som ska föras. Med all rimlig rätt i världen.

Varpå fåntratten med ögonskuggan häver ur sig att Zelenskij är respektlös och inte tillräckligt tacksam.

Karln heter egentligen James Donald Bowman ser jag på nätet. Vuxit upp med ensamstående morsa med missbruksproblem. Ser ut som Rickard Söderberg i det där sminket för övrigt.
Citera
2025-03-02, 19:45
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Enda anledningen att Putin vill se ett slut på kriget är för han är påväg att förlora. Hade han vittrat blod hade han fortsatt.

Hur hade det sett ut om han intagit Kyiv under sin tre dagars operation? Hade de släppt de områdena nu menar du?

Genom att Trump blev president fick Putin en gyllene utväg som gör att han slipper låtsas att han vunnit kriget. Han trodde att Ukraina skulle övertas på några dagar. Hans ålder gör ju att det är skit samma om han tömmer Ryssland på resurser för han lär ju ha drömt länge om att få kriga sönder ett land och utöka sitt territorium.
Citera
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Märklig analys Trump sa ju i mötet att säkerhet är den enkla biten så varför inte då fortsätta förhandlingarna och sen presentera för världen vilka säkerhetsgarantier Trump lovar?
Trump är känd för sina överdrifter, han skulle få slut på kriget första dagen som president

Säkerhetsgarantier är den svåraste biten, Putin kan mycket väl gå med på på vapenstillestånd för att bygga sin armé och anfalla igen om ett år.
Citera
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Att ifrågsätta eller förkasta en diplomatisk förhandling samtidigt som man skriver under på den är inte rimligt, det USA vill är att Zelensky säger samma sak som han skriver under på, det är vad jag uppfattat.

Rätta mig om jag missat något.
Han skrev ju inte under avtalet och det USA vill nu är ju att han formellt ber om ursäkt för sitt beteende. Känns som de är klara med han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in