2025-03-01, 21:03
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Försvar mot vad då tänker du, mer än din enfald som inte mycket att försvara emot.

Försvaret när du blev påkommen med att bara följa manus och byta CIA till USAID när din husse sa det. Enfaldig får därför stå för dig. Jag garnerar mitt bälte med såna töntar som dig.
Citera
2025-03-01, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Vance är ett problem. En agitator som älskar rampljuset. Hans vilja att synas och höras gör att Trump ofta hamnar i skuggan vilket Trump knappast kommer att gilla i längden.
Vance borde inte ens ha varit med i rummet. Hans självgoda och provocerande beteende och var det som triggade igång Trump vilket skapade en 2 mot 1 mobbarstämning som bara gav sympatier till Zelensky.
Kan omöjligt ha varit den tilltänkta strategin.

Kanske inte korkad men väldigt osmidig och tondöv för vad som passar sig i de finare salongerna. Det var bra att han läxade upp ledarna i Europa men det hade även en annan vicepresident kunnat göra eller Trump själv. Vance har gett elefanten i porslinsbutiken ett ansikte.
Trump hade behövt en vp som balanserar ut hans egen, ibland alltför, aggressiva framtoning. En mer diplomatisk person som kan jämna de trubbiga kanterna när det behövs. Vance agerar precis tvärtom; skapar en dålig stämning och sätter igång Trumps sämre sidor.
Om man ska vara konspiratorisk så kanske det är medvetet från Vances sida? Att underminera Trump för att själv skaffa sig fördelar, inte minst med siktet inställt på ett framtida presidentskap?

Jag ogillar honom också och tyckte han var helt fel val som vicepresident. Enligt vad som framkom så var det Trumps barn som ville ha Vance till posten. Märkligt med tanke på Vances historik där han kallat Trump för en "moralisk katastrof" och "Amerikas Hitler" samt en mängd andra negativa uttalanden. Inför valet 2016 sa han även att han definitivt inte skulle rösta på Trump utan t o m övervägde att rösta på Hillary Clinton istället (!).
https://edition.cnn.com/2024/07/15/politics/kfile-jd-vance-comments-trump/index.html

Det känns bara falskt att han ändrade sig så totalt och framstår mer som ett karriärdrag än en plötslig omvärdering av Trump som person. Att Trumps ego sväljer detta är rätt anmärkningsvärt. Att "förlåta" sådan uttalanden från Vance och upphöja honom till vp får Trump att framstå som lättmanipulerad. Vance som vp kan komma att kosta Trump dyrt.

Trump behöver bättre rådgivare, jag tror inte han fungerar mentalt.
Citera
2025-03-01, 21:04
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Putin vann det demokratiska valet enkelt. Diktatorn Zelensky har fått noll röster 2023, noll röster 2024 och noll röster 2025.

Så projicera nu inte loss fullständigt din diktaturhyllande pajas.
Putin förbjöd, fängslades och mördade oppositionspolitiker. Vi har fått sett exempel på detta vid varje ryskt "val" sedan början av 00-talet.

Zelensky är däremot demokratiskt framröstad att leda landet.
Citera
2025-03-01, 21:05
Avstängd
Ja men i detta fall så har Ryssland befäst sina positioner så väl att Ukraina måste ta anfallet som kommer resultera att många Ukrainare dör. Ryssland befäster på... så blir bara svårare och svårare.

Ukraina saknar den koordination med mark/ flygvapen för ens komma igenom 1a hindret av de 4 pansar dikerna ryssen byggt upp. Sen om Ukraina skulle ta sig igenom alla 4 hinder som jag tvekar (om de inte ber Israels flygvapen om hjälp )sen utmana en helt utvilad pansar division med ett ryskt flygvapen som understöd utanför Ukrainas luftvärn system.

Låt detta smälta in en stund...

Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Uthålligt motstånd kan göra underverk. Stalingrad. Leninggrad. Kan ryssar stå emot så kan väl ukrainare. Vi får se. Men det ser inte så bra ut för Ukraina. Men det gjorde det ju inte heller för ryssarna i Stalingrad och Leningrad.
Citera
2025-03-01, 21:05
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Inte mycket till bråk skulle jag säga, snarare ensidigt.

Tittar man på "bråket" så ser man en vansinnig och obalanserad Trump som sprutar ur sig osanningar och svavel i 5-7 minuter, ibland påhejad av Vance.

