2025-03-01, 16:52
Medlem
ILOVERUSSIAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Gäsp. Samma budskap om och om igen.
Jag ser att din energi är lika svag som dina argument gäspa bort förlorarens tårar
Citera
2025-03-01, 16:52
Medlem
Senator Graham bytte sida. Han va riktigt Pro-Zelenskj.
Citera
2025-03-01, 16:53
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det var inte ett fredsavtal som diskuterades. Det var ett mineralavtal. Tror du att Trump hade velat ha dit Zelensky för att diskutera ett fredsavtal? Råttan Zelensky åkte till Washington under falsk flagg och försökte genomför en kupp på pressträffen och sätta Trump på pottkanten. Vilket opålitligt äckel.

Skulle du själv skriva på avtal som du inte visste vad de innehöll ?

Dessutom förklarade Zelinsky att det skrivits andra avtal innan som visat sig inte betyda ett skit.
Citera
2025-03-01, 16:54
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Det är riktigt att krigslagar rådit sedan Rysslands fullskaliga invasion av Ukraina. Dessa krigslagar är på intet sätt olagliga utan faktiskt precis tvärtom — inskrivna i grundlagen. Ditt resonemang faller därmed platt som en pannkaka. Frågan som vi andra får ställa sig är varför du far du med äckliga lögner och konspirationsteorier?

Han är inte längre folkvald men otroligt hatad över hela världen. Har skött detta så otroligt dåligt och tagit livet av miljoner ukrainare.

Ukrainarna bör avsätta och avrätta honom i stil med Mussolini.
Citera
2025-03-01, 16:54
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Nej din nöt, det är du som vinklar det så.
Hur många länder är det i Europa och hur många av dom länderna har bidragit med pansarfordon?

Jag säger ju att en handfull länder har skickat stora mängder vapen, pansarfordon och dilykt.
Medans en handfull har skickat mindre mängder i symboliskt syfte och andra länder som Polen istället Säljer pansarfordon, som Ukraina köper med dina skattepengar.

Men den allra största delen av Europa har inte skickat någonting alls.
För att inte snacka om världen.

Nu pratar jag enbart om militärt stöd.
Visa mig du en källa som visar motsatsen istället för att tjata om källor.
Och gärna en som visar på att "Europa" bidragit donerat tusentals pansarvagnar gratis.
Du ljuger, här har du källan. Vatnik.
Citera
2025-03-01, 16:55
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Trump har ingen skyldighet att agera fredsmäklare. Han kan bara dra tillbaka stödet till Ukraina och skita i dom.

Ukraina kan mäkla sin egen fred. EU kan mäkla fred. FN kan mäkla fred. Men den ende som har gjort ett försök - och enbart blivit motarbetad och snackad skit om - är Trump. Jag hoppas att han lägger ner och bryr sig om andra frågor istället. Så kan ryssarna ta över Ukraina helt, vilket är vad som händer USA bara skiter i dom. Fine, jag bryr mig inte.

Exakt de europeiska politikerna och journalisterna kan ta med sig Greta och sticka till fronten och njuta av det krig de vill ha i miljövännernas namn
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Han är inte längre folkvald men otroligt hatad över hela världen. Har skött detta så otroligt dåligt och tagit livet av miljoner ukrainare.

Ukrainarna bör avsätta och avrätta honom i stil med Mussolini.
Så Ukraina invaderade Ukraina?
Citera
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskelpoo
Nja det tror jag inte. Finns många kloka här också . Som te.x kan lyssna på Rubio som berättar om vad som hände innan pressträffen:
https://youtu.be/d1-bnv0YWbc?si=z2LgzU1oFCh1i4bL

Utmärkt förklaring av Rubio till varför Vance och Trump reagerade så starkt på Zelenskyjs invändningar. Rubio stiger mer och mer i mina ögon. Synd bara att han tror att Kina är ett militärt hot.
Citera
2025-03-01, 16:56
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ILOVERUSSIA
Om Ukraina verkligen var en demokrati, skulle folket få bestämma. Just nu bestämmer bara Zelensky

Med lite tur kanske Zelensky får sitta i 20+ år till med 87 procent av rösterna, som din kompis Putin.
Citera
2025-03-01, 16:57
Avstängd
Rätta mig om jag har fel, är inte så insatt men artigt tack.

