2025-03-02, 17:45
Medlem
Nyttja akuten funkar men betala skatt funkar inte...typiskt kräket resonemang. Förvånar mig inte om han dessutom nyttjar akuten utan att egentligen behöva utan bara försöka nästla sig ur nått med ett sjukintyg.Men det vet jag inget om,bara nått han skulle kunna tänkas göra i sann kräketstil.
Citera
2025-03-02, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Försöker väl få ett läkarintyg, så han har en ursäkt att inte närvara. Kanske blivit biten av en boaödla.

Inte helt omöjligt att han försöker förhala allt

Citera
2025-03-02, 18:06
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Skulle han dömas till fängelse så får han en inställelsetid, dom plockar inte in honom direkt. Han har inte mördat

Fortfarande vart står det att han inte behöver inställa sig?
Citera
2025-03-02, 18:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Fortfarande vart står det att han inte behöver inställa sig?

Det var inte det jag skrev. Det normala förfarandet är att man:
1. Har rättegång
2. 1-2 veckor senare kommer domen och blir det fängelse så då får man vanligt vis besked om när man skall inställa sig, och till vilket fängelse

Allt händer inte på en och samma dag

Gäller däremot mord så blir man vanligtvis kvar i häktet tills domen kommer och man blir överflyttad till det fängelse som gäller
Citera
2025-03-02, 18:32
Medlem
Det är ingen ny dom, ingen ny rättegång. Han har redan befunnits skyldig till brotten, och domen från tingsrätten har vunnit laga kraft.

Morgondagens beslut rör bara hur påföljden ska verkställas.

Har Frivården uttömt sina resurser? Har han på ett allvarligt sätt åsidosatt sina åtaganden som dömd? Det är det åklagaren hävdar med stöd av Frivården. Han verkar hålla med om det i sak, men att det finns omständigheter (bl a en teveinspelning...) som måste beaktas.

Om rätten håller med åklagaren så blir den alternativa påföljden som anges i den tidigare domen (fängelse upp till två månader) aktuell.
Citera
2025-03-02, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrtroll13
Nyttja akuten funkar men betala skatt funkar inte...typiskt kräket resonemang. Förvånar mig inte om han dessutom nyttjar akuten utan att egentligen behöva utan bara försöka nästla sig ur nått med ett sjukintyg.Men det vet jag inget om,bara nått han skulle kunna tänkas göra i sann kräketstil.

Det var min första tanke om det stämmer att han är i akut behov av vård. Det skulle inte förvåna mig om han tror att han riskerar att få ett ev straff för att han inte har gjort sin samhällstjänst. Barnsligt och omoget.
Citera
2025-03-02, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Vad menar du? För jag antar att du inte menar stavfel och svamlet om tv team?

Jag har sett en likadan handstil i ett annat sammanhang som inte är toppen om man säger så.
Citera
2025-03-02, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det är ingen ny dom, ingen ny rättegång. Han har redan befunnits skyldig till brotten, och domen från tingsrätten har vunnit laga kraft.

Morgondagens beslut rör bara hur påföljden ska verkställas.

Har Frivården uttömt sina resurser? Har han på ett allvarligt sätt åsidosatt sina åtaganden som dömd? Det är det åklagaren hävdar med stöd av Frivården. Han verkar hålla med om det i sak, men att det finns omständigheter (bl a en teveinspelning...) som måste beaktas.

Om rätten håller med åklagaren så blir den alternativa påföljden som anges i den tidigare domen (fängelse upp till två månader) aktuell.

Märkligt att han varit så tyst om en dokumentär. Den verkar ha uppkommit väldigt passande när det ev vankas lite fängelse.

Det kanske blir stopp på katt och råttaleken denna gången.
Citera
2025-03-02, 18:46
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Eh vart står det? Varför ska han inte närvara vid ett eventuellt fängelsestraff?
Därför att han redan är dömd.
Citera
2025-03-02, 18:47
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrtroll13
Han har dels varit skattebetalare i ganska många år - till skillnad från många andra - dels finns det inget krav på att du ska betala skatt för att få nyttja sjukvården i någon form.
Senast redigerad av micro113 2025-03-02 kl. 18:53.
Citera
2025-03-02, 20:00
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag har sett en likadan handstil i ett annat sammanhang som inte är toppen om man säger så.
Hoppas du inte försöker antyda att någon annan än chrippa skrivit brevet? 😂
För det är nämligen omöjligt 🤣
Citera
2025-03-02, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Hoppas du inte försöker antyda att någon annan än chrippa skrivit brevet? 😂
För det är nämligen omöjligt 🤣

Handstilen syns i papperna som Christofer skrev när han satt häktad första gången då Linnea påstod att han misshandlat henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in