2025-02-26, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullpotet
Ägde en yaris 2006, med den "bra motorn". Under de 2år jag ägde den rostade det hål i avgasröret, ett hjullager tog slut och bilen började tokrosta undertill. Faktiskt den värsta bilen jag ägt, sett till hur mycket problem och värdefall den drog på sig. och då har jag faktiskt ägt en ännu äldre saab också. Toyota är väldigt överskattat IMO.
Jag har inte haft något sådant stort problem. avgasrör ser jag som förbrukningsvaror om man inte kostar på sig ett rostfritt. Hur länge hade du den, haft min i snart 9 år. hade du din längre så kan såklart sådant hända på alla bilar.
toyota har ett bra rykte av en anledning.
Citera
2025-02-28, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
Jag har inte haft något sådant stort problem. avgasrör ser jag som förbrukningsvaror om man inte kostar på sig ett rostfritt. Hur länge hade du den, haft min i snart 9 år. hade du din längre så kan såklart sådant hända på alla bilar.
toyota har ett bra rykte av en anledning.

Ägde den i 2 år, åkte på en massa reparationer, ca 10papp per år för att hålla den igång.
Men visst, kan ha varit ett måndagsexemplar. Efter att ha lagt ca 50% av bilens värde i reparationer sålde jag den. 2 år senare var den tydligen skrotad. Då var den 12år gammal (!). En riktig skitbil.
Citera
2025-03-01, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullpotet
Ägde den i 2 år, åkte på en massa reparationer, ca 10papp per år för att hålla den igång.
Men visst, kan ha varit ett måndagsexemplar. Efter att ha lagt ca 50% av bilens värde i reparationer sålde jag den. 2 år senare var den tydligen skrotad. Då var den 12år gammal (!). En riktig skitbil.
Då hade du nog rejält med otur och fick ett måndags ex. Kan hända oss alla tyvärr. min verkar inte ge upp. på 9 år BORDE något större ha hänt men skiten bara rullar. Vet att bränsle pumpen och hjul lager brukar vara lite svaga på dessa men inget än så länge och den är ändå snart 20 år gammal.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in