Jag tror hela mötet oavsett sida man står förstod att ngt skulle ske , men inte så öppet?

Min första reaktion ja , kalla mig gammalmodig men du har en KOSTYM på dig. Ett bröllop ,dop,begravning och STATSBESÖK så klär man upp sig. Som ngn i tråden sa..även riksdagen i riket har krav.

Nu kommer palle kramarna flippa men här kommer det:

Benjamin Netanyahu kan vi alla vara eniga är den ledare som har mest krigs erfarenhet på FÄLTET nu. Han var Sayeret Matkal, (motsv SAS) och deltog i frigivning av Sabena kapningen 1972 där han själv skott skadades , slogs hårt bakom fiendens linje i War of Attrtion 1967-1970 och Yom Kippur War 1973.

Trots det så tar han tid på att ta på sig en jävla SLIPS!!! så om han kan, så kan Zelensky som inte är ens närheten hans stridserfsrenhet men insisterar att klä sig som Kermit the frog. Som fick Trump att hugga innan mötet ens började.

Sen kunde Bibi som han gjorde på ovala rummet med Obama: be Obama att fara åt helvete men på politiker maner. Ngt Zelensky skulle tagit fotnoter på 🙂 hur man gör. Inte som ett jävla fyllo och "horunge" eller "bitch " han sa på ryska.

Sen har vi EU/EES/övrigt : Minns ni filmen coach Carter?? där man pratade om att bara för andra laget beter sig som luffare så kan man ändå ha lite klass. Du behöver inte bete dig dåligt.

När Trump förlorade valet 2020 så var han en bebis...men behövde Norges utrikesminister på X/Twitter " YOU FIRED " , eller Starmer som hatar Trump

Nu måste dessa herrar sitta och ovala rummet och fjäska med en kunglig inbjudan som jag personligen skulle torkat röven med om jag var Trump. Jag träffar gärna Larry the cat än ngn kung 🙂

Trump har inte glömt hur många EU har talat om honom . Så ja bra där EU. Vuxna i rummet my ass.

Sen att sen påstå att ryssen är så jävla svaga...ja men vafan väntar vi på?? sanningen är trots hur många miljarder vi lagt så har Ukraina inte tagit 1%. Ryssland har spelat spelet väl. Jag ogillar det men det är verkligheten .

Israel får 3 miljarder dollar av USA, 25 miljarder dollar betalas av skattebetalarna i Israel . Så 28 miljarder dollar.

MEN ändå med den ödmjuka summan i jämförelse med Ukraina så skulle Ryssland aldrig utmana Israel för de TRÄNAR 1000 GGR mer som Ukraina inte gjort då precis som Ryssland skor på sig .

Samma med EU ...dags att lägga ner bistånd, Flum, och satsa på försvarsmakt och TRÄNING . Men nu försent.

Zelensky skulle ha tagit debatten senare inte DÄR!!! korkat gjort där i ovala rummet.

Zelensky var så van att komma i kermit the frog dräkten, uppmärksamheten, postiva klappar på axeln i Bryssel att han trodde att samma attityd skulle ge honom poäng i USA. Han fick efter som en slagen hund inse faktum att utan USA är han körd. Han kunde spela big dog denna ggn.

Så ja mötet var redan dömd.

Det är min analys

Nästa möte om han kommer, så satsar jag farmen att Zelensky kommer med en slips😎
Citera
2025-03-01, 16:58
Medlem
Trump är inte en politiker vilket han visat
Alla i hans närhet är skrämd till tystnad
Citera
2025-03-01, 16:58
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fransico
Så Ukraina invaderade Ukraina?

Du verkar inte så smart.

Ukraina har börjat gulla med Nato som är ett direkt hot anser Ryssland.

Ryssland var smarta att ta konflikten till dem med sin SMO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in