2025-03-02, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Det är allmänt känt att västeuropéer ser ryssar och ryss folk som ukrainare som lägre stående. Att Europa skulle hata öststatare så mycket att de är beredda att offra miljontals för att tjäna pengar är dock inget jag förväntade mig. Hemskt.

Putin kan avsluta kriget mot sina bröder när han vill.

vatnik!
Citera
2025-03-02, 10:33
Medlem
Citat:
Återigen är din åsikt inte viktig. Inte min heller för den delen.

USAs åsikt är viktig. Och de är nu tydliga med att Ukraina är slut.

USA är inte viktiga längre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
USA är inte viktiga längre.

Jo.
Citera
Medlem
Skulle inte Trumputin lösa detta på under 24 timmar?

Trumputin verkar vara en patologisk lögnare.
Citera
2025-03-02, 10:34
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommelaism
Jo det gjorde han, såg du inte hela mötet?

Nu har jag tittat igenom "the full video" och du har fel. Zelensky framförde inga krav om amerikanska trupper för att återta mark i Ukraina. Det närmsta jar hör är att Zelensky säger att om Putin anfaller Polen så kommer amerikanska trupper att sättas in och det är ju en helt annan sak.

Intressant att titta på deras möte igen. Om man bortser från de emotionella utbrotten så ser man att det ju faktiskt handlar om olika syn på vilket engagemg som behövs från USA:sida. Zelensky litar inte en sekund på löften från Putin och ett avtal om gruvbrytning är inte tillräckligt. Trump tänker inte satsa mer i övrigt på Ukraina och det är det som med all rätt oroar Zelensky.

Om jag trodde på Trumps mirakellösning med ett amerikanskt gruvbrytningsavtal med Ukraina för att få slut på kriget så skulle jag stödja den. Men liksom Zelensky tror jag inte ett ögonblick på detta. Har han ett dolt kort i bakfickan som vi inte känner till och som fixar freden? Det verkar ju så på ågot sätt, men jag betvivlar det.

För Trump är det viktigt att kunna visa upp ett stillestånd, "fred" i kriget och hur det sedan går för Ukraina verkar han skita i. D.v.s. det som oroar Zelensky.
Senast redigerad av Comitium 2025-03-02 kl. 10:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
Putin kan avsluta kriget mot sina bröder när han vill.

vatnik!

Men han vill ju inte, har du inte fattat det än efter 3 år?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ismx
Lyft blicken glöm ditt hat mot Putin och se denna med start 4 min, en klassisk start på ett möte som just börjat spåra ur. Finns bara en att anklaga för vad som hände, var sak har sin plats som man säger och detta var inget fredsmöte det var en affär som skulle undertecknas men han söp bort den.

https://www.youtube.com/watch?v=CSe0ntgfpq4

Ja visst är det märkligt att med Europeiska ledare som varit positiva till Zelenskyj så går varje möte väldigt bra medans med USA som nu fått Ukraina ovänliga ledare så går mötet dåligt. Vad kan det bero på?
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Som svar på idiotien som anmärkte på Zelenskyj klädval, så kunde Zelenskyj bara sagt,

” Det är en påminnelse att vi är i krig, men oplanerade omständigheter gör att även Trump kan hamna i en orange dräkt

Men, då hade nog Trump exploderat! Men frågan är om inte ett sådant svar hade gynnat Zelenskyj….
Citera
2025-03-02, 10:35
Medlem
Citat:
Nej det fanns ingen spekulation där.

Du frågade om mitt fredsförslag och det är att nuvarande landområden permanentas. Det kommer förstås inte gillas av någon part men detta bör vara utgångspunkten. Sedan kan de deala lite och byta vissa områden med varandra och detta är just vad en fredsförhandling handlar om.

Ingen av parterna kommer få det de vill ha, båda måste kompromissa. Så blir det alltid vid en förhandling.

Det är väl ingen som tvekar på att Ukraina kommer att få göra uppoffringar men signalerna från Ryssland låter ju mer som om man redan vunnit kriget.
Citera
2025-03-02, 10:35
Medlem
Citat:
Men han vill ju inte, har du inte fattat det än efter 3 år?

Ja då får vi kriga vidare, rättvisan ska segra över parkinsonputler.
Citera
2025-03-02, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Nu har jag tittat igenom "the full video" och du har fel. Zelensky framförde inga krav om amerikanska trupper för att återta mark i Ukraina. Det närmsta jar hör är att Zelensky säger att om Putin anfaller Polen så kommer amerikanska trupper att sättas in och det är ju en helt annan sak.

Han krävde att Ukrainas territorium skulle återtas och att USA/Nato skulle ställa upp med säkerhetsstyrkor, det betyder soldater för att säkra territoriet.
Citera
2025-03-02, 10:36
Medlem
Citat:
Jo.

Nej och Trumputin är persona non grata efter det här. Han får återgå till att ta oskyldiga kvinnor på fittan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in