2025-03-02, 10:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det är mest kvinnor som tycker om Anjo. För det content han gör är rent skvaller.

Sedan tycker jag det är patetiskt med debatten om att kvinnor inte blir trodda och yada yada. Den där som föregicks av MeToo-debatten. Det är säkert sant. Men de framställde det som att det var män som stod för den misstron. Det blir väldigt tydligt att det inte är så enkelt. Att det faktiskt lika mycket är kvinnor som gör det. Det är också tydligt att det här med att kvinnor skulle ha någon gemensam vilja att stå upp för varandra är skitsnack genom att kolla på Anjos kanal. Han har mobbat en 24-årig brud i ett helt år för att vara hora, ivrigt påhejad av en massa kvinnor som håller med.

Ja, det finns inget "systerskap".

När tjejer ska stenas i mindre civliserade länder blir kvinnor så alldeles till sig av att få kasta sten på en annan tjejs huvud tills det spricker så att dom behöver lugnas ned.
På Jesus tid fick inte kvinnor ens delta på steningar för att dom kastade för stora stenar så offret dog för fort.

Så dom fick klä ut sig : https://www.youtube.com/watch?v=FQ5YU_spBw0

Fan ta Gud att jag inte föddes som man.
Citera
2025-03-02, 10:46
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1
Bad han inte om kritik dessutom? Han skriver som jockiboi på stories och tackar för all kärlek han mottagit. Nu är det hans tur att stå i rampljuset, tror han. Han säger att han visste att videon skulle vara en vattendelare och påstår att den har gått hem mycket bättre än vad han hade trott. Allt för att lura i sin följare att det var en hit.
Samtidigt som han basunerade ut att det var det bästa han gjort någonsin!
Redan då avslöjade han att han inte skulle lyssna på kritik. Han är lika kickass som journalist som RunkBaronen är som farsa.

Å SÅ ÄR DET!!
Citera
2025-03-02, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Många jurister och experter anser att det är ett rent lotteri i många våldtäktsdomar eftersom det oftast handlar om ord mot ord.

Här är det inte ord mot ord, det är en jävla massa berättelser om vad som hänt ett barn som är så full att hon inte har något minne.

Så i fall likt detta säger alla experter och advokater att det är väldigt lätt att döma någon utom rimligt tvivel, det är så långt ifrån ett lotteri man kan komma.
Citera
2025-03-02, 10:56
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sizeofvoid
Har du källa? Skulle vara intressant att veta vem som faktiskt säger det...

Svag bevisning är en starkt bidragande anledning till att så många anmälningar läggs ned innan åtal, inte att oskyldiga blir dömda. ~8% leder till åtal och ~5% leder till dom (siffror från 2016) ju närmare domen man kommer desto starkare har bevisen varit.

Inte direkt ett lotteri om att bli oskyldigt dömd.

Ja googlar du lite om bland annat samtyckeslagen kommer du hitta massor, kan även tipsa om Chalmers-studenten som blev dömd för våldtäkt i tingsrätten helt utan bevis där det endast var ord mot ord, han blev lyckligtvis frikänd i hovrätten, finns en stor tråd här på Flashback om fallet.

Sveriges domstolar är rena lotteriet, känner folk som blivit oskyldigt dömda för saker och känner även folk som blivit frikända för brott som de faktiskt begått.
Citera
2025-03-02, 10:57
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Samtidigt som han basunerade ut att det var det bästa han gjort någonsin!
Redan då avslöjade han att han inte skulle lyssna på kritik. Han är lika kickass som journalist som RunkBaronen är som farsa.

Å SÅ ÄR DET!!

Varför skulle han lyssna? Han har ju BELÄGG och sitter på sanningen.
Citera
2025-03-02, 11:00
Medlem
Jag blir så frustrerad. Det måste finnas nåt vi kan göra?! Känner nån en journalist? Nåt måste ske, det här kan inte accepteras, ska en obildad YouTuber få kabla ut vinklade ”dokumentärer” som skadar brottsoffer, intellektuellt funktionshindrade eller för den delen vem fan som helst?
Citera
2025-03-02, 11:00
Medlem
Citat:
Ja googlar du lite om bland annat samtyckeslagen kommer du hitta massor, kan även tipsa om Chalmers-studenten som blev dömd för våldtäkt i tingsrätten helt utan bevis där det endast var ord mot ord, han blev lyckligtvis frikänd i hovrätten, finns en stor tråd här på Flashback om fallet.

Sveriges domstolar är rena lotteriet, känner folk som blivit oskyldigt dömda för saker och känner även folk som blivit frikända för brott som de faktiskt begått.

Det är ett lotteri för alla våldtäkts män! I regel åker inte asen dit, men ibland åker dom dit vilket är alldeles för sällan.

Att vara våldäktsman i Sverige är förhållandevis bra mot i många ändra länder, så givetvis borde domstolarna och polisen få mera verktyg och andra möjligheter så att pedofiler och våldtäkts män blir lättare att sätta dit.
Citera
2025-03-02, 11:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badrumsbadkar
Jag blir så frustrerad. Det måste finnas nåt vi kan göra?! Känner nån en journalist? Nåt måste ske, det här kan inte accepteras, ska en obildad YouTuber få kabla ut vinklade ”dokumentärer” som skadar brottsoffer, intellektuellt funktionshindrade eller för den delen vem fan som helst?
Detta är ju integritetsbrott och förtal så det skriker om det. Vi får hoppas att både målsägande och medåtalad gör anmälan och driver detta.
Citera
2025-03-02, 11:05
Medlem
sizeofvoids avatar
Citat:

Nej alltså, jag menar om du har källor? Inte om jag kan googla lite.
Antar att jag är lite lat, men att nåt rando på internet skriver "många jurister och experter säger... du får googla själv eller kolla en annan tråd" räcker inte för att jag ska köpa det.
Citera
2025-03-02, 11:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Detta är ju integritetsbrott och förtal så det skriker om det. Vi får hoppas att både målsägande och medåtalad gör anmälan och driver detta.

Målsägandes advokat har skrivit till Anjo att han kommer gå vidare med det, om Anjo lägger ut
Anjo läste upp det i slutet av videon, lika likgiltig som vanligt. I Anjos huvud finns det ingen som kommer åt honom, han är den som kan och vet bäst, och om någon står i vägen så kliver han inte över dom, han kliver PÅ dom.
Kan tänka mig att han svarade advokaten något som typ - Gör du det så skall jag hänga ut dig
Citera
2025-03-02, 11:24
Medlem
Hugin86s avatar
Dokumuntären var ju precis som man förväntade sig. Anjo sa se den så kommer du fatta. Nu har alla i FB gruppen sett den gratis , som man ska. Tror ingen fick en annan uppfattning snarare att man blev mer övertygad. Sen trodde jag inte att någon kunde bli mer smuttsig än vad anjo redan var. Sprid dokumuntären så anjo inte får en krona för sitt jobb.
Citera
2025-03-02, 11:24
Avslutad
Kanalen Brott och Blandat kommer snart med nytt, där han skall prata om videon och sina reaktioner på den
Anjo kommer jubla (NOT)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in