2025-03-02, 13:33
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Vad hade Z fått av USA om han skrivit under avtalet?
fredsavtal
Citera
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Lite så här jag resonerat och reflekterat samtidigt insåg jag att Ukrainska armen varit känd för att vara nazistiska.

Är det då så att man främst är super nationalister och inte riktigt synat den ondska från vänster hållet som faktiskt sponsrar kriget?
Vet inte vad du menar.
Jag menar att alla posörer som inte åker dit och krigar är just posörer!
Åk till ukraina eller håll käften typ.
Dessa är kvar efter 10 år av krig och flabben bara går o går!
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Ja, det är omöjligt att förstå hur du seriöst kan mena att svenska soldater ska åka och kriga för Krim och Donbass när inte ens deras egna soldater anser att det är värt att offra sitt liv för och flyr fältet.

Tiotusentals soldater har flytt fronten och super ner sig någonstans i trygga Europa.
Utöver det så hörde jag nattklubbarna är fulla i Kiev av stridsdugliga män.

Inse att dom har gett upp och att enda anledningen till att "kriget står stilla" är för att Ryssland redan annekterat det dom velat.

Det kan ju till och med en liten ukrainare som dig förstå. Det är kört!
Inte en soldat från Europa kommer åka och kriga för Krim!
Varför inte?

Def finns som jag ser det inga andra alternativ. Antingen går demokratiska länder samman och hjälper Ukraina, eller så låter vi diktaturen Ryssland sätta ett dåligt exempel (att invasionskrig lönar sig).
Citera
2025-03-02, 13:34
Medlem
Citat:
Vad hade Z fått av USA om han skrivit under avtalet?

Det är en bra fråga. Skuldsatt sig för all framtid?
Citera
2025-03-02, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
USA och Ukraina var nära att starta ett tredje världskrig när gubbe Joe var president. Hade inte Trump vunnit valet så hade världskriget antagligen redan börjat nu.

Finns ingen poäng med spekulativa och kontrafaktiska resonemang. Trump och Vance gjorde bort sig och de försöker avsluta kriget på Rysslands premisser samtidigt som de vill avkräva Ukraina på deras naturresurser. Tror det är svårt att hitta något tydligare exempel på hur mycket man kan sparka på någon som redan ligger.
Citera
2025-03-02, 13:35
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Åk till fronten istället för att följa fronten på säkert avstånd och skryta med att du stöttar Ukraina.
Alltid samma hjärndöda argument från forumets vatnik-imbeciller.

Jag är ingen soldat, jag har däremot ett annat jobb att gå till och räkningar att betala.
Sverige har tusentals soldater som får betalt för att agera just soldater, dessa bör vara beredda att åka till Ukraina.
Med detta sagt så vill Ukraina har VAPEN OCH INTEL, fattar du?
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Att vara rysshatare i det här läget är kanske inte så konstigt?
Nej med tanke på hur propagandan har sett ut så har det varit det lätt för plebsen att falla in i rysshatskören.
Citera
Avstängd
Det är det som sker är du blind???

Tror du arab league accepterar att Israel har Golan eller Jerusalem för de har "glömt det" ELLER så att Israel är en militär supermakt som inte ens ryssen rår sig på

Ja verkligen är orättvis... Så kom med en lösning du istället... Ska vi ha kärnvapenkrig?? ja eller nej

annars får du tills vidare sitta still i båten och hitta en uppfinning som gör kärnvapen till pappersvikter

Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Med din logik borde vi alltså lägga oss helt platta för alla skurkstater med kärnvapen eftersom minsta antydan till motstånd är riskerar skapa dålig stämning och världskrig?
Citera
2025-03-02, 13:36
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vi ska givetvis hjälpa Taiwan. Vad är det för efterbliven fråga?
Jag är med dig i andan men det blir svårt för Europa att ta sig an hela världen, speciellt när usa drar sig ur. Hur vi ska kunna rädda Taiwan ställer jag mig fundersam till när vi har en galen, alkoholiserad granne som går bananas.
Senast redigerad av StigEngstrom 2025-03-02 kl. 13:38.
Citera
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Ukraina skjuter mot ryska oljedepåer, d.v.s. legitima militära mål. Diktaturen Ryssland skjuter mot sjukhus, sjukttansporter, civil elförsörjning, caféer, affärer, osv. Klassisk terrorbombning.

Man kan inte genomföra ett val eftersom landet befinner sig i krig, det råder undantagstillstånd och 25% av landet är under ockupation. Vatnik.

Diktaturen Ryssland höll inget demokratiskt val, nej. Ryska oppositionspolitiker förbjuds, fängslades och mördades. Vatnik.

Diktaturen Ryssland kidnappar ukrainska barn av två anledningar, dels har man ett demografiskt problem med en minskande befolkning, dels som terror mot Ukraina. Vatnik.

Varför kan du inte bara inse att Ukraina och Ryssland är samma skit och lika korrupta?
Och att ingen av oss bryr sig och vi helt enkelt vill sluta skicka våra skattepengar för en plutt av jorden få av oss visste existerade innan kriget?

Sedan stämmer det inte för fem öre.
Ryssland har under 3 års tid dödat minimalt med civila.

Rent praktexempel av krigsföring.
Om alla länder i historien ändå hade lyckats invadera ett så stort land och ta dom områden man velat åt, med minimalt antal döda civila.

Hatten av! USA har mycket att lära. Dom lyckades inte ens ta sig an ett gäng skäggiga gubbar i gråttor med vapen från stenåldern.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Detta är andra gången de håller på med sånt trams. Senast var det selenski i Schweiz som dök upp i sina mjukis byxor på ett fredsmöte där inte en enda ryss var bjuden. Små barn som sagt.
Zelensky sade dessutom inför samma fåniga "fredskonferens" i Schweiz att "om Biden inte kommer hit personligen så kommer Putin att sitta och applådera detta beslut". Han trodde med andra ord att han kunde kommendera runt USA:s president som en av sina lakejer. Snacka om övermod!

Biden kom inte, och en kort tid senare förväxlade han, som vi alla minn , Zelensky med Putin när han skulle introducera sin alllierade på NATO-kongressen i Washington.
Citera
Medlem
Citat:
Du svarar inte på min fråga
Jodå, kriget skulle aldrig uppstått, det är svaret på frågan.
Inget krig, inga döda, inga massiva insatser för att hålla igång kriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in