2025-03-02, 17:50
Medlem
bananjuices avatar
Magiskt ledarskap att gå ut och slänga Rinne under bussen också, sisu! https://fotbollsthlm.se/djurgarden/jani-honkavaara-vi-funderade-pa-ett-malvaktsbyte/
Citera
2025-03-02, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Djurgårdare och Öster.

Jag tar det som att jag va på rätt spår iaf. Får ändå ge dig det jag kom till typ sida 28 i senaste inlägg innan jag gav upp. Sällan man ser en renodlad hate-watcher, hatt av.
Citera
2025-03-02, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Magiskt ledarskap att gå ut och slänga Rinne under bussen också, sisu! https://fotbollsthlm.se/djurgarden/jani-honkavaara-vi-funderade-pa-ett-malvaktsbyte/
Vill man ju höra trazkes expertkommentar om att Säfqvist blev sjuk just när tränaren funderade på att stoppa honom i målet
Citera
2025-03-02, 17:55
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Splittad
Är du solna eller? Gissar mig fram nu bara på att avataren ser ut som en skäggig guidetti.

Med tanke på att du inte vet vem Tobias Hysén är som dessutom spelat i ditt dif så tar jag dessvärre inte dig på vidare stort allvar. Jag har inget emot er bögar men lämna mig i fred.

Citat:
Ursprungligen postat av Splittad
. Sällan man ser en renodlad hate-watcher, hatt av.

Varsågod:

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1291556
Senast redigerad av GrandiosaMexicana 2025-03-02 kl. 17:57.
Citera
2025-03-02, 17:57
Medlem
Teus avatar
Citat:
Nu tror jag visserligen att IFK Göteborg kommer vara långt från bottenstriden i år, men 4 insläppta på hemmaplan utöver dom 2 han släppte mot Oddevold och det är svårt att tro att det inte finns en målvakt i u-lagen som är bättre.
Citera
2025-03-02, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Med tanke på att du inte vet vem Tobias Hysén är som dessutom spelat i ditt dif så tar jag dessvärre inte dig på vidare stort allvar. Jag har inget emot er bögar men lämna mig i fred.

Varsågod:

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1291556

Vi kan göra en deal om du lämnar hyenan ifred så lämnar jag dig ifred?
Och jag förstår att du inte har något emot bögar, it takes one to know one.
Citera
2025-03-02, 18:05
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:

Fult att göra så mot någon som redan har ett brutet självförtroende. På tal om sisu, jag förstår inte riktigt grejen med att göra sitt fotbollslag till en finsk koloni. Att fylla ett fotbollslag med finnar är som att fylla ett hockeylag med massa brasilianare. Det blir fel.
Citera
2025-03-02, 18:18
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Nu tror jag visserligen att IFK Göteborg kommer vara långt från bottenstriden i år, men 4 insläppta på hemmaplan utöver dom 2 han släppte mot Oddevold och det är svårt att tro att det inte finns en målvakt i u-lagen som är bättre.

Ja de Bajare som är lite tveksamma inför premiären har nog inte helt fel, även om det snarare var djurgårdens nivå än blåvitts som visades idag. Rinne är givetvis katastrof, lite som nordfelt var. Förhoppningsvis får han inte samma sorts uppvaknande.. En tränare ska nog ändå inte gå ut och sparka på den som ligger.

Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Fult att göra så mot någon som redan har ett brutet självförtroende. På tal om sisu, jag förstår inte riktigt grejen med att göra sitt fotbollslag till en finsk koloni. Att fylla ett fotbollslag med finnar är som att fylla ett hockeylag med massa brasilianare. Det blir fel.

Nej jag är mycket glad i Finland men det finns en anledning att de är där de är i hierarkin.
Citera
2025-03-02, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Är väl ändå kanske inte så konstigt när han levt mer eller mindre hela sin karriär i ett specifikt skikt på matkedjan och helt plötsligt klättrar upp kanske 3 steg på 2-3 år. Ingen enkel omvandling där. Danne har ju även han gått in i en ny fas med start typ förra säsongen där ni börjat spendera cash på allvar, men det tog honom många år att komma till den punkten.

Jo lite så blir det ju och är ju ganska självklart att de kör på det spåret som fungerat bäst, däremot kan jag tycka att de borde köpa en del spets och öppna plånboken på några positioner.
Men det är svårt det där, dyker rätt spelare upp så lär ju Djurgården vara redo att öppna upp plånboken. Kan ju vara ett sundhetstecken att inte panikvärva efter några dåliga matcher.
Citera
2025-03-02, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Jo lite så blir det ju och är ju ganska självklart att de kör på det spåret som fungerat bäst, däremot kan jag tycka att de borde köpa en del spets och öppna plånboken på några positioner.
Men det är svårt det där, dyker rätt spelare upp så lär ju Djurgården vara redo att öppna upp plånboken. Kan ju vara ett sundhetstecken att inte panikvärva efter några dåliga matcher.

Det går inte riktigt ihop dock, de hittade någon som de ville ha, troligtvis Källman men det va för dyrt. Men ändå är man beredd att "lägga stora pengar" om det är "rätt" spelare. Men det var också av ekonomiska skäl man inte kunde ha kvar Hümmet? Och alla vet att cash finns vid det här laget! Det är något som inte stämmer.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/sa-gar-djurgardens-forwardsjakt-har-nagra-riktigt-bra-alternativ/
Citera
2025-03-02, 19:47
Medlem
johnny_viciouss avatar
Djurgården måste nog börja inse att om man fyller sitt lag med medelmåttiga spelare så blir man ett medelmåttigt lag. Det är helt obegripligt att man inte gör två-tre ordentliga profilvärningar för 20 mille styck.

On another note så var Cvetkovic i Malmö ikväll och såg matchen. Presenteras imorgon?
Citera
2025-03-02, 19:52
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid

Jag tänker att det finns en anledning till att vi sällan köper någon från finska ligan, vi tycker inte att de riktigt duger för vår nivå.

Kul för Djurgården att alla vet att de är beredda att betala bra för rätt spelare. Vad tror ni då händer med prislappen så fort Bosses nummer dyker upp på någon sportchefs telefon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in