Zelensky sitter tyst. Ibland flikar han in "Mr President .... we are so thankful", och liknande.

Men bråk? Nej. Snarare en helt ur balans Trump som tappar fattningen helt inför världsscenen. En hel del av hans obalans beror nog på att hans första månad som president gått rent ut sagt åt helvete.
Citera
2025-03-01, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ILOVERUSSIA
Jag ser att din energi är lika svag som dina argument gäspa bort förlorarens tårar
Förlorare är vi allihopa. Ryssland vinner inget, Ukraina vinner inget och vi vinner definitivt inget.
Citera
2025-03-01, 21:07
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Får väl hoppas på det, tål inte se gangstern i grönt längre.

Tigga, tigga, tigga...

Hur många miljarder dollar/EURO har han redan fått!?

Han hade sin lilla chans med Trumpen igår, but he blew it...

Storhetsvansinne på den lille skådisen.
Trump lade fram ett plundringsavtal där Ukraina utan säkerhetsgarantier förväntas skriva över stora rikedomar till USA. Skrupelfritt å det grövsta. Zelensky hade varit en dålig president om han gick med på det.

Att skapa diplomatiska kontakter och be andra demokratiska länder om hjälp är precis vad Zelensky förväntas göra i sin roll som president. Men han kanske borde spendera dagarna på golfbanan som Trump?

Vatnik.
Citera
2025-03-01, 21:08
Medlem
Chokladpojkens avatar
Ukrainas USA-ambassadörs reaktion när hennes statschef skämmer ut sig själv och Ukraina inför hela världen:

https://www.youtube.com/watch?v=IlZjky8k7kE

Tror nog vi har fått svar på frågan om det går att göra president av en nedknarkad B-skådis med kläder från överskottslagrets realåda (svaret är nej).

Undrar om Zelensky ens fattar hur rökt han är och att det är hög tid för en diskret exit?
Citera
2025-03-01, 21:08
Medlem
Var Zelensky oförskämd i mötet med Trump och Vance? Snarare frustrerad väl
Citera
2025-03-01, 21:09
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
Jag tycker han gör bra ifrån sig. Han kommer få mycket mera stöd nu från EU efter Trumputins fiasko.

Håller helt med! Detta var spiken från Trump och Vance. Förresten tror jag att Vance är galnare än Trump om det nu är möjligt...
Citera
2025-03-01, 21:09
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Återigen trams. Glenn är en pro-rysk pajas som sprider desinformation och lögner serverade rakt från kreml. Det finns absolut noll trovärdighet i det, eller något annat av hans uttalanden. En nyttig idiot ut i fingerspetsarna.

Du kan ju passa på att köpa hans "fantastiska" verk om ryssofobi, givet att den inte redan står i bokhyllan. https://www.akademibokhandeln.se/bok/russophobia/9789811914706
Tack för boktipset. Jag visste inte att han hade skrivit en hel bok om dig och dina vänner. Låter som rolig läsning. I detta fall refererade han Oleksandr Chalyi, vars uttalande är länkat.

Vem som helst kan följaktligen själv gå in på länken och dra sina egna slutsatser gällande din trovärdighet som varande triggad russofob.

https://x.com/Glenn_Diesen/status/1895686431013556395
Citera
2025-03-01, 21:10
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samsonite71
Jag är protektoristisk när det gäller mitt land, de som väljer att söndra, vilket du gör, förstår inte faran vi står inför. När jag säger att risken för krig mångdubblats menar jag det. Det du anser vara frihet är raka motsatsen. Jag vet att jag inte kommer att övertyga dig men just nu är du och dina gelikar den största faran mot det svenska samhället och måste hanteras omgående.

Att du jämför mig med Putin som de facto ligger bakom miljonregn människors död säger allt hur trasig din hjärna är. Du kommer inte vinna detta, majoriteten av oss tysta observatörer har tröttnat på er och inser arr det inte ör någon mening att diskuera med galningar utan att det är dags att göra något åt er.
Jag tror att du har rätt i att Europa snart kommer att gå till handling mot sina fascistiska icke-demokratiska förrädare. De har utan konsekvenser spelat Allan med vår demokrati, vår frihet och vår välvilja tillräckligt länge. Det är som du skriver dags att göra något åt dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in