2025-03-02, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Jag tycker att det är märkligt att många har så dåliga kunskaper om hur en narcissist är och vilken skada de kan förorsaka när de får makten. Att dom i USA inte fattar vilken risk de tog när de valde Trump till president. De svalde ner hela kroken med falska löften utan att blinka.

Det är tvärtom EUs politiker som innebär extrem risk för oss. Dels genom att massimportera terrorister och kriminella och dels genom att trappa upp kriget så att det riskerar att sluta i ett fullskaligt kärnvapenkrig.

Det är lite Darwin award på detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Nej, de hade inte rätt att kasta ut honom. Inte ens enligt Ukrainas egna konstitution. Det var en olaglig kupp. Men korrupta skitländer som Ukraina är inte direkt kända för att följa lagar.

Proceduren var impeachment som inte kunde genomföras eftersom karln hade flytt landet. Och man kunde inte följa regelverket för att överföra makten i rätt ordning heller eftersom premiärministern hade stuckit han med.

Slutligen var 115 av 450 parlamentsledamöter frånvarande så det gick inte att genomföra någon korrekt omröstning om avsättning.

Sen höll man dock internationellt erkända presidentval i maj.
Senast redigerad av Perkulatorkaffe 2025-03-02 kl. 13:37.
Citera
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Och så ska han buga och tacka, eftersom han startade kriget. Han är skyldig att ge det till Trump. Trots att det aldrig var ett lån.
Trump bryr sig bara om att ta. Mer och mer. Ge mig. Helst 500 miljarder dollar. Dom skiter i Ukraina, bara de får tillgång till mineralerna.
Ja så är det. Trump ser Ukraina som ett eftersatt Kongoland i östra Europa där det är fritt att ta vad man vill ha.
Att Ukraina har haft enorma korruptionsproblem historiskt hjälper inte direkt nidbilden av landet i vita huset.
Tror det var under 2021 som en undersökning i Ukraina visade att 23 procent av alla frågade hade lämnat en muta det senaste året.
Citera
2025-03-02, 13:30
Medlem
om ni kallar trump o co för elefanter i porslinsbutiken kan ni räkna med Zelenskiy också för den delen.
Citera
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Om alla ukrainavurmare och rysshatare hade åkt till ukraina och blivit kanonmat, vad lugnt och skönt det hade varit på flashback!
Varför än ni kvar?
Fucking drop-outs!
Lite så här jag resonerat och reflekterat samtidigt insåg jag att Ukrainska armen varit känd för att vara nazistiska.

Är det då så att man främst är super nationalister och inte riktigt synat den ondska från vänster hållet som faktiskt sponsrar kriget?
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommelaism
Vad tycker du vi ska göra om Kina anfaller Taiwan, ska vi utkämpa alla andra länders krig?
Vi ska givetvis hjälpa Taiwan. Vad är det för efterbliven fråga?
Citera
2025-03-02, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe
Proceduren var impeachment som inte kunde genomföras eftersom karln hade flytt landet.

Han flydde inte landet utan till östra Ukraina. Och det gjorde han eftersom han visste att nazisterna i Kiev skulle mörda honom. Dessutom gick han live och sa att han inte avgår och att han blev kuppad.
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Vad tycker du skall göras åt det? Svenska soldater i Ukraina? Kommer du vara redo att åka?
Vi bör skicka svenska soldater till Ukraina, ja.
Nej, jag är ingen soldat, jag är programmerare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Så där ja. Frankrike och Storbritannien tarpå sig ledartröjan och visar hur fredsmäkling gå till.
Bredvid står elefanterna i porslinsaffären och tittar på.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Av9JXz/frankrike-och-uk-ska-ta-fram-fredsplan-for-ukraina

Jo jag tackar !

Macron som viftar med sina kärnvapen i luften har spelat tuff under en tid nu men hur skall det sluta när Ryssland och EU skall förhandla? Är det bra att gå in med en sådan insats. Deltar Sverige eller Tiggaren från Kiev i förhandlingen kanske vi rent av få se en demo av dessa vapen.

Den enda personen inom EU som jag tror är mogen att driva förhandlingen är Angela Merkel hon är uppväxt i öst och har samtidigt en pondus utan att behöva vifta med vapen.
Citera
Medlem
Citat:
Amerikanare bryr sig inte om Ukraina.

Klart att de inte bryr sig om Ukraina. Tydligen inte sitt eget land heller eftersom de röstar Trump som president.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Om alla ukrainavurmare och rysshatare hade åkt till ukraina och blivit kanonmat, vad lugnt och skönt det hade varit på flashback!
Varför än ni kvar?
Fucking drop-outs!
Att vara rysshatare i det här läget är kanske inte så konstigt?
Citera
2025-03-02, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vi ska givetvis hjälpa Taiwan. Vad är det för efterbliven fråga?

Jaha så vi ska kriga mot både Kina och Ryssland, är du helt jäkla efterbliven?
Drömmer du dig tillbaka till Sveriges storhetstid nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in