2025-03-01, 22:52
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Tidernas mest ohyfsade uppträdande mot en Amerikansk president.
Rättade din felskrivning. Avtalet var redan förhandlat och klart att signera. Zelensky började då istället ställa nya krav och han gjorde det mitt framför en samlad press, kallade USA:s VP för slyna osv. Kulten av följare beklagar sig nu att amerikanernas tolerans för komikern i det läget tog slut.
Citera
2025-03-01, 22:52
Medlem
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redherring1
Varför har du snöat in på San Quentin av alla ställen?

Endast de starkaste hålls inlåsta där och zelen är rätt virke för stället.

Tänk för dig själv direkt efter mötet, om Trump har gett order om att arrestera Zelen och transportera honom dit.
Citera
2025-03-01, 22:53
Medlem
Jag förstår Trumps frustration över att Zelenskyj inte är intresserad av förhandlingar med Ryssland. Förr eller senare kommer Ukraina att vara tvunget att förhandla med ryssarna; alternativet är att kriget fortgår tills Ukraina får slut på soldater, och när det sker kommer det att vara för sent att förhandla fram ett avtal som är bättre än detta – nämligen ett där hundratusentals dör på båda sidor och där ryssarna i slutändan får som de vill. Det enda alternativet till detta är ett tredje världskrig, vilket jag hoppas att även de med minst omdöme här på Facebook inser är det sämsta alternativet med tanke på vad ryssarna har för kort i rockärmen.
Citera
2025-03-01, 22:54
Medlem
dansquelcass avatar
Zelen gör Ukraina till ett land för bara änkor.
Citera
2025-03-01, 22:54
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Trump går in som fredsmäklare och ger allt Putin pekar på och hyllar och smeker därpå honom, helt utan att bry sig om resten av de allierade what so ever. Sen kallar han Zelensky för diktator, ljuger grovt om hur mycket USA bidragit med, spelar ned Europas uppoffringar, har mage att påstå att Ukraina startade kriget, krävt att Z borde avgå, kräver att få robba landet på sina tillgångar, ger bort allt land som Ryssland invaderat och sätter stopp för Ukrainas NATO-anslutning - detta innan förhandlingarna ens börjat!!

Som fredsmäklare?! Har du någonsin hört talas om något så bisarrt?

Trump har på två månader med detta sista i ovala rummet pulveriserat 100 år av uppbyggd relation och tillit med Europa. Han har destabiliserat världen, höjt en diktator till skyarna, begått förräderi och gjort sig själv till paria i den fria världen. Ja, när någon beter sig så finns det många förlorare, men du ska inte för ett ögonblick inbilla dig att inte USA är en av dem.

Över hela Europa startas grupper för att bojkotta USA, ledare från demokratiska länder tävlar om att ta avstånd från Trump och Putin och andra diktaturer över hela världen hatar honom lika mycket bakom ryggen, även om han frivilligt har tagit på sig rollen att bli deras nyttiga idiot.

Om det är någon som har gjort världen till en betydligt otryggare och farligare plats är det Trump och inte en demokrati som försvarat sig mot Rysslands fullskaliga invasion mot dem.

Ni som stöttat Trump i ur och skur är medförrädare till hans högförräderi och det börjar bli dags att gå till verket och stoppa ert aningslösa antidemokratiska fascistiska projekt!

Nu kan du slappna av.
USA har gett upp sitt försök o drar sig ur.
Trump tänker inte förlänga konflikten igenom att skänka mer av pengar og vapen.

Nu får Zelensky sköta sitt krig med andra. Dvs Europa. Problemet är om något eller några natoländer anses starta ett krig med Ryssland så gäller inte artikel 5. O USA kommer inte ingripa.
Citera
2025-03-01, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas

Jag och för att inte tala om alla ryska änkor som inte får betalt av staten, då staten inte har pengar kvar.
Citera
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
hahahaha okej

Om du kollar 10 min. klippet igen, så talar ju ZEL "jättelänge"!

Trump sitter framåtlutad som han brukar göra.

Det är JD Vance som först kommer i debatt med ZEL.

Sen börjar Trumpen svamla och orera.

Att ZEL inte fick taltid är ju bara nonsens.
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Det var en utländsk statskupp 2014 så ens jämföra är ju givetvis bara efterblivet.

Nej sluta nu ljuga. Zelensky har fått noll röster 2023, noll röster 2024 och noll röster 2025 så han har nu i 3 år varit en självutnämnd diktator som tvingar sitt parlament att förlänga krigslagarna eftersom han vet att hans makt och pengakran försvinner samma sekund som kriget försvinner, det sista Zelensky vill ha är fred. Fred är en katastrof för diktatorn som efter detta aldrig någonsin igen kommer ha denna makt.
Det var ingen statskupp. Det var stora folkliga protester som utbröt i samband med att den dåvarande presidenten, Viktor Yanukovych, visade sig vara Rysslands knähund. Protesterna eskalerade till den grad att Viktor Yanukovych beordrade krypskyttar att skjuta skarpt mot demonstranterna. Det ukrainska parlamentet avsatte Viktor Yanukovych, varvid han flydde till sin herre i Kreml. Ukraina har sedan dess haft flera demokratiska val, till skillnad från diktaturen Ryssland.

Enbart rysshoror och vatnik-imbeciller verkar ha svårt att förstå hur folkligt missnöje kan resultera i nyval.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redherring1
Nyss var du ju ryssvän men nu beskriver du Ryssland som ett hot? Detta måste jag nog anmäla till FSB, dvs en icke lojal kamrat.

Till skillnad från dig så är jag inte empatistörd utan kan lekande lätt sätta mig in i ett annat lands perspektiv. Självklart skulle jag se Ryssland som ett hot om jag var från Vitryssland, men nu är jag inte det. Ryssland har länge velat dra in Vitryssland i kriget - men MY GOD hur kan du ha missat det??? - och Lukasjenkos främsta bedrift är att han klarat Vitryssland utanför både krig med Ryssland och Ukraina. Lukasjenko är den enda sanna ekvilibristen .

Egentligen tror jag att Trump skulle älska Lukasjenko men han är ju bara president för sina 7 miljoner och för President Trump är storleken väldigt betydelsefull, har han gjort klart i och med mötet med Zelenskyj. Trump pissar på länder som Sverige t. ex. Tänk det!
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:

Nej, du är infantil. Det är Putin och hans anhang som anfallit Ukraina och orsakar allt dödande. Och änkorna kommer nog ryssarna våldta som de svin de är.
Citera
2025-03-01, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tor-Odensson
Zel befinner sig i ett aktivt pågående krig. Han kan inte ha kostym på sig vilket vore väldigt opassande. Han måste uppvisa sig i krigspersedlar. Allting annat vore otänkbart.
Han påminner mig om en muslimsk kvinna. Zelenskyj kanske borde bära slöja tills han besegrar ryssarna. Och först då kan han visa sin herre all sin charm?
Citera
2025-03-01, 22:57
Medlem
otellos avatar
Citat:
Vad är alternativet? Ponera att diktaturen Ryssland invaderade Sverige, skulle du vara okej med att ge bort Stockholm, Kiruna och Gotland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in